×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 16 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
حق نداریم ناامید شویم

 

به گزارش توس اکو، حجت الاسلام مجید انصاری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در سخنانی در این مراسم ضمن عرض تبریک بابت پیروزی ملت در انتخابات، اظهار کرد: خداوند با تدبیر خود، در هنگامه یاس و ناامیدی روزنه‌ای از امید بر روی ایران گشود و با اراده مردان و زنان بزرگ، یک بار دیگر یادآور شد که انقلاب ما انقلاب مردم بود و این ملت بودند که با انقلاب خویش تاریخ‌سازی کردند.

وی با بیان اینکه انقلاب ما انقلاب مردمی بود و این ملت بودند که با اراده خویش تاریخ ساز شدند و تاریخ سازی کردند، افزود: ملت ایران هر سال دو بار بلکه در سال اول انقلاب چهار بار پای صندوق های رای رفتند و ارکان این نظام و انقلاب را با اراده خویش مستحکم کردند.

وی تصریح کرد: در مقطعی از زمان عده ای با فاصله از اندیشه امام(ره) به سمت قیم مآبی و ایجاد فیلتر در مسیر انتخاب مردم روی آوردند و تصور کردند مردم نیاز به فیلتر و قیم دارند.طبیعی بود این مسیر به سمت جدایی ملت از حکومت و بی اعتمادی به کارآمدی صندوق رای انجامید و شاهد فاجعه تاریخی در نظام انتخاباتی کشور و ناسپاسی نسبت به امام راحل و شهدا شد و ‌میزان مشارکت کاهش یافت. اما مردم هوشمند و آگاه و وفادار به آرمان های انقلاب نشان دادند با قهر خود و نیامدن پای صندوق های رای چیزی حل نمی شود و در انتخابات اخیر با راهگشایی که صورت گرفت به این جمع بندی رسیدند که راه اصلاح از صندوق رای می گذرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: درسی که از تاریخ عاشورا و پیام کربلا می توان آموخت این است که انسان در هیچ شرایطی حق ناامید شدن از امکان تغییر و تحول را ندارد. در زمان اسارت خاندان پیامبر(ص) که خسته و تشنه و داغدار بودند حضرت زینب(س) با خطابه خود مردم کوفه را بیدار و تحولی عظیم ایجاد کرد. این بانوی بزرگوار در چنین فضایی که تمام اقوام و فرزندان خود را از دست داده بود اما ناامید نشد و بذر انقلاب با امید حضرت زینب(س) در کوفه غوغا کرد.

وی در بخش دیگر سخنان خود گفت: مشکلات در کشور زیاد و ناترازی ها در عرصه های مختلف از جمله بانک، صنعت، بورس و غیره زیاد است اما حق نداریم ناامید شویم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اشاره کرد: در گام اول در حوزه سیاست خارجی با حمایت رهبری و درایت تیم تعیین شده باید تحریم ها را از سر ملت برداریم.باید به سیستم بانکی جهانی بپیوندیم. باید کاسبان تحریم به فکر دیگری برای کسب درآمد خود باشند و ارتباط با کل جهان به ویژه همسایگان خود داشته باشیم.

انتخابات نماد مردم‌سالاری و مشارکت مردمی 

در ادامه محمدحسن ساقی، دبیر جبهه اعتدال شرق کشور با اشاره به اهمیت انتخابات و دموکراسی در کشور، خاطرنشان کرد: انتخابات نماد مردم‌سالاری و مشارکت مردمی در حاکمیت است.

وی افزود: در حکومت‌های مردم‌سالار، مردم صاحب اختیار قانون‌گذاری و اجرای قوانین هستند و آزادی بیان، حقوق شهروندی و رضایت حکومت‌شوندگان از شاخصه‌های اصلی این نوع حکومت‌هاست.

دبیر جبهه اعتدال شرق کشور همچنین به اهمیت تشکیل شورای راهبردی و تدوین چارت تشکیلاتی برای ستاد انتخاباتی دکتر پزشکیان اشاره کرد و گفت: با تلاش‌های شبانه‌روزی و بررسی‌های دقیق، بیش از ۵۷ ستاد انتخاباتی در شرق استان و بیش از ۳۱ ستاد در مشهد راه‌اندازی شد.

وی افزود: در این مدت، بیش از ۱۵۰ گردهمایی و نشست تخصصی با حضور کارشناسان و رقبا در موضوعات مختلف اقتصادی، اجتماعی و سیاسی برگزار شد.

ساقی در پایان با تأکید بر اهمیت همبستگی و تلاش جمعی برای موفقیت در انتخابات، از حضور آگاهانه مردم و تمامی تلاشگران و خادمان مردم در ستادهای انتخاباتی قدردانی کرد و اظهار امیدواری کرد که با ادامه این روند، موفقیت‌های بیشتری در آینده حاصل شود.

 

مطالب گری در چارچوب قانون اساسی 

در ادامه محسن شرکا، رئیس کانون کارآفرینان توسعه گرا خراسان بزرگ اظهار کرد: ایران را برای ایرانی و بین‌الملل باید ارتقا دهیم و جایگاه ایران را به قله ها برسانیم و دنبال ارتقای شخصی نباید باشیم و در چارچوب قانون اساسی باید مطالبه گر باشیم.

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.