×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
افزایش منافع موقوفات با تغییر الگوی اجاره دادن به بهره‌وری

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: بزرگ‌ترین سرمایه امین موقوفه، امانت‌داری اوست؛ مفهوم امانت‌داری این است که امین موقوفه برای حفظ آنچه در دست دارد، تمام تلاش خود را انجام دهد.
به گزارش توس اکو و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمهدی خاموشی در نشست هم اندیشی امنای موقوفات خراسان رضوی با بیان اینکه در حفظ و احیای موقوفات، دریافت سند مالکیت، رفع دعاوی، نقشه‌برداری و تعیین حدود از اهمیت بسزایی برخوردار است، گفت: در برخی از شهرستان‌ها موارد متکثری را می‌توانیم نام ببریم که با این اقدام‌ها توفیقات بسیاری کسب شده است. در افزایش منافع موقوفات، ابتدایی‌ترین کار این است که الگوی اجاره دادن را به بهره‌وری و توسعه تغییر دهیم.

امانت‌داری، بزرگ‌ترین سرمایه امین موقوفه
وی با بیان اینکه بزرگ‌ترین سرمایه امین موقوفه، امانت‌داری است؛ افزود: مفهوم امانت‌داری این است که امین موقوفه برای حفظ آنچه در دست دارد، تمام تلاش خود را انجام دهد؛ همچنین، مهم‎ترین نقش امین، پرهزینه اداره نکردن موقوفه‌ای است که در دست اوست.
وی افزود: زمین‌های موقوفه باید زیر کشت‌های دانش بنیان که دارای ارزش است، بروند. دور مزرعه را می‌توان برای کشت چوب استفاده کرد و چوب آن را به فروش رساند.
وی با تأکید بر صدور کارنامه برای امین‌ها، اظهار کرد: امنا گزارش نوبه‌ای را مکتوب به اوقاف ارائه دهند، مکتوبات در پرونده حفظ می‌شود و سال بعد می‌توانید گزارش اقدام‌های سال قبل خود را ببینید.

برچسب ها :

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.