×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
سهم اوراق مشارکت شهرداری‌ها در بودجه سال آینده افزایش پیدا کند

به گزارش توس اکو و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، “سید عبدالله‌ ارجائی” در سی‌امین اجلاس کمیسیون حمل و نقل مجمع شهرداران کلان‌شهرهای کشور، ضمن اشاره به اینکه مشهد الرضا(ع) تفاوت ویژه‌ای با شهرهای دیگر دارد، اظهار کرد: شهرها در کشورها به دلایل مختلف شکل می‌گیرد؛ برخی از شهرها در کنار عارضه طبیعی، بعضی براساس سیاست‌های دولت، برخی براساس صنایع یه وجود آمده‌اند اما مشهد باغ خصوصی است که در کمتر از ۱۳۰۰ سال به ابرشهر جهانی تبدیل شده و دلیلی این رشد چیست؛ مشهد در مقایسه با کهن شهرهای اطراف بسیار جوان است.

وی افزود: علت جمعیت‌پذیری مشهد، وجود مضجع منور حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) است؛ هیچ چیز نمی‌تواند از فلسفه ذاتی خود جدا شود هر اتفاق در هر شهر باید با فلسفه ذاتی هماهنگ شود مشهد شهر زیارتی است

شهردار مشهد تصریح کرد: در حال حاضر حرم‌مطهر در مرکز اصلی شهر از نظر کالبدی قرار ندارد لذا باید جهت توسعه را تغییر دهیم؛ مسایل مشهد مختص خود شهر است و نمی‌توان آن را با دیگر شهرها مقایسه کرد و مقصد تمام حمل‌ونقل ما باید حرم‌مطهر باشد.

ارجائی افزود: از آقای وحیدی وزیر کشور تشکر می‌کنم زیرا بار به زمین مانده را می‌خواهند بلند کنند و پنج هزار اتوبوس و ون به شهرداری‌ها بدهند؛ در تامین واگن تهران اقدام جهادی رخ داد و امیدوارم برای شهرهای دیگر رقم بخورد

وی اضافه کرد: از شما خواهش می‌کنم در اعتبارات ۱۴۰۲ سهم اوراق مشارکت شهرداری‌ها را افزایش دهید تا بتوانند حمل‌ونقل عمومی را توسعه دهند.

شهردار مشهد تصریح کرد: چرا در ۱۲ بند برنامه هفتم توسعه، مدیریت شهری دیده نشده است؟ دلیل اصلی این است که شهرداری‌ها خوب کار کرده‌اند و دیگر برای کشور مساله نیستند؛ چند درصد جمعیت کشور در شهرها شاکن هستند؟ اگر مسکن را به مدیریت شهری واگذار کنید مشکل حل می‌‌شود.

ارجائی با بیان اینکه سرمایه کشور در خارج از شهرها هزینه می‌شود در حالی که رضایت مردم را جلب نمی‌کند، گفت: دو خواهش دارم در اعتبارات ۱۴۰۲ به موضوع حمل‌ونقل عمومی توجه جدی شود؛ در حال حاضر سهم اوراق مشارکت ۱۲ هزار میلیارد تومان است که ۶ هزار میلیارد سهم دولت و ۶ هزار میلیارد سهم شهرداری است پیشنهاد من افزایش این مبلغ به ۵۰ میلیارد تومان است که می‌تواند انجام شود زیرا در شرایط فعلی یک کیلومتر مترو ۱۵۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.