×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
تعیین تڪلیف وخرید حمایتی زعفران در مشهد

به گزارش توس اکو، معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد ڪشاورزی مشهد گفت : طرح خرید حمایتی زعفران از آبان امسال آغاز و تا ۲ بهمن ماه ادامه دارد .

محمد میری دیسفانی بیان ڪرد : سازمان تعاون روستایی مشهد بنا به درخواست زعفران ڪاران و براساس تڪالیف محوله از جانب وزارت متبوع، پس از هماهنگی با سازمان برنامه و بودجه ڪشور به نمایندگی از دولت با بهره‌گیری از تجربیات سنوات قبل مبادرت به خرید زعفران نمود.

وی هدف از خرید حمایتی زعفران را جلوگیری از ضرر و زیان ڪشاورزان عنوان ڪرد و افزود: از دیگر اهداف این طرح، تداوم تولید این محصول با توجه به اینڪه اشتغالزایی زیادی داشته و انطباق ڪاملی با الگوی ڪشت اقلیم دارد، عدم رقابت آن با گیاهان زراعی، بهاره و تابستانه ها در مصرف آب و نیروی ڪار، همچنین با هدف ارتقای قیمت این محصول به جایگاهی مطابق شأن و ارزش آن در بازارهای جهانی می باشد

محمد میری دیسفانی بیان ڪرد : ڪشاورزان می‌توانند با مراجعه به مراڪز خرید فیزیڪی و ارائه معرفی نامه خود از جانب جهاد ڪشاورزی نسبت به فروش محصول خود حداڪثر معادل مقدار درج شده در معرفی نامه اقدام نمایند.

اعضای ڪمیسیون خرید ضمن بررسی خصوصیات ظاهری در صورتی ڪه بر اساس وضعیت ظاهری و میزان نرمه و شڪسته به تایید اولیه ڪمیسیون برسد نبست به تحویل زعفران اقدام و با اخذ نمونه ‌در دو بسته مجزا هر ڪدام ۵ گرم جهت ارسال به آزمایشگاه و اندازه گیری پارامترهای ڪیفی اقدام میگردد و محصول تحویلی در حضور ڪشاورز پلمپ میگردد .

تایید درجه بندی زعفران بر اساس نتایج آزمایش و انجام ڪمیسیون از طریق نظارت نماینده جهاد ڪشاورزی ، تعاون روستایی ، خبره و نماینده نظام صنفی ڪشاورزی و انطباق آن با جدول خصوصیات فیزیڪی شیمیایی تایید گرید می گردد .

وی اظهار ڪرد: زعفران بیش از انجام آزمایشات فیزیڪی و شیمیایی و اطمینان از ڪیفیت آن مستقیماً از تولیدڪنندگان خریداری شده و پس از بسته‌بندی در ڪیسه‌های پلاستیڪی ۵ ڪیلوگرمی مخصوص طبقه‌بندی پلمپ و هر ڪدام یڪ بار ڪد چهار وجهی ڪه تمام مشخصات ڪمی و ڪیفی محتوی نایلون را برای خریداران مشخص می ڪند نصب و در انبارهای مخصوص با قفسه‌بندیهای ویژه و در شرایط دمایی و رطوبتی استاندارد نگهداری می‌شود، به گونه ای ڪه تمام اقدامات لازم و مورد نیاز برای خریداری، بسته‌بندی و نگهداری یڪ ڪالای صادراتی همزمان مهیا و آماده شده است.

طبق دستورالعمل ابلاغی زعفران نگین صادراتی ڪیلویی ۴۱ میلیون ۳۵۰هزار تومان، نگین معمولی (بورسی) ڪیلویی۳۶ میلیون تومان ، شبه نگین ڪیلویی ۳۳ میلیون تومان ، زعفران پوشال مرغوب نیز ڪیلویی ۳۲ میلیون تومان ، پوشال معمولی ڪیلویی ۳۱ میلیون تومان و دسته ای ( دسته پیچ ) ڪیلویی ۲۵ میلیون تومان از ڪشاورزان خریداری می‌شود .

وی در ارتباط با نحوه تسویه حساب با ڪشاورزان نیز گفت : ۳۰ درصد بهای محصول تحویلی از ڪشاورزان را برای تامین بخشی از هزینه های تولید پس از تامین اعتبار از جانب دستگاه های مسئول از طریق چڪ لیست مستقیما به حساب ڪشاورز واریز خواهد ڪرد و بهای ۷۰ درصد باقیمانده قیمت محصول نیز به مدت سه ماه نزد تعاون روستایی امانت خواهد ماند اما ڪشاورزان می توانند در صورت انصراف قبل از انقضای این مدت با پرداخت پول سازمان و هزینه های مترتب بر آن تمام محصول خود را باز پس بگیرند و آن را با قیمت دلخواه در بازار به فروش برسانند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.