×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۱۷ تیر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 7 July , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
خراسان رضوی دارای رتبه دوم اشتغال در کشور است 

به گزارش توس اکو، ” امیر رضا رجبی ” در خصوص آمار وضعیت واحدهای تولیدی حوزه صنعت و معدن افزود : اگر بخواهیم  مقایسه ای انجام دهیم تقریباً در مهرماه سال ۱۴۰۰ ما ۴۶۰۸ واحد با ۱۲۵ همت به روز شده داشتیم ودر حال حاضر این واحدها به ۵۶۰۰ واحد صنعتی با ۲۳۶همت سرمایه‌گذاری در استان رسیده است .

وی تاکید کرد: خوشبختانه  در توسعه واحدهای صنعتی ودرحوزه جذب سرمایه‌گذاری اتفاق های خوبی رخ داده است و بیش از چهار هزار جواز تاسیس صادر شده است .این در حالیست که حدود ۱۶۰ هزار میلیارد تومان ارزش آنست که پیش بینی می‌کنیم حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد آن ها به نتیجه برسد و محقق شود که درحوزه توسعه فعالیت‌ها هم مشاهده می‌شود.

مدیر کل صنعت ، معدن و تجارت خراسان رضوی اظهار داشت: طرح‌های مختلف توسعه صنعتی انجام شده است وطی ظرف همین مدت حدود ۶۰ همت سرمایه گذاری اتفاق افتاده است که منجر به افزایش تولیدات شده است .

رجبی با اشاره به آن که در برخی از محصولات با رشد مواجه بوده ایم‌، تاکید کرد:  در بررسی حداقل ۴۰ محصول بین ۳۰ الی بیش از ۱۰۰ درصد رشد محصولات بوده است و صادرات مان با همتی که شرکت‌ها داشتند افزایش پیدا کرده است .

وی یادآور شد: بیش از ۴۰ درصد صادرات  به کشورهای مختلف انجام شده که فقط ۱۰ کشوری که تا به حال به آن ها صادرات نداشتیم طی دو سال به سبد صادراتی استان  اضافه شده است .

مدیر کل صنعت ، معدن و تجارت خراسان رضوی در خصوص مجموعه اشتغال بخش صنعتی استان نیز تصریح کرد: درحال حاضر در بخش اشتغال  به حدود ۲۴۰ هزار اشتغال رسیده ایم و در حوزه اصناف هم اگر با ضریب ۲/۲ در نظر بگیریم بیش از ۵۵۰ هزارنفر نیز در حوزه اصناف اشتغال داریم.

امیررضا رجبی درباره نمایشگاه های تخصصی صنایع، معادن و متالوژی خاطر نشان ساخت : نمایشگاه در سطح بسیار خوبی مورد استقبال قرار گرفته که نشان دهنده توانمندی‌های استان خراسان در حوزه صنعت و صنایع معدنی است.

وی با اشاره به مجموعه پارس کانی و زیر مجموعه آن بویژه در استان خراسان بیان کرد: این مجموعه ها از جایگاه ویژه ای در حوزه زنجیره فولاد در استان خراسان برخوردار است . همچنین دو مجموعه پارسیان در منطقه سنگان که تولید کنسانتره دارد و پارس فولاد سبزوار نیز یکی از شرکت‌های خوب تولید آهن اسفنجی است که مجموعه‌هایی در قالب شرکت‌های کنسرسیوم پیمانکاری در حوزه استخراج و عرضه کار می‌کنند.

مدیر کل صمت خراسان رضوی یادآور شد: نقش بخش مجموعه هلدینگ در توسعه زنجیره فولاد بسیار حائز اهمیت است ما نیز همه امکانات را با همکاری استاندار ی خراسان رضوی برای توسعه سرمایه‌گذاری‌ها فراهم کرده ایم .

وی تصریح کرد : یکی از آن ها فاز دوم پارس فولاد سبزوار است که به مجموعه هلدینگ درخواست داده‌ شده که آن را حتماً به نتیجه برسانند و توسعه‌هایی که با خود مجموعه منطقه خواف دارند نیز ما آمادگی آن را داریم  که این اتفاقات به سرعت رقم بخورد.

رجبی تاکید کرد: این در حالیست که  ما به نقش موثری که مجموعه هلدینگ در زنجیره فولا دارد ، قائل هستیم و امیدواریم این کار در مجموعه استان خراسان رضوی توسعه پیدا نماید.

وی تاکید کرد: واقعیت این است از سنگی که استفاده می‌شود باید این  زنجیره کامل شود ودر برنامه حداکثر پنج  ساله درخواست مشاور شده است که با حضورش کار مشاوره زنجیره فولاد را انجام بدهدو حتماً از ظرفیت های مجموعه پارس کانی استفاده خواهیم کرد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.