×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ اسفند , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 28 February , 2025  .::.  اخبار منتشر شده : 3 خبر
رفع محرومیت از فضای آموزشی و تحول در فرایند یاددهی و یادگیری؛ دو محور اصلی نهضت عدالت آموزشی

به گزارش توس اکو، مصطفی آذرکیش در نشست معاونین و کارشناسان مسئول آموزش متوسطه ادارات آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: برای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، اصلاح روش‌های تدریس بیش از پیش ضرورت دارد.

وی  ضمن بررسی سیاست‌های کلان وزارت آموزش و پرورش در راستای عدالت آموزشی و ارتقای کیفیت نظام آموزشی کشور خاطرنشان کرد: توانمندسازی معلمان از طریق برنامه‌های توسعه حرفه‌ای و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین از جمله هوش مصنوعی، یکی از اهداف کلیدی این سند است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: الگوی مدرسه تراز ابزاری برای ایجاد انسجام و افزایش کیفیت آموزشی و نظارت ۳۶۰ درجه بر عملکرد مدارس و معلمان یکی از اولویت‌های اجرایی مهم در آموزش و پرورش می باشد.

آذر کیش خاطرنشان کرد: هدف برگزاری جشنواره‌ها و مسابقات علمی همچون جشنواره نوجوان خوارزمی، شناسایی استعدادهای دانش‌آموزی و ایجاد محیطی پویا و خلاق در مدارس می باشد و تغییر در نظام امتحانات نهایی و جایگزینی آن با روش‌های نوین ارزیابی از جمله گام‌های مهم در تحول نظام آموزشی است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به پرداخت حق‌التدریس معلمان هم‌زمان با حقوق ماهانه، این اقدام را بی‌سابقه توصیف کرد و از پیگیری‌های مداوم برای بهبود شرایط معلمان خبر داد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: برنامه‌ریزی هدفمند و عملیاتی برای بهبود کیفیت آموزش و افزایش بهره‌وری مدارس استان را مورد تأکید ما در آموزش و پرورش قرار دارد و با توجه به تحولات آینده مشاغل و نقش فناوری‌های نوین، همگام‌سازی مدارس با هوش مصنوعی و ابزارهای دیجیتال ضروری است.

حسن عدالتجو افزود: یکی از راهکارهای مهم برای افزایش کارآمدی آموزشی برنامه‌ریزی دقیق و سازمان‌دهی جلسات تخصصی در استان است و روزهای مشخصی برای بررسی وضعیت مدارس نظری، فنی‌ و حرفه‌ای و کاردانش اختصاص یافته است.

وی در خصوص یکی از موضوعات مهم مطرح‌شده در این نشست اظهار کرد: کاهش نرخ ترک تحصیل و توسعه رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش است و خراسان رضوی در شاخص پوشش تحصیلی نیاز اساسی به بهبود دارد و برای سال آینده، برنامه‌ای ویژه جهت جلوگیری از ترک تحصیل دانش‌آموزان اجرا خواهد شد.

وی ضمن تاکید بر ایجاد امید و انگیزه در محیط‌های آموزشی خاطرنشان کرد: تحول در نظام آموزشی نیازمند همدلی، همکاری و تغییر نگرش است و باید مدارس را به محیط‌هایی فعال، پویا و هدفمند تبدیل کنیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.