×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
یکی از دغدغه‌های امروز ما بحث تعیین حقوق و دستمزد کارگران است

یکی از دغدغه‌های امروز ما بحث تعیین حقوق و دستمزد کارگران استمعاون روابط کار وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی در مشهد گفت: امروز جامعه کار و تولید ما به‌عنوان جبهه اصلی جنگ اقتصادی تلاش می‌کند چرخ اقتصادی کشور بچرخد که خوشبختانه در سال‌هایی که گذشت، با همه توان کار و تولید توانستیم امید دشمنان را ناامید کنیم.

به گزارش توس اکو، مراسم تودیع و معارفه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی ( تکریم از دکتر پناه و معارفه محمدامین بابایی) با حضور مسئولان کشوری و تشکل‌های کارفرمایی و کارگری در این اداره‌کل برگزار شد.

دکتر علی رعیتی‌فرد، معاون روابط کار وزارت کار، تعاون‌ و رفاه اجتماعی، با حضور در این مراسم اظهار کرد: امروز جامعه کار و تولید ما به‌عنوان جبهه اصلی جنگ اقتصادی تلاش می‌کند چرخ اقتصادی کشور بچرخد که خوشبختانه در سال‌هایی که گذشت، با همه توان کار و تولید توانستیم امید‌ دشمنان را ناامید کنیم.

به‌گفته این مسئول، امروز نیازمند این هستیم که سرمایه اجتماعی نظام را افزایش دهیم و بتوانیم آن شکافی را که بر اساس مشکلات و بی‌تدبیری‌های قبلی به وجود آمده است، رفع کنیم.جامعه کارگری ما اکنون اوضاع سختی را پشت‌سر می‌گذارد و جامعه کارفرمایی ما از لحاظ تأمین مواد اولیه و گردش نقدینگی در زنجیره تولید با مشکلاتی روبه‌روست. قطعا یکی از وظایف وزارتخانه این است که بتوانیم خدمات خوبی را به جامعه هدف خود بدهیم و تلاش کنیم چرخ تولید بچرخد، چون در هر مقطعی که چرخ تولید متوقف شود، دشمن در جنگ اقتصادی پیروز می‌شود.

وی گفت: ما در وزارت کار به اصل سه‌جانبه‌گرایی اعتقاد کامل داریم. ما باید در تصمیم‌گیری‌هایمان وضع شرکای اجتماعی‌مان را هم رعایت کنیم و آن‌ها را فقط زینت‌المجالس ندانیم.

معاون روابط کار این وزارتخانه در ادامه اضافه کرد: برای اولین‌بار و بعد از چهل سال از شرکای اجتماعی کمک گرفته شده است و نماینده کانون بازنشستگان نیز عضو هیئت‌امنای تأمین اجتماعی است. زمینه‌سازی برای اشتغال دغدغه ما در سطح کلان است و ما باید تلاش کنیم زمینه اشتغال مردم را فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه وزارت تعاون و کار در ماه حدود ۳۰هزار میلیارد تومان حقوق به بازنشستگان و مستمری‌بگیران پرداخت می‌کند، ادامه داد: موضوعی که دولت روی آن تأکید می‌کند، رفع فقر مطلق است و‌ توقع ما هم این است که دولت سیزدهم به داد محرومان و مستضعفان برسد که محور این کار هم وزارت کار و رفاه اجتماعی است. سامان‌دهی بنگاه اقتصادی وابسته به اداره کار و رفاه اجتماعی از دیگر دغدغه‌های ماست.

وی ادامه داد: ما به‌عنوان تنظیم‌کننده روابط کار در تلاشیم که از همه ظرفیت‌ها در جهت بهبود جامعه کارگری و کارفرمایی استفاده کنیم. یکی از دغدغه‌های امروز ما بحث تعیین حقوق و دستمزد است. بر همین اساس، جلسات متعدد و منظمی از ابتدای شروع‌به‌کار دولت جدید برگزار شده است که امیدواریم جامعه کارگری و کارفرمایی خروجی آن را بپذیرند.

به‌گفته این مقام مسئول کشوری، خراسان رضوی حدود ۹۴۰هزار بیمه‌شده مستقیم دارد، ۲۵۰هزار بازنشسته و مستمری‌بگیر داریم و بیش از ۳میلیون جمعیت جامعه کارگری استان هدف وزارت کار هستند. این ظرفیت که در استان است، قطعا نیازمند تلاش ویژه مسئولان در این حوزه است که خوشبختانه مسئولان استان به‌ویژه شخص آقای پناه که امروز مراسم خداحافظی‌شان است، موفق عمل کردند.

حبیب الله جلیلی، مدیر کل امور استان‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز گفت: مسئولیت در جمهوری اسلامی یک امانت است و این امانت امروز از یک مدیر محبوب گرفته و به مدیر لایق دیگری اعطا می شود.

وی افزود: با دستور وزیر جهت انتصابات کمیته ای تشکیل وحدود ۱۵ نفر برای استان خراسان رضوی در کمیته تخصصی بررسی شدند وحدود ۸۰۰ ساعت وقت گذاشته شد و در نهایت بابایی به عنوان مدیرکل استان انتخاب شد.

محمدامین بابایی در جلسه معارفه‌اش به‌عنوان مدیرکل جدید اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی خراسان رضوی ضمن قدردانی از تلاش‌های مدیرکل قبلی تصریح کرد: به‌عنوان عضو‌ کوچک‌ جامعه کارگری و‌ به‌عنوان نماینده دولت در استان دست شما را می‌فشارم و امیدوارم با کمک شرکای اجتماعی خود شاهد ارتقای فرهنگ کار باشیم. قول می‌دهیم در روزهای نزدیک اولین جلسه شورای راهبردی کار را با حضور شرکای اجتماعی برگزار کنیم.

وی گفت: شفافیت، صداقیت و نوآوری چرخه‌ای است که می‌تواند کمک کند ما از این اوضاع سخت عبور کنیم، چون ما اگر نوآوری نداشته باشیم، قطعا روبه‌زوال خواهیم بود. اگر صداقت و شفافیت در کار نداشته باشیم، اعتبار اجتماعی‌مان را از دست خواهیم داد.

مرتضی دهقانی، معاون مدیریت منابع انسانی استانداری خراسان رضوی، در ادامه گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی ما جامعه‌ای قدرتمند را تجربه کردیم و به‌نحوی از موضع ذلت خارج شدیم و شرایط جنگ تحمیلی را گذراندیم. امروز این جامعه قدرتمند را داریم و برای رفع مشکلاتش باید با کمک دولت سیزدهم و با هم‌افزایی و استفاده از ظرفیت‌ها و تأسیس دولتی مردمی، آفت‌زادیی کنیم. این افسانه است که تصور کنیم صرفا با امکانات بتوانیم به موفقیت نایل شویم.

به‌گفته دهقانی، جنگ و پیروزی انقلاب ثابت کرد که مردم باید پرچم‌دار این نقش‌آفرینی باشند و این ما هستیم که بستر مشارکت مردم را فراهم‌ می‌کنیم. ما مردم را شریک راهبردی خودمان می‌دانیم و باید این بستر را برای این حضور فراهم کنیم.

معاون منابع انسانی استانداری خراسان رضوی در ادامه گفت: به فضل الهی بر مشکلات فائق خواهیم آمد. در راستای جامعه قدرتمند و ایجاد عرصه حضور، مردم باید حقوقشان را بخواهند و بدانند و ما در حوزه دستگاه دولتی این بستر را باید برای نقش‌آفرینی مردم فراهم کنیم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.