×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
متن لایحه بودجه ۱۴۰۱ 

براساس لایحه بودجه۱۴۰۱، ارز ۴۲۰۰ تومانی حذف و حقوق کارکنان۱۰درصد افزایش خواهد داشت.حداقل حقوق چهارمیلیون و ۵۰۰ هزارتومان دیده شده و حقوق تا ۵ میلیون تومان معاف از مالیات خواهد بود.

متن کامل لایحه بودجه ۱۴۰۱ کل کشور با جمع منابع ۳۶۰۰هزار میلیارد تومانی و بودجه عمومی ۱۵۰۰ هزار میلیارد تومانی منتشر شد. بر اساس ماده واحده لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، سقف کل بودجه کشور در سال آینده ۳۶۰۰ هزار میلیارد تومان است که از این رقم ۲۳۰۰ هزار میلیارد تومان بودجه شرکت‌های دولتی و ۱۵۰۰ هزار میلیارد تومان بودجه عمومی دولت است.

همچنین منابع عمومی بالغ بر ۱۳۷۰هزار میلیارد تومان و درآمد اختصاصی وزارت‌خانه‌ها، ۱۳۳۰هزار میلبارد تومان لحاظ شده است.

بر این اساس متن منتشر شده پیوست شماره یک لایحه به اعتبار طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای، پیوست شماره دو به درآمدها و واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی، پیوست شماره سه به بودجه شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت (ﺑﻪ‌اﻧﻀﻤﺎم ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ، ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ و ﺑﻬﺎی ﺗﻤﺎم‌ﺷﺪه و ﺑﻮدﺟﻪ ﻣﻨﺎﻃﻖ آزاد تجاری ــ ﺻﻨﻌﺘﯽ)، قسمت اول پیوست شماره چهار به اعتبارات هزینه‌ای دستگاه‌های اجرایی برحسب برنامه، خروجی و بهای تمام‌شده (دستگاه‌های مشمول بند (پ) ماده (۷) قانون برنامه ششم ــ بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد) و قسمت دوم این پیوست به اعتبارات هزینه‌ای دستگاه‌های اجرایی برحسب برنامه، خروجی و بهای تمام‌شده (دستگاه‌های مشمول بند (پ) ماده (۷) قانون برنامه ششم ــ بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد و گزارش بودجه استان‌ها اختصاص دارد.

در لایحه بودجه سال آینده پیش‌بینی در رابطه با پرداخت ارز ترجیحی نشده که این امر نشان از اقدام عملی دولت برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی دارد. همچنین در این لایحه با اعمال افزایش ۱۰ درصدی، حداقل حقوق کارکنان چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان پیش‌بینی شده و بر این نکته تاکید شده که بعد از اعمال افزایش‌های پیش‌بینی شده نباید دریافتی کارکنان کمتر از چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان باشد. به علاوه حقوق تا پنج میلیون تومان نیز معاف از مالیات شناخته شده است.

همچنین در لایحه بودجه سال آینده در مجموع بیش از ۷۳ هزار میلیارد تومان برای یارانه نقدی ۴۵ هززار و ۵۰۰ تومانی و یارانه معیشتی مربوط به بنزین پیش‌بینی شده است که تغییری نسبت به گذشته ندارد.

متن کامل لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور را  اینجا  می‌توانید بخوانید.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.