×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۸ تیر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 28 June , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
سرمایه‌گذاری در رمز ارزها: فرصت‌های جدید در بازارهای مالی

آینده اقتصاد جهان و بازارهای ایران: فرصت‌ها و چالش‌ها

به گزارش توس اکو،  دکتر عباس آشتیانی، پژوهشگر اقتصادی در سخنرانی در این همایش به بررسی تحولات اقتصاد جهانی و تأثیر آن بر بازارهای ایران پرداخت.
وی با نگاهی به تئوری‌های اقتصادی حاکم بر چاپ پول و تورم، به تشریح پیامدهای آزادسازی پول‌های انباشته شده در دوران کرونا در اقتصاد جهانی پرداخت.

دکتر آشتیانی با اشاره به انحصار دولت‌ها در چاپ پول، به تشریح رابطه بین افزایش حجم پول در گردش و تورم پرداخت و با ذکر مثالی از چاپ پول گسترده در دوران کرونا در آمریکا و اروپا، به تشریح پیامدهای تورمی آن در سطح جهانی اشاره داشت.
در ادامه، این پژوهشگر حوزه بلاکچین و رمز ارز به اقدامات دولت آمریکا برای مهار تورم از طریق افزایش نرخ بهره اشاره کرد و با بیان اینکه این اقدامات منجر به جمع‌آوری پول‌های آزاد شده در بازار و کاهش نقدینگی می‌شود، پیامدهای آن بر بازارهای مختلف زا تشریح کرد.
دکتر آشتیانی با اشاره به تمرکز نقدینگی در بازارهای کالاهای مصرفی، مسکن و طلا در دوران کرونا، تأثیر کاهش نقدینگی بر این بازارها را بررسی کرد.
ایشان با بیان اینکه بازارهای طلا و رمز ارزها به عنوان دو بازار جایگزین، می‌توانند مقصد نهایی این نقدینگی باشد، فرصت‌ها و چالش‌های پیش روی سرمایه‌گذاران در این بازارها را تشریح کرد.
وی با تأکید بر اهمیت توجه به ریسک و بازده در سرمایه‌گذاری، به سرمایه‌گذاران توصیه کرد که با توجه به سن، شرایط مالی و میزان ریسک‌پذیری خود، نسبت به انتخاب بازارهای مناسب اقدام کنند.
دکتر آشتیانی با اشاره به اهمیت مشاوره در زمینه سرمایه‌گذاری، به معرفی شغل مشاور اقتصادی به عنوان یکی از مشاغل نوظهور در ایران اشاره داشت و با بیان اینکه مشاوران اقتصادی می‌توانند با تحلیل شرایط اقتصادی و ارائه راهکارهای مناسب به سرمایه‌گذاران در حفظ و افزایش سرمایه خود کمک کنند، به ضرورت توسعه این حوزه در ایران تأکید کرد.

این پژوهشگر اقتصادی در انتها با تأکید بر اهمیت مشاوره در این زمینه، به ضرورت توسعه شغل مشاور اقتصادی در ایران، به سرمایه‌گذاران توصیه می‌کنند که با شناخت تحولات اقتصاد جهانی و بازارهای مختلف، نسبت به انتخاب سبد سرمایه‌گذاری مناسب اقدام کنند.

کاپیتالی نو همراه شما در دنیای بلاک‌چین و ارزهای دیجیتال

مهندس علی محمدیان مدیرعامل کپیتالی نو نیز در سخنانی در این مراسم از سابقه ۱۶ ساله این شرکت در حوزه فناوری اطلاعات و هوش مصنوعی سخن گفت.
وی گفت: کپیتالی نو با تخصص در هوش مصنوعی، سابقه درخشان در سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال، و تیمی جوان و مجرب، به سرمایه‌گذاران در این حوزه نوظهور یاری می‌رساند.

وی ادامه داد: در حوزه تحقیق و توسعه بلاکچین کار کردیم. در سال ۹۸ و ۹۹ دوباره موفقیت را تکرار و خلق ثروت نمودیم. در هر بازار باید نیاز و تجربه آن بازار را داشته باشیم. ما این تجربه را در اختیار دیگران گذاشته و کپیتالی‌نو را بوجود آوردیم، که فرصت خوبی برای علاقمندان حوزه ارز دیجیتال، بازار مالی، بلاکچین است تا سرمایه‌گذاری در آن حوزه‌ها انجام دهند. در بخش‌های مختلف در کنارشان هستیم تا مشاوره صحیح برای استفاده از بازار ارزهای دیجیتال نمائیم.

