×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱۴ مهر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 5 October , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
مشهد میزبان بزرگترین گردهمایی متخصصان دیابت کشور

به گزارش توس اکو، دکتر علی اکبر رئوف زارع، دبیر دومین همایش ملی دیابت در مشهد، در گفت‌وگو با خبرنگار ما، هدف اصلی برگزاری این همایش را ارتقای سطح علمی متخصصان دیابت و به‌روزرسانی دانش آن‌ها با انتقال تجارب و آخرین یافته‌های علمی دانست.

رئوف‌ با اشاره به موفقیت‌های همایش نخست دیابت در مشهد، گفت: با توجه به تجربیات ارزشمند کسب‌شده، تصمیم گرفتیم دومین دوره این همایش را نیز برگزار کنیم. در این همایش، آخرین دستاوردهای علمی در زمینه‌های آموزش، تغذیه، دارودرمانی، پیشگیری و توانمندسازی بیماران دیابتی برای شرکت‌کنندگان ارائه شد.

وی اظهار داشت:در این همایش ۳۲سخنران و ۴۳مقاله ارائه و در کنار اینها ۸ کارگاه آموزش کاربردی جهت انتقال تجارب برگزار شد.

دبیر همایش ملی دیابت با بیان اینکه ۳۰۰ پزشک از سه استان خراسان رضوی، تهران و اصفهان در این همایش دوروزه به میزبانی کلینیک پارسیان مشهد شرکت دارند، افزود: که ۲۰۰ نفر به صورت حضوری و حدود ۱۰۰ نفر به صورت آنلاین از آموزش های این همایش بهره مند شدند.

وی ادامه داد: مدیریت وزن، دارو درمانی، اهمیت مفهوم درمان، فشار خون، فناوری های جدید دیابت، نارسایی قلبی، نارسایی شریانی، درمان آنتی پلاکت، زخم پای دیابتی و چشم اندازهای آینده آن، مراقبت و پیشگیری جامع از زخم پای دیابتی، آنتی بیوتیک درمانی در زخم پای دیابتی و پانسمان‌های جدید آن و انسولین درمانی، از جمله موضوعات مطرح شده در این همایش بود.

رئوف ادامه داد: نفروپاتی دیابتی (افزایش پیشرونده دفع پروتئین از ادرار که در دیابت طول کشیده دیده شده و منجر به افت کارکرد کلیه و سرانجام نارسایی کلیه می‌شود) و رتینوپاتی دیابتی( با گذشت زمان، افزایش سطح قند خون به عروق خونی ظریف در شبکیه چشم آسیب می‌رساند)، بیماری کبد چرب و دیابت و ناتوانی جنسی غیر هورمونی از دیگر موضوعات مطرح شده در دومین همایش ملی دیابت به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: با توجه به تجاربی که در این همایش در راستای برگزاری آنلاین همایش کسب کردیم مصمم هستیم همایش بین‌المللی دیابت را به میزبانی مشهد برنامه ریزی کنیم.

وی در ادامه به دغدغه ها و نگرانی های جمعیت دیابت پرداخت و اضافه کرد: ضروری است آموخته ها و دانش مرتبط با این بیماری اطلاع رسانی شود و در اختیار عموم جامعه قرار گیرد.

رئوف زارع همچنین در ادامه به ساخت و تولید داروهای دیابتی در کشور اشاره و گفت: متاسفانه به دلیل تحریم و کمبود مواد اولیه دارو در صنعت داروسازی کشور داروهای مشابه از کیفیت مطلوبی برخوردار نیست و پزشکان به ناچار در جهت رفع خطر بیماری ها مجبور به تجویز داروهای مشابه تولید داخل می شوند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: معتقدم واردات تجهیزات پزشکی باید به بخش خصوصی واگذار شود تا سرعت انتقال تجهیزات درمانی به کشور افزایش یابد و دولت با همکاری سازمانهای بیمه ارائه خدمات را برعهده بگیرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.