×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱۴ مهر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 5 October , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
همکاری فناورانه استان با کشورهای همسایه تقویت می‌شود

به گزارش توس اکو به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری خراسان، محمد شهریارخان سرکنسول پاکستان و الیاس قایپ اف سرکنسول کشور ترکمنستان در مشهد با هدف شناخت ظرفیت‌های واحدهای فناور پارک علم و فناوری خراسان در شهرستان نیشابور از شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان این شهرستان بازدید کردند.
حامد شجاع، نماینده پارک خراسان در حوزه توسعه بازار بین‌الملل در این باره گفت: یکی از رسالت‌های پارک حمایت از واحدهای فناور و نخبگان است و باتوجه به اینکه سیاست اصلی پارک توزیع عادلانه حمایت‌ها در تمام استان است سعی داریم با ایجاد مراکز رشد و حضور نمایندگان پارک روند خدمات رسانی را برای نخبگان و فناوران استان تسهیل گردانیم.
حامد شجاع افزود: معاونت پشتیبانی پارک خراسان نیز در همین راستا اقدام به توسعه بازار شرکت‌ها از طریق برگزاری تورهای بازدید کرده است.
وی ادامه داد: در این برنامه دو کنسولگر کشورهای ترکمنستان و پاکستان در مرکز رشد واحدهای فناور نیشابور حضور یافته و از چند واحد فناور و دانش‌بنیان شهرستان نیشابور بازدید کردند.
مسعود اکبری معاون برنامه ریزی و توسعه معاونت استانداری و فرمانداری ویژه شهرستان نیشابور نیز در این دیدار گفت: شهرستان نیشابور دارای ظرفیت‌های زیادی در حوزه فرهنگی، کشاورزی و صنایع بزرگ است و در حدود ۵۰۰ میلیارد صادرات در سال اخیر داشته ایم.
وی ضمن تاکید در اهمیت برگزاری بازدیدهای بین‌الملل افزود: فعالیت‌ها و بازدیدهای این‌چنینی کمک بسیاری در ایجاد فضای تعاملی با کشورهای همسایه در جهت افزایش میزان صادرات خواهد داشت و کمک شایانی در حل مشکلات موجود در حوزه صادرات دارد.
در ادامه مازیار ناظران، مدیر مرکز رشد واحدهای فناور نیشابور پارک علم و فناوری خراسان با اشاره بر دستاوردهای نخبگان و فناوران مرکز گفت: مرکز رشد واحدهای فناور نیشابور با وسعت ۱۰ هکتار جزو معدود مراکز رشدی است که در آن شرکت‌های فناور می‌توانند اقدام به ساخت محل استقرار داشته باشد.
وی افزود: در حال حاضر حدود ۵۰ شرکت فناور و ۱۰ شرکت دانش‌بنیان در شهرستان عضو پارک علم و فناوری هستند و در حوزه‌های مختلف ملی و فراملی نقش آفرینی کرده اند.
شایان ذکر است این بازدید با همکاری وزارت امورخارجه استان برنامه دریزی شد و در آن از ۷ شرکت دانش‌بنیان بازدید به عمل آمد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.