مديرعامل شرکت سرمایه‌گذاری کپیتالی نو عنوان کرد:  تاکنون دانش و موفقیت‌های خوبی به دست آوردیم. وظیفه خودمان می‌دانیم این دانش و تجربه را در اختیار افراد دیگر قرار دهیم. با توجه به وضعیت اقتصادی کشور، بستر خوبی است که اگر کسی می‌خواهد سرمایه‌گذاری نماید با دانش و آگاهی سرمایه‌گذاری کند. هدف ما این است بازار را درست به افراد بشناسانیم.

وی ادامه داد: با استفاده از تکنولوژی های جدید و هوش مصنوعی سعی کردیم بازار را درست پیش بینی کنیم و عملکرد خوب و مناسب داشته باشیم و با تشخیص ریسک افراد مسیر مناسب سرمایه‌گذاری را به آنها پیشنهاد دهیم و سرمایه‌گذاری نمائیم.

محمدیان در انتها  با بیان اینکه این شرکت با بهره‌گیری از دانش و تجربه خود، به سرمایه‌گذاران در حفظ و افزایش دارایی‌شان یاری می‌رساند، افزود:برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خدمات کپیتالی نو و شروع سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال، از وب‌سایت این شرکت دیدن کنید.

تشریح سبدهای سرمایه‌گذاری

سارا مظفری نیز در این همایش با اشاره به تجربیات ارزشمند کسب شده در طول فعالیت کپیتالی‌نو، تشکیل تیمی متخصص و متعهد را یکی از مهم‌ترین دستاوردهای این شرکت دانستو  تأکید کرد که اعضای این تیم با انگیزه و متعهد، در بخش‌های مختلف توسعه بازار، اجرایی و مدیریت سرمایه‌گذاری، برای موفقیت کپیتالی‌نو تلاش می‌کنند.

رئیس هیات مدیره شرکت کپیتالی‌نو عنوان کرد: در تمام مدت فعالیت تجربیات کشف کردیم که دستاوردهایی برایمان داشت. دستاوردهایی که تشکیل تیم کپیتالی‌نو، نقشه راه و ایجاد عملکرد مطلوب در بستر سرمایه‌گذاری از آن جمله است. بکی از دستاوردهای بزرگ ما تیم است. این افراد با انگیزه، در تیم توسعه بازار، تیم اجرایی و تیم مدیریت سرمایه‌گذاری، برای موفقیت کپیتالی‌نو تلاش می‌کنند.

وی با بیان اینکه؛ هدف و مسئولیت ما حفظ سرمایه و بعد استفاده از فرصت بازار است، افزود: در بخش نقشه راه با استفاده از هوش مصنوعی تلاش می‌کنیم ساختارمند در بازار ورود کنیم. تحلیل فاندامنتال، تحلیل آبچین، تحلیل تکنیکال و مدیریت ریسک در این بخش قرار می‌گیرند و هر کدام استراتژی های خاص خود را دارد.

مدیر ارشد سرمایه‌گذاری شرکت با بیان اینکه؛ اتفاقات کوجک و بزرگ در جهان می‌تواند در بازار رمز ارزها تاثیرگذار باشد، اظهار داشت: کاهش نرخ بهره، حمایت نامزدهای انتخاباتی آمریکا، صندوق قابل معامله در بورس ETF، هاوکینگ بیت کوین و آلت سیزن ۲۰۲۴- ۲۰۲۵ چشم انداز بازار است. در راستای این چشم‌انداز با استفاده از تیم متخصص شرکت، تیم توسعه بازار اقدام به سه سبد سرمایه‌گذاری، پایدار با سطح ریسک یک، سبد هوشمندانه با سطح ریسک دو و سبد جسورانه با سطح ریسک چهار نموده است.

