×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 18 October , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آغار عملیات اجرایی فاز یک بوستان ۲۵ هکتاری جهان‌شهر

به گزارش توس اکو به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، محمدرضا قلندر شریف، در مراسم آغاز عملیات اجرایی فاز یک بوستان ۲۵ هکتاری جهانشهر و بهره‌برداری از ۹ پروژه فرهنگی، عمرانی و فضای سبز منطقه۸، افزود: بیش از دو سال همراهی و همدلی دستگاه‌های متعدد در استان و شهرستان و شهر شکل گرفت تا اتفاقات خوبی در مشهد و محدوده پادگان ارتش جمهوری اسلامی رخ دهد؛ اتفاقی که رخ داد یک اتفاق جمعی بود؛ قریب به دو دهه برای این مهم انتظار بود و اراده بر این قرار گرفت که در این دوره این موضوع شکل بگیرد و خداوند را شاکریم که ما نیز در این مهم سهمی داشتیم.

وی اضافه کرد: باید تشکر ویژه‌ای از ولی فقیه زمان؛ فرمانده کل قوا داشته باشیم که با دستور خود این مسیر را هموار کردند؛ تولیت آستان قدس و قائم مقام ایشان؛ استاندار خراسان رضوی و معاونان و فرماندار مشهدمقدس و ارتش جمهوری اسلامی ایران به ویژه امیر آذریان در این اتفاق سهم بسزایی داشتند.

شهردار مشهدمقدس با اشاره به اینکه پیگیری‌های اعضای شورای اسلامی شهر و جلسات طولانی در این زمینه؛ در موضوع انتقال پادگان بسیار موثر بود، اظهار کرد: کسی تصور نمی‌کرد در مرکز شهر بتوانیم احداث پارکی را آغاز کنیم که در محدوده شهری، بزرگترین است؛ مساحت آن در ضلع شمالی و جنوبی؛ جمعا ۱۲۹ هکتار است و فقط ضلع شمالی آن؛ بیش از ۵۰ هکتار در مرکز شهر است.

قلندر شریف با بیان اینکه مشهدالرضا(ع)؛ جهانشهر برکت و کرامت است خاطرنشان کرد: برهمین اساس دو پارک با اسامی برکت و کرامت و امروز یک بوستان بزرگ به نام جهانشهر احداث شده و جزو بزرگترین و بابرکت‌ترین یادگاری‌های دوره ششم مدیریت شهری است.

وی ادامه داد: دل کندن از این محل قطعا برای ارتش سخت است و موزه انقلاب اسلامی نیز در این محدوده ایجاد می‌شود؛ ما هم در مدیریت شهری بخشی از زمین‌های در اختیار را برای موزه اختصاص می‌دهیم.

شهردار مشهدمقدس اضافه کرد: این پارک یک پارک جنگلی_ شهری است و مردم به محض بهره‌برداری از سایه‌سار درختان بهره می‌گیرند و این نیز جزو ویژگی‌های خاص این پارک است.

قلندر شریف با اشاره به اینکه شهدای عزیزی از این مکان؛ به جبهه اعزام شده‌اند و با مراسم دهه اول محرم؛ این مسجد یعنی مسجد امام رضا(ع) بهره‌برداری شد، تصریح کرد: بزرگترین بهره‌ای که مدیریت شهری و مدیریت کلان می‌برد؛ نگاه خدمت‌رسانی و لبخند مردم است؛ تا این پارک وجود داشته باشد قطعا برای شهرداری هزینه دارد اما قطعا دعای خیر مردم؛ ذخیره آخرت مسئولان دارای نقش در این اقدام است.

وی افزود: به زودی و پس از موافقت تولیت معزز آستان قدس رضوی؛ ۸ هزار میلیارد تومان پروژه‌های شهرداری درمحدوده منطقه ثامن بهره‌برداری و کلنگ‌زنی و بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان پروژه بخش خصوصی نیز کلید می‌خورد و تعدادی از پروژه‌های شرکت بازآفرین شهری نیز در این محدوده به بهره‌برداری می‌رسد؛ هفته آینده بهره‌برداری از بولوار و تقاطع غیرهمسطح قمر بنی هاشم(ع) را خواهیم داشت و خدمت در ادامه راه شهدای خدمت؛ ادامه دارد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.