×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
شناسایی فرار مالیاتی ۱۳۰ مودی حقیقی در خراسان رضوی

احمدرضا مدبرنیا  درباره پیش‌بینی سهم مشخص شده برای خراسان رضوی در زمینه تفکیک حساب‌های شخصی از تجاری اظهار کرد: سهمیه اعلام شده در مورد تفکیک حساب‌های شخصی در سطح کشوری بوده و همچنان در سطح استانی اعلام نشده، اما به محض اعلام، ما اطلاع رسانی‌های لازم را در این زمینه خواهیم داشت.

وی درباره میزان درآمدهای مالیاتی خراسان رضوی در ۶ ماه ابتدای سال جاری افزود: میزان درآمدهای مالیاتی در ۶ ماهه اول سال که برای استان محقق شده ۶۸۵۰ میلیارد تومان است که وصولی مالیات در این ۶ ماه، نسبت به مشابه این رقم سال گذشته ۶۹ درصد رشد داشته است.

مدیر کل امور مالیاتی خراسان رضوی در پاسخ به این سوال که با توجه به‌ اینکه قرار بوده دستگاه‌های پوز به پرونده‌های مالیاتی متصل شوند و در این زمینه پیش‌بینی‌هایی برای کل کشور انجام شده بود اما همچنان عددی به صورت استانی اعلام نشده؛ تصریح کرد: آمار داده شده به صورت کشوری است و آمار استانی همچنان اعلام نشده است، اما به صورت کشوری ۹ میلیون ۳۰۰ دستگاه پوز به پرونده‌های مالیاتی متصل شده‌اند. ۹ میلیون نیز از درگاه‌های الکترونیکی و دستگاه‌های پوز که به متصل پرونده‌های مالیاتی متصل نشدند از مدار خارج شده و غیر فعال شدند.

مدبرنیا با اشاره به اقدامات اداره مالیات استان در مبارزه با فرار مالیاتی عنوان کرد: اداره‌ای تحت عنوان اداره مبارزه‌ فرار مالیاتی تشکیل شده که اقدامات خود را در راستای ماده ۱۸۱ انجام می‌دهد. در سال ۱۴۰۰ و ۶ ماهه اول ۱۴۰۱ بالغ بر ۱۳۰ مودی حقیقی با اجرای ماده ۱۸۱ در مرحله دادرسی قرار گرفته‌اند. پرونده‌های این اشخاص مورد بررسی قرار می‌گیرد تا موارد فرار مالیاتی این‌ پرونده‌ها و میزان مالیات‌هایی که باید مطالبه و پرداخت شود را مشخص کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا پیش‌بینی در خصوص میزان فرار مالیاتی این پرونده‌ها صورت گرفته، بیان کرد: این موارد شناسایی شده در استان هستند و همچنان پرونده‌ها در مرحله تشخیص بوده و به قطعیت نرسیده‌اند. زیرا باید مراحل دادرسی را طی کنند. صاحبان این‌ پرونده‌ها اشخاص حقیقی بودند که ما در این زمینه اقدامات اجرایی را انجام داده‌ایم. در این راستا شرکت‌های حقوقی را در اجرای ماده ۱۸۱ نداشتیم./ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.