×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۱۵ مهر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 6 October , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بیش از هزار شرکت‌کننده در مسابقات قرآنی خانواده سپاه

به گزارش توس اکو، حجت‌الاسلام کاظم زنگنه، معاون امور خانواده سپاه پاسداران و مشاور فرهنگی فرمانده کل سپاه، امروز ۱۵ مهرماه، در نشست خبری چهاردهمین مسابقات سراسری قرآن کریم و اولین دوره مسابقات ستاره‌های قرآنی، ضمن تأکید بر نقش کلیدی خانواده به عنوان سنگ بنای جامعه، اظهار کرد: مقام معظم رهبری پیرامون خانواده تاکید بسیار فراوانی دارد یکی از فرمایشات ایشان این است که «به خانواده‌هایتان برسید وگرنه لگدش را می‌خورید.» در عبارت دیگری به سران نیروهای مسلح می‌فرمایند: «تاکید من همواره از شما بر این است که به خانواده خود رسیدگی کنید.»

وی در تشریح تشکیل معاونت امور خانواده در سپاه افزود: مأموریت‌های آن این نهاد شامل تحکیم، تعالی، تعلیم خانواده‌ها، سبک زندگی علوی و مصون‌سازی از تهاجم فرهنگی و شبکه‌های اجتماعی است.

زنگنه بیان کرد: تشکیل ۱۲۰هسته‌ خودجوش ازدواج و شبکه همکاران در سراسر کشور، فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی-برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و ورزشی برای خانواده‌ها و فعالیت شبکه حضرت زینب(س) با حضور ۴۰ هزار نفر از همسران کارکنان سپاه از دیگر اقدامات در این معاونت است.

معاون امور خانواده سپاه پاسداران و مشاور فرهنگی فرمانده کل سپاه گفت: در بحث تحکیم خانواده مراکز مشاوره شمیم را داریم که ۱۳۴ مرکز مشاوره با مجوز سازمان نظام روان‌شناسی با حضور ۶۲۰ دکترا و کارشناسی ارشد به امر مشاوره در سراسر کشور برای کلیه نیروهای مسلح و فعال هستند.

وی بیان کرد: در امر سلامت جسمی و روانی بحث تربیت بدنی و برگزاری اردوهای فرهنگی ورزشی را داریم. همچنین جشنواره‌هایی با عنوان جشنواره فرهنگی ورزشی داریم که همه ساله برای دختران، همسران و پسران در استان‌های سراسر کشور در ۶ رشته ورزشی برگزار می‌شود.

زنگنه در بخش دیگر سخنان خود تاکید کرد و گفت: نقش زنان در جامعه، به ویژه با تأسی از حضرت زینب کبری(س)، بسیار حائز اهمیت است. هم‌اکنون ۲۰۰۰نفر از دختران و همسران پاسدار در ۶ رشته ورزشی فعال هستند.

وی همچنین به برنامه‌های فرهنگی و آموزشی در شهرک‌های سازمانی سپاه اشاره کرد که با حضور ۹۵ نفر از روحانیون و مدیران فرهنگی برای فرزندان و همسران نیروهای سپاه اجرا می‌شود.

زنگنه در خصوص برنامه‌های قرآنی معاونت امور خانواده سپاه پاسداران و مشاور فرهنگی فرمانده کل سپاه، بیان کرد: چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی خانواده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جوار حرم امام رضا(ع) برگزار خواهد شد. متسابقین در این دوره از مسابقات در ۸ رشته حفظ ۱۰، حفظ۲۰، حفظ کل، ترتیل، تحقیق، مفاهیم سطح ۱ و ۲ و اذان با هم به رقابت خواهند پرداخت.

وی ادامه داد: در این مسابقات، نفرات برتر از میان ۱۴ هزار و ۲۰۰ شرکت‌کننده در مرحله مقدماتی و ۹۲۱۲ نفر در مرحله نیمه‌نهایی انتخاب شدند و نهایتاً ۷۶۰ نفر به مرحله نهایی راه یافتند که این تعداد با شرکت‌کنندگان مسابقات ستارگان قرآنی به بیش از ۱۰۰۰نفر متسابق می‌رسد.

معاون امور خانواده پاسداران سپاه از برگزاری مراسم افتتاحیه این مسابقات در تاریخ ۱۷ مهرماه پس از اقامه نماز مغرب و عشاء و اختتامیه آن در تاریخ ۲۰مهرماه در تالار قدس کتابخانه آستان قدس رضوی خبر داد.

 

در ادامه این نشست سردار علی قاسمی، مشاوره فرماندهی سپاه امام رضا(ع) در سخنانی ضمن اشاره به خستگی ملت‌های مستضعف و مسلمان، بیان کرد: شیعه و سنی در کنار یکدیگر و در راستای قرآن و رسول الله(ص) گام برمی‌دارند.

وی با توجه به حملات اخیر که در منطقه صورت گرفت، این موقعیت را بسیار حساس برای جهان اسلام دانست و از رزمندگان اسلام و نیروهای مسلح کشور، به‌ویژه رزمندگان هوافضا، تقدیر کرد.

مشاور فرماندهی سپاه امام رضا(ع) همچنین بر لزوم ارسال حمایت‌های قلبی به مردم مظلوم غزه تأکید کرد و با یادآوری شهدای جبهه مقاومت، به‌ویژه شهیدانی که در برابر دشمنان متجاوز قرار دارند، احترام گذاشت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.