×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
ارائه خدمات به بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار گردشگر سلامت

مشهد با ارائه خدمات به بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار گردشگر سلامت بیشترین میزان پذیرش و درمان گردشگران سلامت را در کشور داشته است.

رییس اداره گردشگری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نشست ارائه خدمات به بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار گردشگر سلامت تخصصی گردشگری سلامت کلان منطقه ۹ آمایشی کشور گفت: ایران در حوزه گردشگری سلامت با ۴۴.۳۸ امتیاز در جایگاه چهل‌وششم جهان، بیستم آسیا و دوازدهم منطقه قرار دارد و در سال گذشته بیش از ۱.۵ میلیون نفر از ۱۱ نوع خدمت گردشگری سلامت برخوردار شدند.

دکتر محمدرضا ترجمان افزود: برگزاری نشست‌های قطب در حوزه گردشگری سلامت که نمونه موفق آن را در مشهد دیدیم می‌تواند به الگویی بسیار خوب برای دیگر نقاط کشور تبدیل شود.
وی با بیان اینکه در حوزه گردشگری سلامت کشور‌های مختلف دنیا فعال هستند گفت: در این حوزه امتیازات بر اساس مسائل سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و درمانی داده می‌شود و در سطح جهان کانادا با ۷۶.۴۷ امتیاز در جایگاه اول جهان قرار دارد و پس از آن سنگاپور و ژاپن به ترتیب با ۷۶.۴۳ و ۷۴.۲۳ امتیاز در جایگاه‌های دوم و سوم دنیا قرار دارند و ایران هم با ۴۴.۳۸ امتیاز در جایگاه چهل‌وششم جهان، بیستم آسیا و دوازدهم منطقه قرار دارد.
رییس اداره گردشگری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: معتقدیم در رتبه‌بندی اعلام شده جایگاه ایران بهتر از بسیاری از کشور‌هایی بوده که بالاتر از ما قرار دارند، اما قطعاً می‌توانیم با توانمندی‌هایی که داریم جایگاه حقیقی‌مان در حوزه گردشگری سلامت را به جهانیان نشان دهیم.
دکتر ترجمان با تاکید بر اینکه چشم‌انداز دفتر تا سال ۱۴۰۴، برنامه‌های عملیاتی سال ۱۴۰۱، اهمیت گردشگری سلامت بر اقتصاد کشور، تدوین نقشه راه، آموزش مستمر از جمله مهمترین فعالیت‌ها و استراژی‌هایی بوده که تدوین و انجام شده است، گفت: انتظاراتی که از نقاط مختلف کشور داریم را از دانشگاه علوم پزشکی مشهد نداریم، زیرا این دانشگاه پیشگام این حوزه در سطح کشور بوده و معتقدیم که از شهر و استان امام رضا (ع) انتظاری جز این نیست.
وی افزود: مقام معظم رهبری و رئیس جمهور تاکید ویژه‌ای بر موضوع گردشگری سلامت دارند و در جلسات مختلف بطور مستمر در این خصوص یادآوری لازم را دارند.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.