×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۱۳ فروردین , ۱۴۰۴  .::.   برابر با : Wednesday, 2 April , 2025  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان؛ تاکید بر مشتری‌مداری در خراسان رضوی

به گزارش توس اکو، در هفتمین همایش تقدیر از حامیان حقوق مصرف‌کنندگان خراسان رضوی که دوشنبه شب برگزار شد، حسین فرهیدزاده، رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، بر اهمیت قیمت‌گذاری و نرخ‌گذاری کالا در کشورهای پیشرفته تأکید کرد و گفت: “این موضوع با نام‌های مختلف در راستای حمایت از مصرف‌کنندگان وجود دارد و تأثیر بسزایی دارد.”

وی با اشاره به پیشرو بودن خراسان رضوی در این حوزه، اظهار کرد: “تولیدکنندگان با ایده‌های نوین خود، راه‌های جدیدی برای افزایش رضایت مردم ایجاد کرده‌اند.”

فرهیدزاده به اهمیت حمایت از مصرف‌کنندگان در مکاتب اقتصادی اشاره کرد و گفت: “مشتری‌مداری یکی از اصول کلیدی است که در تمام مکاتب اقتصاد قابل مشاهده است و دولت‌ها نیز بر آن تأکید دارند.”

وی همچنین افزود: “سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان دستورالعمل‌هایی را تهیه کرده است تا فرآیند انتخاب شرکت‌کنندگان به‌گونه‌ای مناسب و علمی انجام شود.”

این مقام مسئول با اشاره به اینکه تا کنون ۸۰ درصد این فرآیند بازنگری شده است، خبر داد که شکل ظاهری تندیس برگزیدگان از سال آینده تغییر خواهد کرد.

فرهیدزاده تأکید کرد که فرهنگ‌سازی در حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان باید در اولویت قرار گیرد و گفت: “در کمیته سیاست‌گذاری از دستگاه‌های مختلف حضور دارند تا هر یک به عنوان یک مرجع متخصص، موضوعات مرتبط با حقوق مصرف‌کنندگان را بررسی کنند.”

وی همچنین یادآور شد که تاکنون ۲۳ همایش در سطح کشور در خصوص حقوق مصرف‌کنندگان برگزار شده و شرکت‌ها در این همایش‌ها به تبادل نظر پرداخته‌اند؛ موضوعی که به نهادینه شدن فرهنگ حمایت از مردم کمک خواهد کرد.

رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در پایان ابراز امیدواری کرد که همراه با رقابت جدی شرکت‌کنندگان، شاهد تداوم این رویدادها و تحقق اهدافی در راستای پیگیری حقوق مصرف‌کنندگان باشیم و گفت: “با افزایش مشتری‌مداری، شفافیت بازار نیز افزایش خواهد یافت.”

وی تصریح کرد: “امسال سال سختی برای تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان بود و برگزیدگان این دوره به واقع سرآمد صنعت و تولید در کشور هستند.”

مشتری‌مداری، اصول اساسی اقتصاد

در بخشی از همایش تقدیر از حامیان حقوق مصرف‌کنندگان، سید حسن حسینی، فرماندار شهرستان مشهد، با تأکید بر اهمیت حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، گفت: “این اقدام فرصتی است تا دستاوردهای گذشته را ارج نهیم و بتوانیم حقوق مردم را بهتر پیگیری کنیم.”

وی همچنین تصریح کرد: “مشتری‌مداری یکی از اصول اساسی اقتصاد است و برای من افتخار است که در تجربیات اجرایی خود، شاهد تداوم این رویکرد مثبت از سوی تولیدکنندگان باشم.”

حسینی با اشاره به اینکه این همایش تحت نظارت نهادهای حاکمیتی برگزار می‌شود، افزود: “دولت با شعار همگرایی و وفاق ملی در تلاش است تا در فضای جدید، صنعتگران و تولیدکنندگان را در راستای توسعه اقتصادی کشور و جلب نظر مردم یاری کند.”

شرکت‌های تقدیرشده؛ قله‌های حمایت از مصرف‌کنندگان

در ادامه، حسین زاده قشمی، مدیر کل روابط تشکل‌های مردم‌نهاد سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان، با بیان اینکه شرکت‌های تقدیرشده در این همایش، قله‌های حمایت از مصرف‌کنندگان را فتح کرده‌اند، گفت: “این بنگاه‌ها به نیازهای مصرف‌کنندگان پاسخ مؤثری داده‌اند.”

وی همچنین اشاره کرد که این شرکت‌ها در یک سال گذشته هیچ پرونده قضایی، تعزیراتی و شکایت مردمی نداشته‌اند و افزود: “این گواهی‌نامه به عنوان مردمی‌ترین جایزه حوزه صنعت و معدن از سوی مصرف‌کنندگان شناخته می‌شود و برگزیدگان با موفقیت مراحل تأیید شاخصه‌های سختگیرانه‌ای را پشت سر گذاشته‌اند.”

حقوق مصرف‌کنندگان شامل انتخاب، ایمنی و اطلاعات شفاف

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خراسان رضوی در نشست اخیر خود به تشریح حقوق مصرف‌کنندگان پرداخت و گفت: “حقوق مصرف‌کنندگان از ابعاد مختلفی تشکیل شده است، از جمله حق انتخاب، ایمنی کالا، درج قیمت، اطلاع‌رسانی درباره شرایط کالا، ارائه خدمات بهتر به مشتریان و اطمینان از عدم قاچاق کالا.”

بخشعلی بیاتی همچنین افزود: “گواهی‌نامه حقوق مصرف‌کنندگان نشان‌دهنده خدمات مناسب به مردم است. متقاضیان این گواهی‌نامه برای دوره جاری همایش مدارک خود را ارائه دادند و از بین واحدها، ۴۳ واحد تولیدی در مرحله اول ارزیابی شدند.”

وی در ادامه به حوزه نظارت و بازرسی اشاره کرد و گفت: “تا کنون امسال بیش از ۱۲ هزار و ۸۹۸ پرونده تشکیل و مورد بررسی قرار گرفته است.”

۲۹ شرکت خراسان رضوی تندیس های برتر در هفتمین همایش تقدیر از حامیان حقوق مصرف‌کنندگان خراسان رضوی را از آن خود کردند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.