×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
افزایش ۱۵ درصدی ترددهای ورودی و خروجی در مرزهای خراسان رضوی

رئیس اداره ترانزیت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی با اشاره به مجموع ترددهای ورودی و خروجی مرزهای خراسان رضوی تصریح کرد: این میزان در مدت مذکور برابر ۲۲۷ هزار و ۴۸۶ دستگاه بوده است که با افزایش ۱۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال مواجه است.

نصیر برادران درباره تردد ناوگان ترانزیتی و توقف آن‌ها در پایانه‌های مرزی خراسان رضوی اظهار کرد: موضوع توقف ناوگان ترانزیتی موضوعی است که هر ساله در آستانه سال جدید میلادی به دلیل افزایش تقاضای صادرات و ترانزیت کالا، با آن مواجه هستیم.

زمان توقف ناوگان از ابتدای دی ماه در پایانه مرزی دوغارون ۳ روز است

وی افزود: اگر چه به طور کلی در طول سال این موضوع یکی از چالش‌های ترانزیتی در استان محسوب می‌شود اما زمان خواب ناوگان ترانزیتی معمولا در اواخر سال میلادی افزایش چشمگیری دارد. در حال حاضر براساس آمار دریافتی متوسط توقف ناوگان از ابتدای دی ماه در پایانه مرزی دوغارون ۳ روز، در پایانه مرزی لطف آباد و سرخس ۴ روز است. گفتنی است تا قبل از شروع تعطیلات سال جدید میلادی در پایانه‌های مرزی لطف آباد و سرخس میزان توقف به ۶ روز هم رسیده بود که باتوجه تعطیلات و کاهش تقاضا میزان توقف ناوگان روند کاهشی داشته است.

کاهش ۴ درصدی تردد ناوگان صادراتی از مرزهای زمینی استان طی سال جاری

رئیس اداره ترانزیت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی درباره تردد ناوگان صادراتی استان بیان کرد: در مجموع ۹ ماهه سال جاری تردد ناوگان صادراتی از مرزهای زمینی استان برابر ۵۴ هزار و ۹۱۷ دستگاه بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴ درصد کاهش داشته است. همچنین تردد ناوگان حامل محمولات وارداتی از پایانه‌های مرزی استان در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش ۷۳ درصدی مواجه بوده است. ناوگان ترانزیت ورودی نیز با تردد ۲۶ هزار و ۷۱۳ دستگاه و ترانزیت خروجی با تردد ۶۵ هزار و ۲۷۲ دستگاه از مرزهای زمینی استان در ۹ ماهه سال ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۴۳ درصد و ۴۶ درصد افزایش داشته است.

برادران درباره مجموع ترددهای ورودی و خروجی مرزهای خراسان رضوی تصریح کرد: این میزان در مدت مذکور برابر با ۲۲۷ هزار و ۴۸۶ دستگاه بوده است که با افزایش ۱۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال مواجه است.

بخشی نگری و نبود مدیریت واحد مرزی عامل مهم مشکلات در مرز دوغارون

وی با اشاره به وجود بخشی از مشکلات در مرز دوغارون گفت: بخش بزرگی از مشکلات موجود در مرز دوغارون ناشی از آشفتگی ظاهری و نابسامانی عملکردی است که محصول بخشی نگری و نبود مدیریت واحدمرزی است. چنانچه از ظرفیت این مرز برای ورود و خروج ناوگان ترانزیتی به طور کامل استفاده شود می‌توان میزان تردد را به حداقل دو برابر وضعیت فعلی افزایش داد. مشکلات داخلی که مانع بهبود وضعیت موجود شده است شامل کندی جریان حرکتی ناوگان و کاهش تعداد خروجی از مرز به علت انجام کنترل‌ها و پایش‌های موازی و مضاعف، نبود تعامل موثر در اجرای طرح‌های جامع و رویه‌ها و فرایندهای مرزی، عدم توسعه زیرساخت‌های نرم افزاری یا خدمات الکترونیک در بستر مشترک یا همان پنجره واحد مرزی و به طور کلی مسئولیت گذاری‌های بدون اختیارات لازم و عدم امکان تصمیمات مهم اجرائی و عمرانی است.

رئیس اداره ترانزیت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی تاکید کرد: رفع بخش قابل توجهی از این مشکلات بدون شک در گرو پیاده سازی کامل طرح جامع و بهبود وضعیت ساختار فیزیکی و چیدمان محیطی پایانه مرزی دوغارون است. بخشی دیگر از مشکلات به طرف مقابل مربوط می‌شود و چنانچه طرف مقابل درخصوص افزایش ظرفیت پذیرش و اجرای طرح‌های توسعه ای اقدام نکند، نمی‌توان به روان سازی حداکثری ترانزیت در این مرز دست یافت./ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.