×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۳ تیر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 23 June , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
راه یابی بیش از ۷۰هزار معلم به مرحله اول نهمین دوره مسابقات قران عترت و نماز فرهنگیان

به گزارش توس اکو؛ میکاییل باقری امروز ۲۴خرداد در نشست خبری نهمین دوره مسابقات قرآن و عترت و نماز فرهنگیان سراسر کشور که در محل اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: امیدوار هستیم به برکت خدمات صادقانه و ارزشمند شهید جمهور، ملت شریف ایران مجددا در تداوم حماسه بدرقه، حماسه دیگری را در انتخابات پدید آورند.

وی اضافه کرد: استان خراسان رضوی ۹ دوره کریمانه و مخلصانه میزبان مسابقات فرهنگیان سراسر کشور بوده است. خراسان رضوی همواره خواستگاه و منشاء ایجاد تحول در سراسر کشور بوده است و ۲ طرح حافظ قرآن‌شو و طرح شهید عاصمی را به صورت آزمایشی برگزار کرده است که بسیار مورد استقبال قرار گرفته است و قابلیت تعمیم را در سراسر کشور دارد.

باقری ادامه داد: دو رویداد رقابتی در استان خراسان رضوی وجود دارد که شامل مسابقات فرهنگیان و مسابقات دانش‌آموزان است. مسابقات فرهنگیان در ۵ رشته قرائت تحقیق، روش تدریس احکام، حفظ کل، حفظ ۱۰ جز و نهج‌البلاغه وجود دارد و با توجه به اینکه چنین مسابقاتی پشتوانه تقویت قرا و حفاظ کشور محسوب می‌شود؛ زیرساخت محکمی را دارا است که در سالیان سال مورد اهمیت واقع شده است و دانش‌اموزان و فرهنگیان شرکت حداکثری داشته‌اند. همچنین مقام معظم رهبری امسال در ماه رمضان فرموده‌اند که هنگامی که دانش‌اموزان در رسانه ملی تلاوت را از حفظ می‌خواندند، متوجه می‌شوم که یکی از ارزوهای دیرینه من درحال تحقق است؛ بنابراین این امر نشان‌دهنده این است که چنین مسابقانی به بلوغ لازم خود رسیده است و نتایج مطلوبی را در خود جای داده است.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش ابراز کرد: با این وضعیت، شاهد و ناظر فعالیت بسیاری از دانش‌آموزان قرآنی در رسانه ملی کشور هستیم. مسابقات قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش نمود فعالیت‌های فرهنگی است و باید به نحو احسن انجام شود، زیرا باعث تربیت قرآنی نسل حال و آینده می‌شود. همچنین اگر قرار است که این مسابقات پشتوانه قوی برای سطح تلاوت و حفظ باشد، باید افرادی به عنوان متخصص وجود داشته باشند تا متقاضیان را راهنمایی کنند و نخبگان قرآنی را تربیت کنند.

وی گفت: اگر در مسابقات فرهنگیان، این رشته‌ها تعریف شده است به دلیل ارتقای سطح فرهنگیان است که طی این فرایند، رشد این سطوح به مدارس بازگردد تا دانش و مهارت دانش‌آموزان ارتقا یابد. هر قاری و حافظی که به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در مسابقات بین‌المللی حضور یافته است؛ دست پر برگشته است که این امر نشان از کیفیت آموزش در این کشور دارد و سرمنشاء آن همین مسابقات دانش‌اموزی است.

باقری افزود: حدود ۷۰ هزار معلم در این ۵ رشته حضور پیدا کرده‌اند و حدود ۱۰۰ هزار معلم در رشته‌های دیگر سطح مسابقات منطقه‌ای حضور یافته و شرکت کرده‌اند. حدود ۱۶۰ نفر از آن‌ها به مرحله حضوری و نهایی راه یافته‌اند که امروز و فردا به رقابت می‌پردازند. در این دوره از مسابقات ۱۸ داور کشوری و بین‌المللی حضور دارند که با دانش خود آثار را داوری می‌کنند. افتتاحیه مسابقات امروز ساعت ۱۶:۳۰ در هتل امامت برگزار خواهد شد و با توجه به این اوامر امیدوار هستیم که امسال هم مانند سال‌های گذشته اتفاقات خوبی را رقم بزنیم و همچنین این دوره از مسابقات از رسانه‌های ملی پخش خواهد شد.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در خصوص نمود این مسابقات در سال‌های گذشته ادامه داد: طی این مسابقات گرایش فرهنگیان به قرآن رشد مخصوصی پیدا کرده است و بسیاری از نخبگان قرآنی بین‌المللی از همکاران فرهنگی هستند و در مسابقات بین‌المللی ایران را سرافراز کرده‌اند.

وی در خصوص رایگان‌ نبودن کلاس‌های قرآنی آموزش و پرورش تصریح کرد: کلاس‌های قرآنی آموزش و پرورش که در دارالقرآن‌های متعددی برگزار می‌شود، به صورت رایگان نیست، زیرا هنگامی که انسان‌ها برای امری بها می‌پردازند؛ اهمیت بیشتری به آن می‌دهند و برای آن ارزش بیشتری قائل می‌شوند. اما اگر دانش‌آموزی توان پرداخت شهریه را نداشته باشد؛ دارالقرآن با شناسایی آن‌ها، از آن‌ها شهریه دریافت نمی‌کنند و همچنین شهریه چنین فعالیت‌هایی زیاد نیست.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.