×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۳ تیر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 23 June , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کنگره ملی زعفران در خراسان رضوی برگزار می‌شود

به گزارش توس اکو، محمدامین بابایی در نشست هم‌اندیشی و برنامه‌ریزی کنگره ملی زعفران اظهارداشت:باتوجه به نامگذاری پنجم آبان ماه بعنوان “روز ملی زعفران” در تقویم کشور و از آنجایی که خراسان رضوی قطب زعفران کشور محسوب می‌شود،کنگره ملی زعفران با محوریت اتاق تعاون و دستگاه‌های مرتبط از جمله جهادکشاورزی در استان برگزار خواهد شد.

وی معرفی ظرفیت‌های بخش تعاون در توسعه کشاورزی بخصوص کشت و فرآوری زعفران را از جمله اهداف برگزاری این کنگره بیان کرد و افزود: برای شتاب بخشیدن به چرخ تولیدواقتصادبایدگفتمان تعاون درجامعه نهادینه شود.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی با اشاره به نامگذاری امسال اظهارکرد: جهش تولید با مشارکت مردم به وضوح برنقش و مشارکت مردم در اقتصاد تأکید دارد و تعاون جلوه عینی و عملی اقتصاد مردمی است.

بابایی بهره‌گیری از ظرفیت و توان سهامداران غیرعضو دربخش تعاون را از اولویت‌های این حوزه در خراسان رضوی برشمرد و ادامه داد: توسعه فعالیت‌های مبتنی بر تعاون محصور نیست و باید از همه پتانسیل ها برای ترویج و تبیین گفتمان تعاون و مزیت‌های این بخش به مردم استفاده کرد.

وی تاکیدکرد: فلسفه تعاون صرفاجذب سرمایه های خرد نیست، بلکه ایجاد اشتغال برای سهامداران و استفاده از علم و دانش اعضا در راستای توسعه فعالیت‌ها و گسترش فرهنگ کارگروهی و خرد جمعی از راهبردهای اساسی این بخش است.

ابوی رئیس اتاق تعاون خراسان رضوی نیز در این نشست اظهارداشت:با توجه و نگاه ویژه رئیس جمهور شهید به حوزه تعاون و تأکید بر سهم این حوزه در اقتصاد کشور، لازم است از توان و ظرفیت تعاون برای گسترش عدالت و نقش دادن به فعالیت‌های مردمی در توسعه کشور استفاده کرد.

وی گفت: دبیرخانه کنگره زعفران خراسان رضوی بزودی با محوریت اتاق تعاون و با همکاری جهاد کشاورزی و دستگاه‌های مرتبط راه اندازی خواهد شد.

همچنین مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت:۷۰ درصد سطح کشت زعفران کشور در پهنه جغرافیایی این استان قرار دارد.

نجف زاده تصریح کرد: ۹۱ هزار تن سطح زیر کشت زعفران در خراسان رضوی است و بالغ بر ۱۰۵ هزار بهره‌بردار در این بخش فعالیت می کنند.

وی از فعالیت ۱۶ شرکت تعاونی مرتبط با کشت، فرآوری و بسته بندی زعفران در استان خبر داد و افزود: سالیانه بطور متوسط بین ۱۵۰ تا ۳۰۰ هزار تن زعفران در خراسان رضوی برداشت می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.