×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۱۲ تیر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 2 July , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
خرید ۴۷۹ اتوبوس و مینی‌بوس در دستور‌کار شهرداری مشهد

به گزارش توس اکو، محمدرضا قلندرشریف در گفتگو با شهرآرا با تأکید بر اینکه سامانه اتوبوس‌رانی شهرداری هم‌اکنون نقش بزرگی در جابه‌جایی زائران و مجاوران بارگاه رضوی در شهر مشهد و حومه این کلان‌شهر بر‌عهده دارد، افزود: اکنون میانگین عمر ناوگان اتوبوس‌رانی شهر مشهد ۱۰.۶‌سال است؛ در‌حالی‌که میانگین عمر فرسودگی این ناوگان در کشور ۱۰ سال است.

وی ادامه داد: البته پیش از شروع‌به‌کار دوره ششم مدیریت شهری مشهد، میانگین عمر ناوگان اتوبوس‌رانی شهرداری مشهد بالاتر از عدد ذکرشده بود و در طول سه سال گذشته، تعداد شایان‌توجهی اتوبوس، مینی‌بوس و میدل‌باس نو به ناوگان اتوبوس‌رانی افزوده شده است.

وی با تأکید بر اینکه در دوره ششم مدیریت شهری مشهد، نوسازی ناوگان اتوبوس‌رانی یکی از اولویت‌های اصلی بوده است، افزود: در‌همین‌راستا و از نخستین‌روز‌های فعالیت این دوره مدیریت شهری، اقدامات لازم برای خرید اتوبوس‌های نو انجام شد و در همان سال ۱۴۰۰ توانستیم ۸۳ دستگاه اتوبوس نو را به چرخه فعالیت ناوگان اتوبوس‌رانی اضافه کنیم.

شهردار مشهد در ادامه گفت: در سال ۱۴۰۱ افزودن میدل‌باس نیز به سامانه اتوبوس‌رانی مشهد در دستورکار قرار گرفت و برای نخستین‌بار در این سال شاهد تردد خودرو‌های میدل‌باس در کنار اتوبوس و مینی‌بوس در شهر مشهد بودیم. در این سال نیز با تلاش مجموعه مدیریت شهری مشهد و شورای اسلامی شهر مشهد تعداد ۲۹ دستگاه اتوبوس نو و ۳۰ دستگاه میدل‌باس به سامانه اتوبوس‌رانی مشهد افزوده شد.

وی افزود: همچنین روند نوسازی ناوگان اتوبوس‌رانی شهرداری مشهد در سال ۱۴۰۲ با خرید و بهره‌برداری از ۴۵ دستگاه اتوبوس و ۱۳۰ وَن ادامه داشت.

قلندرشریف در ادامه با اشاره به برنامه‌های متعدد مدیریت شهری برای نوسازی ناوگان اتوبوس‌رانی در سال جاری گفت: امسال با شعار «هر روز یک اتوبوس» در حوزه حمل‌ونقل شهر سال مهمی برای نوسازی ناوگان اتوبوس‌رانی خواهد بود و براساس برنامه‌هایی که داریم و قرارداد‌های خریدی که با شرکت‌های خودروساز منعقد کرده‌ایم، تا پایان سال تعداد ۴۷۹ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس به‌تدریج وارد چرخه خدمت‌رسانی در شهر مشهد خواهد شد.

وی تأکید کرد: از ابتدای سال تا‌به‌امروز نیز تعداد ۴۳ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس وارد چرخه فعالیت و بهره‌برداری شده است و به صورت ماهانه سعی داریم اتوبوس‌های جدید را به چرخه فعالیت اضافه کنیم. در‌راستای خدمت‌رسانی مناسب به زائران و مجاوران بارگاه رضوی سعی شده با ورود هر اتوبوس جدید به شهر مشهد این اتوبوس‌ها بدون انجام فرایند بهره‌برداری وارد چرخه فعالیت شوند.

شهردار مشهد افزود: براساس آمار ارائه‌شده از ابتدای فعالیت دوره ششم مدیریت شهری مشهد تا‌به‌امروز تعداد ۱۸۷ دستگاه اتوبوس، مینی‌بوس و میدل‌باس با اعتباری بالغ بر ۶۱۰ میلیارد تومان به سامانه اتوبوس‌رانی مشهد افزوده شده است و این روند نوسازی در سال جاری با قوت ادامه خواهد یافت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.