×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 16 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آغاز ساخت کارخانه تعمیرات بازسازی و نوسازی واگن باری شرق کشور

به گزارش توس اکو، یعقوبعلی نظری در این مراسم که با حضور نماینده مردم تربت حیدریه، زاوه و مهآغاز ساخت کارخانه تعمیرات بازسازی و نوسازی واگن باری شرق کشور ولات در مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد افزود: امروز اقدام جهادی ابتدا به اندیشه جهادی نیاز دارد و اگر با این اندیشه، اعمال و رفتار خود را تنظیم کنیم، از امکان محرکه قوی برخوردار خواهیم بود.

وی شرط بعدی برای اقدام جهادی را انسجام دانست و افزود: با پراکنده کاری و اقدامات متفرقه به جایی نمی‌رسیم؛ یکدست شدن و نگاه و عمل مشترک داشتن یک ضرورت است چرا که در عین حال که سلایق مختلف داریم، وحدت نظر معنا پیدا می‌کند.

استاندار خراسان رضوی، راهبرد اساسی و قطعی را، حضور مردم در حوزه‌های اقتصادی اعلام کرد و افزود: انتظار داریم تربت حیدریه همچنان که در انقلاب پیشتاز بود، هم اکنون نیز با داشتن شخصیت‌های معنوی و مدیران و مردمش، در جبهه سازندگی و اقتصادی هم شهرستانی الگو معرفی شود.

نظری اولویت برنامه‌ها را مسایل معیشتی و اقتصادی و اقدامات مرتبط با آن ذکر کرد و افزود: این پروژه نباید صرفا کارخانه تعمیرات و نوسازی باشد و باید تولید واگن و در ادامه تعمیر و نگهداری آن را هم در دستورکار داشته باشد.

نماینده مردم تربت حیدریه، زاوه و مه ولات در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم با اشاره به توانمندی‌های تربت حیدریه در حوزه ریلی، گفت: بیش از ۵۰۰کیلومتر زیرنظر این ایستگاه است و رتبه سوم بارگیری در سطح کشور است.

محسن زنگنه از استاندار درخواست کرد تمهیدات لازم را برای ایجاد جاده دسترسی مناسب به این ایستگاه فراهم کند.

وی با قدردانی از مجموعه احیا سپاهان که تربت حیدریه را به عنوان محل سرمایه‌گذاری انتخاب کرده، از مجموعه احیا ریل سپاهان نیز خواست علاوه بر تعمیرات، بازسازی و نوسازی واگن باری، عملیات ساخت واگن و لوکوموتیو را نیز در این مجموعه آغاز کند.

در این مراسم مدیرعامل شرکت احیا ریل ایرانیان به عنوان سرمایه گذار این پروژه، گفت: فاز اول این کارخانه با سرمایه گذاری ۲هزار میلیارد ریال توسط شرکت احیا ریل ایرانیان زیر مجموعه شرکت احیاء سپاهان، در تیرماه ۱۴۰۱ به بهره برداری خواهد رسید.

رجبی خاطرنشان کرد: طرح احداث کارخانه تعمیرات بازسازی و نوسازی واگن باری با هدف تعمیر اساسی بیش از هزار دستگاه انواع واگن باری در سال و نیز بازسازی بیش از ۴هزار چرخ و بانداژ به ارزش سرمایه گذاری ۲هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی ۱۰۰نفر به صورت مستقیم و ۵۰۰نفر به صورت غیرمستقیم توسط شرکت احیا ریل ایرانیان در زمینی به مساحت ۵هکتار در مجاورت راه آهن تربت حیدریه اجرا می‌شود.

وی اذعان داشت: این مجموعه که با پیگیری نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه و همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی به مرحله آغاز عملیات اجرایی رسید، اولین و بزرگترین کارخانه تعمیرات واگن باری در پهنه شرق کشور محسوب می‌شود.

رجبی، راه اندازی این مجموعه را در کاهش ترافیک و افزایش سیر و حرکت ناوگان در شرق موثر خواند و افزود: پیش بینی می‌شود با افتتاح آن، شاهد رشد ۳ الی ۵ درصدی حمل بار کل شبکه ریلی از محل افزایش ضریب آماده به کاری واگن و کاهش واگن خالی در شبکه باشیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.