×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 18 October , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
تحقق ۳۸ درصدی تعهدات اشتغالزایی در صنعت خراسان رضوی طی نیمه نخست سال

به گزارش توس اکو به نقل از روابط عمومی اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی، امیررضا رجبی با بیان این موضوع اظهار داشت: تعهد اشتغالزایی استان برای امسال ۳۱ هزار و ۲۰۰ نفر بوده است که تاکنون با ثبت ۱۲ هزار شغل، ۳۸ درصد از این تعهدات عملیاتی شده است.

وی افزود: شهرستان مشهد با ۵۱۶۹ شغل و نیشابور با ۱۴۰۳ شغل و ۱۳۴ درصد تحقق، بالاترین میزان اشتغالزایی را به ثبت رسانده‌اند، در حالی که شهرستان کلات با ثبت ۱۸ شغل و ۱۲ درصد کمترین میزان تحقق را داشته است.

رجبی با اشاره به اشتغال بیش از ۲۱۵ هزار نفر در بخش صنعت استان، خراسان رضوی را یکی از قطب‌های صنعتی کشور معرفی کرد و گفت: سرمایه‌گذاری بیش از ۸۶۷ هزار میلیارد ریالی در صنایع استان، نقش این منطقه را در اقتصاد کشور تقویت کرده است. همچنین تأمین نیروی انسانی برای واحدهای تولیدی یکی از اولویت‌های اصلی ما به شمار می‌رود.

وی در ادامه به صدور ۲۵۵ پروانه بهره‌برداری در ۶ ماه گذشته برای واحدهای صنعتی جدید و توسعه‌ای اشاره کرد و افزود: این پروانه‌ها با سرمایه‌گذاری ۲۴۵ هزار میلیارد ریالی، زمینه اشتغال مستقیم برای ۱۴ هزار و ۶۷۴ نفر را فراهم کرده‌اند.

مدیرکل صمت خراسان رضوی همچنین از صدور ۶۵۶ جواز تأسیس برای احداث واحدهای جدید صنعتی خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود با بهره‌برداری از این واحدها، بیش از ۱۶ هزار و ۶۹۰ شغل جدید در استان ایجاد شود و به رونق اقتصادی منطقه کمک کند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.