رئیس هیات مدیره شرکت گفت: ما فعالیت خودمان را از مدتها قبل شروع کردیم و در یک سال اخیر عملکرد درخشانی در سبد گردانی داشته‌ایم. با توجه به بازار ارزهای دیجیتال، انتظار داریم هیجان نقدینگی و سرمایه‌ها وارد این بازار شود، که باید مراقب بود در چه نواحی خرید و چه نواحی خروج از بازار داشت که باید در این مسیر از مشاوره افراد متخصص استفاده کرد.

وی ادامه داد: ارزهای دیجیتال یکی از خدمات در سرمایه‌گذاری است. خیلی افراد با توجه فرصت‌های خوب، نوسانات خوب و سرمایه و سود بر حسب دلار می‌توانند از آن استفاده نمایند. البته تاکید می‌شود، افرادی که سرمایه آزادی دارند باید ورود کنند. به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود افراد با وام یا فروختن لوازم و وسایل به بازار ورود نمایند، تا بتوانند قدرت ریسک خوبی داشته باشند. ما با توجه به قدرت ریسک پذیری افراد مشاوره به آنها می‌دهیم تا در درجه اول، تضمین اصل سرمایه و بعد کسب سود را داشته باشند.

 

پیشتازی خراسان در عرصه فن‌آوری بلاکچین
احمد جنتی فرد، مدیرعامل انجمن بلاکچین خراسان نیز درحاشیه این همایش در جمع خبرنگاران گفت: ما سالها با استفاده از همکاران در این عرصه کار کردیم و تجربه های خارج از کشور را داریم و عملا نمونه پروژه‌های موفق را رصد می‌کنیم. مدل سرمایه‌گذاری و سرمایه پذیری در تمام بازارهای مالی، بازار بورس جهانی، بازار فارکس و بازار ارزهای دیجیتال، در تمام دنیا مرسوم است. ما به عنوان کشوری که دنبال کننده تکنولوژی دنیا هم ابن مسیر را باید ادامه دهیم.

مدیرعامل انجمن بلاکچین خراسان عنوان کرد: تکنولوژی در حال جاری و ساری است. در پنج سال گذشته کمتر کسی با بلاکچین و رمزارز آشنا بود، اما این دانش با سرعت در دست همه قرار می‌گیرد. در پنج سال آینده ما این دانش را به عنوان روزمره زندگی خودمان خواهیم داشت و پرداخت‌هایمان از پرداخت کارت بانکی به سمت پرداخت‌های رمزارز می‌رود.

وی افزود: موضوعی که باید افراد عادی توجه داشته باشند این است که در جای درست، زمان درست و مکان درست سرمایه‌گذاری نمایند، در بازاری که شناختی ندارند وارد نشوند که دانش این حوزه شرط لازم است. آنچه باید توجه داشت، فقط ۲۰ درصد بازار قابل اعتماد است. همه تلاش انجمن‌ها روی سرمایه‌گذاری همین ۲۰ درصد است.

جنتی فر تاکید کرد: اگر می‌خواهیم از چارچوب فعلی خودمان که درآمد ریالی داریم خارج شویم و درآمد بالاتری داشته باشیم حتما به سمت بازارهای نوین مالی مثل بازار بورس، بازار بورس جهانی و بازار ارزهای دیجیتال باید برویم. اگر خودمان دانشی نداریم اول کسب کنیم و اگر دانش مان کافی نبود به افراد درست محدود اعتماد کنیم.

مدیرعامل انجمن بلاکچین خراسان تصریح کرد: دانش رمزارزها و بازهای نوین جهانی در سه سطح برای همه لازم است. مردم عادی، برای استفاده روزمره، افراد سرمایه‌دار و سرمایه‌گردان برای خلق ثروت و افراد متخصص برای استفاده از تکنولوژی در کشور، نیاز دارند. انجمن بلاکچین با سه هدف اطلاع‌رسانی، آموزش و تولید علم و تقویت گروه‌ها فعالیت می‌نماید.

وی بیان داشت: خراسان همیشه در عرصه فن‌آوری پیشتاز است. همه افراد انجمن بلاکچین خراسان تجربه کشوری دارند. ظرفیت سرمایه‌گذاری و دانش اندوزی در این آستان بالا است و نیروهای انسانی متخصص به نسبت جمعیت سه به یک است، یعنی سه برابر استاندارد ملی نیروی انسانی متخصص تربیت شده داریم.