×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 19 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 6 خبر
اعزام دانشجویان ورزشکار خراسانی به رقابت‌های المپیاد دانشجویان کشور

 

به گزارش توس اکو، دانشگاه فردوسی مشهد که پیش از این موفق به کسب مقام قهرمانی در منطقه ۹ کشور شده بود، با بزرگترین کاروان ورزشی خود در این مسابقات شرکت می‌کند. ورزشکاران این دانشگاه در ۱۴ رشته مختلف از جمله شنا، کاراته، تکواندو، فوتبال، والیبال و کشتی به رقابت با سایر دانشگاه‌های کشور خواهند پرداخت.

در نشست خبری پیش از اعزام، محمدعلی وطن‌دوست، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فردوسی مشهد، بر اهمیت ورزش همگانی در کنار ورزش قهرمانی تاکید کرد.

وی همچنین به چالش‌های پیش روی ورزشکاران دانشگاهی، از جمله جذب قهرمانان ورزشی در دانشگاه‌های سراسری، اشاره کرد.

وطن دوست یاد آور شد: با حضور ۶هزار نفر دانشجو در خوابگاه های دانشگاه فردوسی مشهد از این ظرفیت و پتانسیل برای تداوم مسابقات ورزشی و توسعه ورزش همگانی و بستر سازی برای پررنگ شدن فعالیت های ورزشی در سطح قهرمانی و همگانی باید پیش بینی لازم و ضروری صورت گیرد.

امیر رشید لمیر، مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه فردوسی مشهد، نیز در ادامه با ابراز امیدواری نسبت به موفقیت کاروان ورزشی دانشگاه، به اهمیت استعدادیابی و برگزاری تست‌های علمی ورزشی برای ارتقای سطح ورزش قهرمانی در کشور پرداخت.

وی افزود: در این رقابت‌ها ۱۷۶ورزشکار، مربی و عوامل اجرایی اعزام خواهند شد که از این تعداد تیم پسران ۵۳ ورزشکار به همراه مربیان و عوامل اجرایی ۷۰نفر خواهند بود و تیم دختران ۷۴نفر ورزشکار به همراه عوامل اجرایی و مربیان ۱۰۶نفر خواهند بود.
رشید امیر اضافه کرد: پیشبینی می شود در این رقابت‌ها ۱۴۰دانشگاه از سراسر کشور حضور داشته باشند .
وی اظهار داشت : در این رقابت‌ها کاروان خراسان رضوی در ۱۴رشته ورزشکار اعزام خواهد کرد که در بخش دختران در رشته های شنا، تنبس روی میز بدمینتون، کاراته، تکواندو، فوتسال، بسکتبال، والیبال و دوومیدانی و در بخش پسران در رشته های هندبال،کشتی آزاد و فرنگی، کاراته، تکواندو، جودو و شنا ورزشکاران اعزام می شوند.
رشید امیر با اشاره به این که در این رقابتهای ورزشی بیش از ۵هزار ورزشکار از سراسر کشور حضور دارند گفت: کاروان ورزشی دانشکده تربیت بدنی دانشگاه فردوسی مشهد در شانزدهمین دوره المپیاد دانشجویان سراسر کشور بزرگترین کاروان را به این رقابت‌ها اعزام خواهد کرد .
مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه فردوسی مشهد یادآور شد: تیم منتخب دانشگاه فردوسی مشهد در میان ۲۲ دانشگاه منطقه ۹ ( خراسان شمالی،رضوی،جنوبی و سمنان) موفق به کسب مقام قهرمانی شد و به عنوان نماینده منطقه ۹کشور به این رقابت‌ها اعزام می شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.