×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۸ تیر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 28 June , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
۱۵۶ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در استان در دست اجرا است

به گزارش توس اکو به نقل روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی، وحید داعی گفت: برنامه ابلاغی تولیدمسکن در ۴ سال به استان خراسان رضوی ۳۶۴ هزار واحد مسکونی بوده که این برنامه دارای ۴ محور حمایتی، بازآفرینی، خودمالک، روستایی می باشد.

وی افزود: محور اول حمایتی بوده که برنامه۴ ساله، ۱۶۹۰۰۰ واحد می باشد که در این محور وظیفه دولت تامین زمین، تسهیلات و اعمال تخفیفات می باشد، محور دوم بازآفرینی شهری بوده که برنامه ۴ ساله،۵۶۰۰۰ واحد، محور سوم خودمالک بوده که برنامه ابلاغی ۷۵۰۰۰ واحد و محور چهارم، روستایی بوده که برنامه ابلاغی ۶۴۰۰۰ واحد می باشد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان ادامه داد: در محور اول حمایتی برنامه ابلاغی ۴ ساله ۱۶۹۰۰۰ واحد می باشد که در این محور می بایست تامین زمین نیز توسط دولت انجام شود، بر این اساس تا کنون حدود ۴۸۶۴ هکتار معادل ۱۳۴ هزار واحد مسکونی تامین زمین انجام شده و الحاقات انجام شده برای تامین زمین، ۱۵ برابر مسکن مهر بوده است.

گفتنی است ارزش این اراضی، ۱۷۰ همت بوده که دولت آن را به صورت رایگان ( اجاره ۹۹ ساله) به مردم واگذار می نماید.

داعی اظهار داشت: پس از تامین زمین، آماده سازی آن می بایست انجام گردد که هم اکنون برای ۱۴۶سایت معادل ۴۰۰۰ هکتار قرارداد آماده سازی با مجریان آماده سازی منعقد گردیده که از حیث حجم قرارداد های منعقده آماده سازی، خراسان رضوی حائز رتبه اول در کشور می باشد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اعلام کرد: در بخش بازآفرینی شهری، بسته تشویقی برای ۹۱ شهر استان مصوب و در حال اجراست، که به لحاظ تدوین و اجرای بسته تشویقی بومی، استان خراسان رضوی رتبه اول کشور را دارد.

وی در پایان با اشاره به اجرای بسته های تشویقی گفت: این امر باعث شده، برای حدود ۲۵ هزار واحد مسکونی در استان در محلات هدف پروانه ساختمانی صادر شده که به لحاظ نوسازی مسکن در محلات هدف، استان خراسان رضوی دارای رتبه دوم کشور می باشد.

داعی از استفاده حدود ۲۷۰۰۰ واحد مسکونی از تسهیلات ساخت روستایی در بخش روستایی خبر داد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.