×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۳۱ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 21 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
خراسان رضوی از قطب های تولید قطعات خودرو در کشور است

به گزارش  توس اکو به نقل از ستاد خبری بیست و چهارمین نمایشگاه تخصصی خودرو مشهد، یعقوبعلی نظری اظهارداشت: خوشبختانه در خراسان رضوی یکی از مزیت های استان ما ساخت قطعات خودرو است که فرصت بسیار خوبی را برای شرکت های خودرو ساز فراهم می کندواستان مارا به یکی از قطب‌های تولید قطعات خودرو درکشور تبدیل کرده است.

وی افزود: استان خراسان رضوی در یک موقعیت صادراتی و ترانزیتی قرار دارد. با توجه به نیروی انسانی و صنعت قطعه سازی خوبی که وجود دارد وهمچنین وجود موقعیت صادراتی ، صنعت خودرو می تواند در خراسان رضوی به مراتب توسعه و‌ گسترش بیشتری یابد.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: این نمایشگاه هم نمایشگاه بسیار خوب و متنوعی است و از نظر خودرو های تجاری متنوع است. از جمله کامیون ها، یدک کش ها و وانت ها در اینجا فراهم است. در بخش سواری هم شرکت‌های متعددی عرضه محصولات دارندکه  امیدواریم مردم و فعالان دراین حوزه از این پتانسیل استفاده کنند.

وی با اشاره به آن که در استان خراسان رضوی بنگاه های تولیدی و فعالین اقتصادی  بیش از ۹۰ درصد خصوصی هستند، بیان کرد: یکی از مزیت های اقتصاد خراسان رضوی که در همه حوزه ها می تواند فعال باشد سرمایه گذاری و مدیریت بخش خصوصی است.

نظری یادآور شد:در شرایط فعلی نمی توانیم خیلی به صورت منفک درسطح دنیاتولید ملی  داشته باشیم .اگرچه باید تولید ملی بخصوص در بخش خودرو انجام شود اما به گونه ای که از لحاظ کیفیت و قیمت قابل رقابت باشد و از طرفی باید هماهنگ با بقیه شرکت های خارجی باشد که مقرون به صرفه و اقتصادی برای تولیدکننده و مصرف کننده هم  باشد.

استاندارخراسان رضوی در خصوص واردات خودرو نیز اظهار داشت: به نظر من همه چیز باید برحسب ضرورت باشد. در برخی شرایط بنا به اقتضا ممکن است که واردات ضروری باشد امادر واردات و یا عدم آن حتما باید با ملاحظات تولیدات داخلی انجام شود که آسیبی به تولید ملی وارد نشودو از طرفی نیاز مردم از نظر کیفیت و قیمت نیز برطرف شود .

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.