×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۸ تیر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 28 June , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ناحیه ۷ آموزش وپرورش مشهد با ۱۱۰ هزار دانش آموز بزرگترین ناحیه تحصیلی استان

به گزارش توس اکو، مرتضی نظرنژاد در نشست خبری با خبرنگاران در محل این اداره بااشاره به اینکه امسال نیز اتفاق بسیار خوبی در مدارس کشور به همت دولت سیزدهم رخ داد، افزود: هم اکنون پایه های نهم، دهم، یازدهم و دوازدهم امتحانات نهایی دانش‌آموزان به صورت هماهنگ در کشور درحال انجام است و از اقدامات مهم دولت در حوزه تحصیلی، برگزاری امتحانات به صورت هماهنگ بود.

وی گفت: سال گذشته، یکی از مدارس ناحیه ۷ بالاترین میانگین معدل پایه دوازدهم را در کشور کسب کرد و در کنکور تنها دانش آموز رتبه تک رقمی استان باکسب رتبه ۵ و کسب ۲۰ رتبه کشوری توسط این اداره رقم خورده است.

نظرنژاد اجرای رویداد نوگلان حسینی برای ۲۵۰ نفر از نوآموزان کودکستان را از دیگر برنامه‌ها دانست و عنوان کرد:کسب رتبه اول اشتراک مجلات رشد با اشتراک ۴۳ هزار نفر با این هدف که بتوانیم دانش‌آموزان را از مقطع ابتدایی با کتابخوانی آشنا کنیم، از فعالیت‌های دیگر ناحیه ۷ آموزش و پرورش خراسان رضوی است.

رئیس ناحیه ۷ آموزش وپرورش مشهد با اشاره به کمبود فضای آموزشی گفت: در این ناحیه ساختمان های زیادی در سال‌های اخیر ساخته شد اما متاسفانه فضای آموزشی پیش بینی نشده و ما نیازمند همکاری دستگاه‌های مختلف استان هستیم البته امسال پیش بینی ساخت ۲۵۰۰ کلاس درس را در طرح مولدسازی در استان داریم.

وی تاکیدکرد: جشنواره رشد با شرکت ۴۰ هزار دانش آموز برای اولین بار در ناحیه ۷ و دست نوشته‌های طلایی با همکاری ۳۰۰ معلم پایه اول ابتدایی و ثبت نام ۱۰ هزار دانش آموزان برگزار شد؛ همچنین ناحیه ۷ در تربیت بدنی رتبه اول را در بین نواحی کسب کرده و کسب رتبه اول استانی در طرح میدان ۱۴۰۲ را به دست آوردیم که بیشترین بازخورد را در بحث انتخابات داشت.

نظرنژاد تصریح کرد: ناحیه ۷ با ۱۱۰ هزار دانش آموز یکی از بزرگترین نواحی در خراسان رضوی است و جزء ۱۵ ناحیه بزرگ کشور محسوب می‌شود.

خاطرنشان کرد:کسب دو مدال برنز در زمینه ادبی و شیمی ، کسب رتبه اول کشور در دریافت تهیه اثر در مسابقات نجوم، قبولی ۲۶۰ دانش آموز در رشته های پزشکی، پیراپزشکی و داروسازی از دیگر موفقیت‌های ناحیه ۷ آموزش و پرورش است.

وی با بیان اینکه رویکرد ما غیر از بحث های علمی بحث های پرورشی می باشد، گفت: کسب رتبه اول توسط مدارس ناحیه در جشنواره فرهنگ هنر و مدارس، برتری ۴ دانش آموز و دو همکار در طرح پرسش مهر، بالاترین جذب دانش اموزان‌پیشتاز ، برگزاری کلاس های خبرنگاری و … از دیگر افتخارات ما بوده است.

وی تصریح کرد: باید کارهای خوب در مدرس دیده شود همان طور که رهبر معظم انقلاب می فرماید کارهای خوب باید دیده و انعکاس داده شود از این رو ما در هر مدرسه خبرنگار دانش آموز با برگزاری دوره های خبرنگاری و مجری گری داریم و برخی به کارهای مجری گری ورود داشته اند.

رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه ۷ مشهد با اشاره به برگزاری ۶ اردوی دانش آموزی، گفت: اردوهای ما هدفمند شد، توسط مربی از همان ابتدا که وارد اردوگاه می شوند به گروه های چند نفره تبدیل و برنامه های علمی و  تفریحی و کار تیمی و اخلاقی انجام می شود.

وی با اشاره به کسب رتبه اول استانی در طرح میدان ۱۴۰۲، که بیشترین بازخورد آنها در بحث انتخابات داشت و برگزاری پویش به مناسبت هفته بصیرت، گفت: این ناحیه در تربیت بدنی  رتبه اول را در بین نواحی کسب کرده است.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.