×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 18 October , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر
سیاست های اقتصادی در افغانستان نویددهنده برگزاری نمایشگاه موفق در مشهد

به گزارش توس اکو به نقل از روابط عمومی نمایشگاه بین‌المللی مشهد “محمود سیادت ” در این خصوص اظهارداشت: این نمایشگاه از اول تا چهارم آبان ماه سالجاری در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار خواهد شد .

وی گفت : از آنجایی که بسیاری از تجار افغانستانی در ایران هستند از حضور تجار افغانستانی داخل ایران و افغانستان  برای شرکت در این نمایشگاه  دعوت شده است وچشم انداز خوبی را برای شرکت تجار افغانستانی در این نمایشگاه متصور هستیم زیرا با باتوجه به تغییر سیاست های اقتصادی دراین کشور می‌توان امیدوار به برگزاری نمایشگاهی موفق در مشهد بود.
سیادت اظهار داشت: بیش از ۱۵۰ تاجر افغانستانی در این نمایشگاه حضور خواهند داشت  اما به نظر من بعد از اتفاقاتی که در افغانستان رخ داده است ،بخش زیادی از تجار افغانستانی چون به ایران آمده انداین تعدادافزایش خواهد یافت.  از این رو به آن ها اطلاع رسانی کرده ایم اگر چه  بسیاری از آن ها از اعضای ما هستند و تلاش مان این است که با یک نظم مشخصی دیدار از غرفه‌ها و بازدیدها انجام  شود و درحد توان مان نیز در داخل افغانستان اطلاع رسانی لازم را انجام داده‌ایم.
وی تاکید کرد:  از این رو به تجار افغانستانی از طرق مختلف  برگزاری نمایشگاه رااطلاع رسانی کرده ایم وبر اساس میزان مشارکت غرفه داران در بخش های مختلف  تلاش داریم که تجار افغانستانی را در یک سیستم منظم برای حضور در نمایشگاه طبقه بندی کنیم .
وی یادآورشد: طی دو سفری که بتازگی من و اعضای هیئت مدیره به هرات و کابل داشتیم در حاشیه نمایشگاه ابوحنیفه در کابل و همچنین در جمع فعالین اقتصادی هراتی‌ها ، موضوع نمایشگاه را مطرح کردیم و اتاق مشترک افغانستان – ایران  و طرف افغانستانی ما درحال حاضر در بیشتر ولایات افغانستان کسانی که توانمند و خریدار کالای ایرانی هستند را سازماندهی می کند تابصورت گروهی برای بازدید از این نمایشگاه حضور یابند.
رئیس هیات مدیره اتاق مشترک ایران و افغانستان از برگزاری دو برنامه همزمان با این نمایشگاه خبرداد و افزود : همزمان با این نمایشگاه دو برنامه نیز پیش‌بینی شده است .ابتدا جلسات مذاکره دو طرفه تجاری برای غرفه‌داران تجار افغانستانی و همچنین همایشی که موضوعات افغانستان در آن مطرح می‌شود .
وی تصریح کرد : در مجموع حجم مناسبی از تجار افغانستانی که خریداران کالاهای ایرانی هستند رادر نمایشگاه خواهیم داشت.
محمود سیادت اظهار داشت: بنای استان بر این است که این نمایشگاه در شکل واندازه بسیار خوبی برگزار شود تا در سال‌های بعد همچنین قابل تکرار باشد و کسانی که به هر دلیل امکان آن را ندارند که به داخل افغانستان بروند در  این نمایشگاه‌ها بتوانند از مذاکره مستقیم و ارتباط با تجار افغانستانی بهره‌مند شوند.
وی تاکید کرد:  لازم به یادآوریست با توجه به سیاست‌های حکومت سرپرست افغانستان ، این کشور از لحاظ اقتصادی رو به رشد است و همچنین طی چند ماهه اخیر نیز نسبت به سال‌ گذشته شاهد رشد ۴۰ درصدی صادرات به افغانستان هستیم.
سیادت تصریح کرد: بنابراین این نمایشگاه فرصت مناسبی برای شرکت‌های ایرانی است که با حداقل هزینه و بدون نگرانی در نمایشگاه مشهد شرکت کنند زیرا مخاطبینی از آسیای میانه ، ترکمنستان و تاجیکستان خواهند داشت و همچنین با تعداد زیادی از تجار افغانستانی می توانند ملاقات و ارتباط مستقیم داشته باشند.
رئیس هیات مدیره اتاق مشترک ایران و افغانستان با اشاره به برگزاری چندی پیش نمایشگاه صنایع غذایی بیان کرد: در این نمایشگاه جلسات مذاکره تجاری و بازدید ازغرفه‌ ها انجام شد و تعدادی از تجار افغانستانی را توانستیم برای آن نمایشگاه دعوت کنیم . خوشبختانه نمایشگاه صنایع غذایی نمایشگاه موفقی بود ومورد رضایت غرفه‌داران قرار گرفت. در این نمایشگاه تلاش بیشتری شده است و امیدوارم دستاوردهای خوبی برای غرفه‌داران به همراه داشته باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.