×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲ آذر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 22 November , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر
نقش ویژه نمایشگاه های بین المللی در افزایش توسعه صادرات غیرنفتی کشور 

به گزارش توس اکو و به نقل از روابط عمومی نمایشگاه بین‌المللی مشهد ،سعیدصیفی درحاشیه برگزاری بیست و هفتمین مراسم روز ملی صادرات درمحل سالن اجلاس سران تهران ،خاطرنشان کرد:صادرات غیرنفتی در اقتصاد کشورمان جایگاه استراتژیکی دارد ودراین راستا برپایی نمایشگاه های بین المللی ابزار کارآمدی برای افزایش صادرات به ویژه صادرات غیرنفتی محسوب می‌شود تاباتمرکز برکالاهای دارای مزیت نسبی و کشورهای هدف ،از آن به طور موثری بهره برداری کنند.

وی حضور در نمایشگاه رایکی از بهترین روش های جذب مشتری وتوسعه فروش دانست و یادآور شد:برای نشان دادن اهمیت نمایشگاه‌ها در توسعه صادرات کافی است به این نکته اشاره کنیم که در جهان معاصر بیشترین فضاهای نمایشگاهی به کشورهای آلمان ،چین وایالات‌متحده تعلق دارند که مهم‌ترین قطب‌های تجاری دنیا به‌شمار می‌روند و در سال ۲۰۱۸ میلادی سهم آنها در صادرات جهانی بالغ بر ۳۰ درصد بوده است.

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی مشهدبابیان اینکه پژوهشگران علوم اقتصادی برپایی نمایشگاه­ ها را از جمله عوامل رونق اقتصاد و به­ ویژه عاملی موثر در توسعه صادرات می­ دانند، اظهار داشت: نمایشگاه­ های بین ­المللی همچون شاهراهی  به شمار می آیند که از طریق آن­ ها می ­توان ضمن معرفی کالاهای تولیدی و انتقال فناوری, توسعه صادرات را نیز شتابی دوچندان بخشیدزیرا داده های اطلاعاتی آشکار کرده اند که نمایشگاه‌ها از جمله ابزارهای موثر در تبلیغ هدفمند، بازاریابی پایدار و توسعه فروش محسوب می شوند.

رییس انجمن نمایشگاه های بین المللی ایران تصریح کرد:توسعه صادرات غیر نفتی و راهیابی به بازارهای جهانی برای کسب درآمدهای ارزی بیشتر، از اهداف عمده توسعه اقتصادی کشور به ویژه در سالهایی است که  یکی از آرمانهای انقلاب اسلامی یعنی رهایی از وابستگی به درآمدهای ارزی حاصل از نفت خام را محقق می سازد.

صیفی با تاکید براینکه در شرایط تحریم های ظالمانه دشمنان ،برپایی نمایشگاه های بین المللی مختلف وحمایت ویژه دولت و مجلس از برپایی قدرتمند اینگونه نمایشگاه ها میتواند نقش بسزایی در توسعه صادرات داشته باشد ،بیان داشت:برای جهش درآمدهای ارزی حاصل از صادرات غیر نفتی، ضرورت دارد از تمامی ابزارهای نفوذ در بازارهای جهانی و منطقه ای به نحو مطلوب و متناسب بهره برداری شود. یکی از این ابزارهای بسیار کارآمد «نمایشگاه» می باشد که می تواند ارتباط مستقیمی بین عرضه کننده و متقاضی کالا ودر نهایت مبادله کالاها و خدمات را میسر سازد.

گفتنی است در همایش بیست و هفتمین سالروز ملی صادرات که با حضور «عباس علی‌آبادی» وزیر صنعت، معدن و تجارت، «مهدی صفری» معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امورخارجه، «محمدرضا پورابراهیمی» رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس و «مهدی ضیغمی» رئیس سازمان توسعه تجارت ، معاونان و مدیران وزارت صمت و سازمان توسعه تجارت، مدیران سازمان ها، اتاق‌ها و فعالان درحوزه صادرات درمحل سالن اجلاس سران برگزار شد از ۱۱ صادرکننده ممتاز، ۴۰ صادرکننده نمونه ملی و ۴ صادرکننده شایسته، توسط وزیر صمت و دیگر مقامات حاضر در این همایش، تقدیر به‌عمل آمد.

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.