×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۸ تیر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 28 June , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ساماندهی مشاغل شهری مشهد، از حذف واسطه‌ها تا حمایت از کارگران و زائران

به گزارش توس اکو ،حسن کلیدری در تورخبری بازدید از فعالیت های سازمان ساماندهی مشاغل شهری وفرآورده های کشاورزی شهرداری مشهد اظهارداشت: توسعه زیر ساخت های خدمات شهر با رویکردعدالت محور، تقویت و ارتقای اقتصاد زیارت و گردشگری مبتنی بر مشاغل و حمایت از کسب و کارهای شهری و ارتقای کارآفرینی، شناسایی از ظرفیت دارایی های نامشهود و ثروت‌های انباشته شهر از استراتژی و اقدامات مهم این سازمان است.

وی با بیان اینکه سازمان ساماندهی مشاغل یکی از سازمان‌هایی است که با رسالت حذف واسطه ها و ایجاد بازارهای مناسب با ذائقه مردم مشغول فعالیت است؛گفت: سعی کردیم در این دوره پرونده ها و پروژه های نیمه تمام را تمام کنیم و به سرانجام برسانیم، بنابراین نگاه ما مبنی بر این بود موانعی که از دوره ها و سنوات قبل است را مرتفع کنیم.

کلیدری ادامه داد: ۶۹۵ دستگاه خودرو توقیفی در پارکینگ بازار سابق خودرو مجیدیه شهرداری بیش از یک دهه اخیر بوده و هرساله هزینه زیادی برای سازمان و شهرداری داشت، طبق پیگیری ها و برگزاری دو مرحله مزایده، خودروها به ستاد فرمان امام واگذار شد.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری مشهد در خصوص بحث سند مالکیت خاطر نشان کرد: بسیاری از واحدهای تجاری که سالیان زیادی دنبال اخذ سند بودند خوشبختانه صادرشد و همچنین از ۱۸۰ کیوسک مطبوعاتی تا کنون با ۱۶۰ کیوسک قرارداد منعقد شده است.

کلیدری تاکید کرد: ایست کارها برای مدیریت شهری صرفاً یک هزینه است ولی چون برای ساماندهی قشر زحمتکش و کارگر و در راستای کرامت آ‌نها شکل گرفته لذا از آن حمایت می‌کنیم.ضمن اینکه برای اولین بار در کشور این ایستکارها در مشهد شکل گرفته و شهروندان طی تماس با شماره چهار رقمی ۳۱۷۵ می‌توانند نسبت به درخواست کارگر اقدام کنند.

وی تصریح کرد: در کمیسیون بند ۲۰ مشاغل، ۱۲ هزار مورد مزاحمت شغلی رسیدگی شده و بیش از پنج هزار منجر به رای شده و بیش از دوهزار منجر به پلمپ واحد صنفی متخلف شده است درعین حال کمیسیون بند ۲۰ هم در راستای نظام بخشی و تنظیم مدیریت شهری با اجماع بسیاری از مشکلات را رفع کرد .

کلیدری همچنین جانمایی غرفه های گل و کیوسک های شهری را از اقدامات دیگر این سازمان دانست وافزود: جشنواره طعم پاییز و طرح کرامت که بالغ بر ۸۰ میلیارد خریدوفروش باتخفیف ۶ تا ۴۶ درصد داشت از مهمترین اقدامات دیگر ما برای خدمت به مردم است.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری مشهد اضافه کرد: تعداد بازارهای سیار در سطح شهر ۲۷ بازار و همچنین بازارهای مشاغل خانگی تا پایان سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۵۵ بازار است، ضمن اینکه تعداد افراد ثبت نام شده در سامانه صدور مجوز ۱۶۴۰۰ نفر و فعالین بازارهای سیار ۴۷۰۰ نفر است.

کلیدری در پایان از افتتاح ۸ پروژه عابر پیاده خبر داد و گفت: بهره برداری از ۳ بازار جدید در سطح شهر و فروشگاه های اطراف حرم رضوی که سال گذشته ۱۰ فضای دائم ایجاد شد از جمله فعالیت های دیگر شهرداری برای خدمت به زائرین و مجاورین است.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.