×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 19 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 6 خبر
حضور نزديک به چهار ميليون دانش آموز در جشنواره نوجوان خوارزمي در سراسر کشور

به گزارش توس اکو به نقل از روابط عمومی آموزش وپرورش خراسان رضوی حمیديزداني در اين بازديد گفت: جشنواره نوجوان خوارزمی تکلیفی اضافه بر دوش مدارس نیست، بلکه همه مدیران از اول مهر برای جشنواره و حضور دانش‌آموزان برنامه داشته باشند.

وی بيان کرد: ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار دانش آموز در کشور در دوره متوسطه اول مشغول تحصیل هستند و این در حالی است که ۵ میلیون و ۶۰۰ شرکت کننده در محورهاي ۱۳ گانه داریم زيرا برخی دانش آموزان در دو محور شرکت کردند.

وي افزود: تلاش ما بر این است که دانش‌آموزان در محورهای بیشتری شرکت کنند چون محورها طوري برنامه ريزي شده که نياز به علاقه و تمرين دارند نه صرفا تخصص.

وي تاکيد کرد: مأموریت ما در خصوص هدايت تحصيلي دانش آموزان دوره متوسطه اول استعدادیابی و هدایت تحصیلی براساس علاقه و توانايي است، اينکه صرفا دانش آموز به دو آزمون رغبت و توانايي پاسخ دهد نمي تواند بيان کننده دقيق توانايي هاي او باشد همين مي شود که در انتخاب رشته دانشگاه رشته هاي متنوعي را انتخاب مي کند.

يزداني گفت: تلاشمان بر این است دانش‌آموز در همه محورها شرکت کنند تا بتوانند علایق و تلاش، رغبت و استعدادهای خود را پیدا و دریافت کنند و به جمع‌بندی برسند که در دوره دوم متوسطه چه رشته‌ای را انتخاب کنند.

وی خاطرنشان کرد: جشنواره نوجوان خوارزمی یک تکلیف اضافه بر دوش مدارس نیست بلکه برنامه ما اين است که همه مدیران از اول مهر برای جشنواره و حضور دانش آموزان برنامه داشته باشند، البته نه نه براي عده اي خاص برای همه دانش آموزان باشد.

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش با اشاره به محورهاي جشنواره گفت: محورهای دست سازه، فرهنگ و هنر، زبان انگلیسی، مناظره، ادبیات، بازارچه کسب و کار، برنامه‌نویسی، سلامت و تربیت بدنی، علوم آزمایشگاهی، بازی‌های مهارتی و توسعه فردی، پژوهش، قرآن و معارف اسلامی، ریاضیات و احساس واژه ها محورهاي جشنواره نوجوان خوارزمي هستند که روي ان ها بسيار فکر شده و استعداد و توانايي بچه ها را در رشته هاي مختلف با جامعيت مي سنجند و مي توان با آن ها هدايت تحصيلي دقيق تري انجام داد.

وي اضافه کرد: اين جشنواره در دو گروه دختران و پسران و از سطح مدرسه، منطقه، قطب به استان وکشور مي رسد.

یزدانی تأکید کرد: باید تلاش کنیم از نگاه سطحی که داریم عبور کنیم و بگذاریم دانش آموزان اطلاعات لازم براي هدايت تحصيلي را در عمل نشان دهند

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.