×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۳ تیر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 23 June , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
هشتمین همایش روز ملی گل برگزار شد

به گزارش توس اکو غلامرضا قنبری، رییس سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی در بخشی از این مراسم با بیان اینکه امروز در آستانه روز ملی گل و گیاه، گرد هم آمده‌ایم تا از تلاش‌ها و زحمات بی‌وقفه شما، بهره‌برداران و تولیدکنندگان گرامی گل و گیاه استان، در عرصه کار و خدمت قدردانی کنیم، گفت: ما در حال ورود به فصل جدیدی از کشاورزی در دنیا هستیم و ایران نیز در این مسیر گام برمی‌دارد.

وی افزود: امروز در هر زمینه‌ای از کشاورزی، از دانش و فناوری روز گرفته تا تولید و خودکفایی، حرفی برای گفتن داریم. اما آنچه سرنوشت کشاورزی یک کشور را رقم می‌زند، نه فقط تکنولوژی و فناوری، بلکه رویکردها و راهبردهایی است که مسیر کشاورزی را به سمت درستی هدایت می‌کنند.

قنبری محور اصلی توسعه کشاورزی، منابع انسانی کارآمد، توانمند، پرتلاش، دانشمند و دلسوز دانست و افزود: این سرمایه‌های ارزشمند، می‌توانند منشأ تحول، پیشرفت و توسعه کشور باشند. زمین و تکنولوژی به تنهایی کافی نیستند، بلکه این منابع انسانی هستند که می‌توانند کشاورزی را به مسیری هدایت کنند که در وهله اول امنیت غذایی کشور را تامین کند و در مرحله دوم، به ایجاد ثروت، کار و اشتغال برای جوانان و آینده کشور کمک کند.

وی تاکید کرد: چشم‌انداز ما در بخش کشاورزی، عبور از مشکلات و چالش‌های موجود و تبدیل شدن به قطب کشاورزی منطقه است. برای رسیدن به این هدف، باید دو راهبرد کلیدی را مدنظر قرار دهیم: اولین قدم، تعیین سهم خودمان از بازار مصرف منطقه و بعد برنامه‌ریزی برای آن است.

قنبری با بیان اینکه با وجود ظرفیت‌های بالای کشاورزی ایران، هنوز فاصله زیادی با قله‌ها و اهدافمان داریم خاطرنشان کرد: باید سهم خود را از بازار مصرف ۵۰۰ میلیونی منطقه مشخص کنیم. سهم ما از مدیریت منابع و راهبری اقتصاد در منطقه کجاست؟ جایگاه محصولات تولیدی ما در سطح دنیا کجاست؟

وی در انتها گفت: ما باید با تمرکز بر استانداردسازی محصولات، کاهش قیمت تمام شده و افزایش راندمان تولید، به سمت تولید صادرات محور حرکت کنیم. امیدوارم با تلاش و همت همه شما عزیزان و با حمایت‌های دولت، شاهد پیشرفت هرچه بیشتر در این بخش باشیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.