×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
بیش از ۸۵ درصد کمک های طرح مواسات در امام زاده ها عملیاتی شد

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: محاسبات ما نشان می دهد بیش از ۸۵ درصد کمک های مردمی در طرح مواسات در امام زاده ها عملیاتی شد.

به گزارش توس اکو و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور امشب در دوره آموزشی هیئت امنای امامزادگان و بقاع متبرکه کشور در مشهد گفت: محاسبات ما نشان می دهد بیش از ۸۵ درصد کمک های مردمی در طرح مواسات در امام زاده ها عملیاتی شد و این بدین معنا است که امام زاده ها یک قطب قابل اعتماد برای مردم هستند.

وی افزود: بقاع متبرکه هم  از لحاظ حوزه تاثیر و هم از لحاظ برنامه محور بودن و هم منابع و مصالح و هم طرح برنامه سالیانه موثر بوده اند.

حجت الاسلام والمسلمین خاموشی خاطرنشان کرد: هیچ سازمان و نهاد فرهنگی این ظرفیت را ندارد، آن هم نهاد فرهنگی دینی که مردم با عشق و علاقه در آنجا بنشینند، دل بدهند، گوش جان بسپارند، مناسک و عباداتشان را انجام دهند، نذورات خود را به آنجا بیاورند، حل مشکلاتشان را در آنجا بخواهند.

وی تاکید کرد: اولین تقاضای من این است که هیچ کدام از بقاع متبرکه بدون طرح و برنامه سال نباشند، طرح و برنامه ای که با نظر افراد متخصص در این حوزه باشد و این طرح و برنامه اعم از عمرانی، فرهنگی، اجتماعی و هر چیزی که خود امامزاده به آن نیاز دارد باشد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به لزوم بهره گیری از ظرفیت مردمی برای بهینه سازی، پشتیبانی ها و منابع پایدار بقاع افزود: به زیبایی های بصری، معماری، صوتی و انواع هنرها توجه کنید و در این خصوص از مردم کمک بگیرید و قطعا مردم کمک کار خواهند بود.

وی خاطرنشان کرد: بقاع متبرکه می توانند کمک کنند فضای تنفس جامعه پاکیزه شود و در بهینه سازی فرهنگ جامعه نیز می توانند بسیار موثر عمل کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.