×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 23 October , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
 رقابت ۱۰۵ نفر برای هر کرسی انتخابات مجلس شورای اسلامی در مشهد

به گزارش توس اکو به نقل از  اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، امیر فریدنیا چهارشنبه ۲۵ بهمن‌ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل سالن اجتماعات شهید باهنر شماره ۲ استانداری برگزار شد، اظهار کرد: برای انتخابات مجلس شورای اسلامی ۱۰۲۶ نفر توسط شورای نگهبان تایید شدند که ۹۰۱ نفر معادل ۸۸ درصد مرد و ۱۲۵ نفر معادل ۱۲ درصد زن هستند.
سخنگوی ستاد انتخابات خراسان رضوی‌ با بیان اینکه تا عصر روز گذشته ۵۱ نفر انصراف داده‌اند، افزود: آمار تایید صلاحیت‌ها در مرحله شورای نگهبان ۵۹ درصد است. ۱۸ نفر از افراد عدم احراز یا عدم تایید شدند که فرصت اعتراض تمام شده و شورای نگهبان تا پایان ماه جاری اعلام نظر می‌کند. همچنین در ابتدای ماه روند تایید صلاحیت‌ها به صورت کامل به پایان می‌رسد.
وی عنوان کرد: از ۲۸ نفری که برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری ثبت نام کردند، ۱۱ نفر عدم تایید داشتیم، هفت انصراف دادند و ۱۰ نفر تایید شدند که بر این اساس دو نفر به دیگر حوزه‌های انتخابی خارج از استان تغییر حوزه دادند و هشت نفر باقی ماندند.
فریدنیا با بیان اینکه احتمال تغییر آمار شعب وجود دارد، تصریح کرد: تاکنون ۳۵۶۲ شعبه ثابت و ۹۸۴ شعبه سیار داریم. باید گفت؛ شماره ۱۱۷ یک شماره کشوری برای پاسخگویی به سوالات، شکایات و پیشنهادات است و شماره ثابت دبیرخانه استان ۳۸۵۹۸۰۴۰ نیز در اختیار شهروندان قرار دارد.
سخنگوی ستاد انتخابات خراسان رضوی بیان کرد: در هفته گذشته تعرفه‌های اخذ رای را همراه اقلام انتخاباتی از ستاد انتخابات کشور تحویل گرفتیم که بیش از ۵ میلیون و ۷۰۰ برگ تعرفه است. تعرفه خبرگان و مجلس در یک برگه توزیع می‌شود و همچنین برگه‌های تعرفه از یک اسفند به مدت چهار روز به کلیه شهرستان‌ها و مخازن انتخاباتی منتقل خواهند شد.
وی با اشاره به اینکه اماکن و امکانات دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده ۷۴ احصا و ۲۰ بهمن‌ماه به فرمانداری‌ها ابلاغ شد، اظهار کرد: طی نشستی در فرمانداری مرکز حوزه، اماکن در اختیار نامزد‌های انتخابات قرار خواهد گرفت که باید به دستگاه‌های مربوطه مراجعه و برای عقد قرارداد اقدام کنند.
فریدنیا با اشاره به اینکه تبلیغات مجلس خبرگان رهبری از امروز شروع شده است، تصریح کرد: تبلیغات مجلس خبرگان به مدت ۱۵ روز ادامه دارد. تا ۲۹ بهمن‌ماه مناظره‌های کاندیدا‌های مجلس نیز تمام می‌شود و ۲۸ و ۲۹ بهمن مناظره حوزه انتخاباتی مشهد ضبط خواهد شد.
سخنگوی ستاد انتخابات خراسان رضوی تشریح کرد: ما تاکنون ۱۱ دوره آموزشی برگزار کردیم که ۹ دوره کارگاهی و ۲ دوره شبیه‌سازی روز اخذ رای و روز قبل از آن بوده است. باید گفت؛ در این دوره انتخابات، شناسنامه ممهور نمی‌شود و افراد می‌توانند با کد ملی رای دهند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.