×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
هدف جشنواره ملی شهید چمران تحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است

سید مرتضی نوعی دبیر اجرایی اولین جشنواره ملی شهید چمران در نشست خبری اولین جشنواره ملی شهید چمران که در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، بیان کرد: این جشنواره با توجه به مساله محوری و اهمیت پژوهش‌های اساتید دانشگاه‌ها تعریف شده و الگوی اجرایی آن به فعالیت‌های فاخر اساتید امتیاز می‌دهد که البته این امتیازها وزن‌های خاص خود را دارد و شامل کتاب، مقاله و دستاوردهای پژوهشی متناسب با نیازهای کشور می‌شود.

وی در خصوص شرایط شرکت اساتید در جشنواره افزود: برای شرکت در این جشنواره نیاز نیست که اساتید عضو بسیج اساتید باشند بلکه همه اساتید و حتی اساتید حق‌التدریسی دانشگاه‌ها می‌توانند در این جشنواره شرکت و اثرات خود را ارسال کنند.

نوعی اظهار کرد: این جشنواره در ۲ مرحله استانی و کشوری برگزار می‌شود که برای مرحله استانی با تمدید مجدد فراخوان ارسال آثار، تا پایان آبان ماه مهلت دریافت اثر برقرار خواهد بود.

وی بیان کرد: در مرحله استانی تیم داوری متشکل از اساتید در رشته‌های فنی مهندسی، علوم انسانی و علوم پایه در سطح استان تشکیل شده و تلاش کردیم از تمام دانشگاه‌های استان اساتیدی منتخب به داوری بپردازند. در مجموع ۱۵ استاد منتخب عضو کمیته داوری جشنواره هستند که از این تعداد پنج نفر قضاوت آثار را انجام خواهند داد.

عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد و دبیر اجرایی اولین جشنواره ملی شهید چمران در خصوص تاریخ اختتامیه جشنواره نیز اضافه کرد: ۲۴ آذر ماه پایان مرحله استانی اولین جشنواره ملی شهید چمران خواهد بود که در این مراسم ۱۲ استاد و یک کانون به عنوان اساتید و کانون‌ برتر معرفی خواهد شد. منتخبان این دوره به مرحله کشوری راه خواهند یافت.

وی اظهار کرد: تحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به ویژه علم و پژوهش، جریان‌سازی، ترویج و تعمیق گفتمان جهاد علمی، هم‌افزایی ظرفیت‌های علمی کشور برای نیل به مرجعیت فکری و علمی، شناسایی اساتید و نخبگان علمی در تراز انقلاب اسلامی و نیز مشارکت حداکثری اساتید در کمک به ارتقاء کارآمدی نظام حکمرانی کشور از اهداف مهم این جشنواره است.

نوعی در ادامه به محورهای جشنواره اشاره کرد و افزود: کلیه فعالیت‌های علمی، پژوهشی، فناوری، آموزشی، اجتماعی، فرهنگی و هنری در زمینه‌های علوم انسانی و هنر، فنی و مهندسی، علوم پایه و کشاورزی و منابع طبیعی با رویکرد اولویت‌های ملی و استانی و حل مسائل به ویژه در راستای تحقق شعار تولید، دانش بنیان و اشتغال‌آفرین جزو محورهای جشنواره است.

دبیر اجرایی اولین جشنواره ملی شهید چمران ضمن بیان موضوعات این جشنواره بیان کرد: در این جشنواره کلیه اساتید و مدرسان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، پژوهشی و مهارتی استان می‌توانند آثار علمی خود را در ۱۲ موضوع شامل کتاب، مقاله، طرح‌های پژوهشی و فناوری، راهنمایی و مشاوره رساله و پایان‌نامه، داوری و نظارت بر فعالیت‌های پژوهشی و فناوری، بسته سیاستی، کرسی نظریه‌پردازی، نقد و مناظره، کسب و کار نوآور و کارآفرین، برگزاری یا شرکت در کارگاه، نشست، دوره، سمینار و سخنرانی، نمایشگاه، اردو و بازدید و مسئولیت‌پذیری اجتماعی، فرهنگی و… را تا پایان آبان ماه به سامانه جشنواره به نشانی www.bajchamran.ir ارسال نمایند.

 

ارسال۵۰۰ مقاله به نخستین جشنواره ملی شهید چمران در مشهد

در ادامه این نشست قاسم صادقی دبیر علمی این همایش با اشاره به اینکه تا کنون ۵۰۰ اثر از اساتید در قالب های مختلف به سایت ارسال شده است، افزود: با توجه به اینکه این جشنواره با رویکرد مساله محوری تعریف شده، به کارهای فاخر اساتید امتیاز تعلق می گیرد.

معاون پژوهش دانشگاه امام رضا کتاب، مقاله، طرح ها و رساله پایان نامه، کرسی های نظریه پردازی، کسب و کارهای نوآور و شرکت در کارگاه و نمایشنامه ها را از محورهای جشنواره عنوان کرد و افزود: این جشنواره در قالب ۱۲ محور برگزار خواهد شد که در بخش کتاب یک نفر برگزیده معرفی خواهد شد.

وی یادآور شد: جشنواره ملی چمران در راستای توجه ویژه به فعالیت های پژوهشی که مساله محور و در راستای رفع نیازهای کشور گرداوری می شود، برگزار شده است.

معاون پژوهشی دانشگاه امام رضا ابراز کرد: ۱۵ نفر داور در این جشنواره به ارزیابی می پردازند که در کمیته اصلی ۵ نفر از دانشگاه های مختلف حضور دارند.

همچنین علی رضا صبوری جانشین سازمان بسیج اساتید خراسان رضوی در این نشست با اشاره به اینکه دانشگاه باید به تراز شهید چمران برسد، گفت: افتخارات ما این است که ۳۱ خرداد ماه سالروز شهادت چمران به نام بسیج اساتید نامگذاری شده و هر سال مراسمی برگزار می کنیم.

وی تاکید کرد: این جشنواره راهکاری برای برون رفت از آسیب های درون دانشگاه و مقالات بی اثر است و برگزاری چنین برنامه هایی زمینه ساز تولید پایان نامه های مساله محور است.

صبوری در خصوص مراسم اختتامیه جشنواره ملی چمران ابراز کرد: پایان آبان ماه آخرین مهلت ارسال آثار است و اختتامیه در دو مرحله ملی و استانی برگزار می شود. ۲۴ آذرماه اختتامیه جشنواره در دانشگاه فردوسی و همزمان با دهه فجر در سطح ملی برگزار خواهد شد.

 

 

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.