×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 16 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
نقش ویژه شهرداری در بسط و گسترش نقش مردم در میزبانی زائرین رضوی

به گزارش توس اکو به نقل از ستاد خبری دهه پایانی ماه صفر حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد افزود: شهرداری در بخش‌های مختلف خدمات شهری، حوزه حمل و نقل و ترافیک، مسائل اجتماعی و فرهنگی عزم ویژه‌ای برای خدمت به زائرین رضوی و مجاورین داشته و دارد که از حیث باید به این مجموعه خدا قوت گفت.

گنابادی‌نژاد با بیان اینکه چند مطلب خیلی مهم در حوزه جریان خدمت‌گزاری به زائرین عزیز حضرت رضا(ع) مطرح است که به نظرم اصلی‌ترین و مهم‌ترین موضوع، ارتقای فرهنگ میزبانی است، تصریح کرد: با بررسی‌های مختلف و تصمیم‌گیری‌های صورت گرفته که در نتیجه مشورت‌ها، مشاوره‌ها و بررسی‌های مختلف، به دست آمده؛ رمز و راز ارتقای فرهنگ میزبانی و بسط و توسعه مشارکت مردم از اولویت‌های اصلی در مشهد محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه در این راستا اقداماتی هم شروع شده، به پویش هم محله‌ای امام رضا(ع) اشاره کرد و افزود: در قالب این پویش، مشهدی‌ها زائرین رضوی را در منازل شخصی خود اسکان دادند .

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار خراسان رضوی با اشاره به پویش “در مسیر بهشت” و ایجاد موکب‌های اختصاصی در شهر مشهد نیز این اقدامات را مرهون تلاش شهرداری دانست و گفت: با مدیریت شهرداری همچنین تاکسی‌های صلواتی در جوار حرم مطهر حضرت رضا(ع) به حمل و نقل رایگان زائرین پرداختند که چنین طرح‌های زائرمحوری به نظرم باید توسعه یابد.

وی خاطرنشان کرد: به نظر بنده شهرداری در بسط و گسترش نقش مردم در میزبانی زائرین حضرت رضا(ع) در نگاه‌های بلند مدت، نگاه میان مدت و حتی در کوتاه مدت می‌تواند تأثیرگذار باشد.

گنابادی‌نژاد همچنین تصریح کرد: ما یک سری نقص‌هایی در چرخه راهبری و ارائه خدمت‌ داریم نه اینکه فعالیت‌ها به معنای که خدمت نیست بلکه چرخه باید دقیق تر بررسی شود که این مورد را مکرر به واقعا چرخم و چرخه خب ما مکرر به فرمانداری اعلام کردیم جرا که واقعا ظرفیت بسیار خوبی برای اسکان در شهرداری و آموزش و پرورش و … داریم اما مدیریت اسکان، مدیریت خوبی نیست.

وی ادامه داد: با وجود چنین ظرفیت‌هایی هنوز شاهدیم متقاضی به مشهد می‌آید و می‌گوییم جا نداریم یا با وجودی که در جوار حرم محل اسکان خالی هنوز وجود دارد، زائر را مثلا به انتهای جاهد شهر میفرستیم که این روند نیازمند مدیریت منسجم تری است .

گنابادی نژاد اضافه کرد: در این خصوص، بار متوجه شهرداری نیست اما عارضه های آن متوجه شهرداری می‌شود.

وی متذکر شد: این مورد را ما مکرر گفته ایم و در حال حاضر در حال پافشاری هستیم تا قرارگاه خدمت به زائران مشهد را راه‌اندازی کنیم و از این جهت بتوانیم شرایط بهتری برای زائران داشته باشیم که در این خصوص هم عرض کردم این موضوع مسئولیتش متوجه شهرداری نیست اما عارضه‌های آن متوجه شهرداری می‌شود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار خراسان رضوی ادامه داد: برای مثال ما هنوز هم در حوزه حمل و نقل و ترافیک ایام پیک زائرین نقص داشته و نارضایتی زیادی از ناحیه زائر داریم که مسئولیت مستقیم آن متوجه شهرداری نیست ولی عارضه‌های آن معطوف به شهرداری می‌شود که امیدواریم از این جهت نیز شرایط بهتر مناسب تری ایجاد شود.

وی با اشاره به تقویت زیرساخت‌هایی چونپارکینگ و سرویس بهداشتی نیز ابراز داشت: در این زمینه، اقدامات خوبی صورت گرفته و شهرداری اهتمام خوبی داشته اما لازم است که بخش‌های دیگر هم باشند تا با یک برنامه زمانبندی بتوانیم نیازهای زیرساختی مختلف از جمله سرویس بهداشتی و پارکینگ در موارد دیگر را با سرعت بیشتر و بهتری به سرانجام برسانیم تا مطلوب حجم زائران عزیز باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.