×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۳ تیر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 23 June , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
جمع آوری گوشت قربانی نیکوکاران توسط  ۶۲۰ مرکز نیکوکاری در استان

به گزارش توس اکو به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، رضا سلم آبادی با اشاره به همکاری و همراهی بسیار خوب مردم خراسان رضوی با کمیته امداد در کمک به مددجویان تحت حمایت و نیازمندان، بیان کرد: در مناسبت ها ملی و مذهبی نیکوکاران توجه بیشتری به نیازمندان دارند، از جمله ماه مبارک رمضان و عید قربان که روند کار خیر سرعت بیشتری دارد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی ره خراسان رضوی، به توجه ویژه خیرین و نیکوکاران به خانواده های نیازمند همزمان با دهه امامت و ولایت، اشاره کرد و گفت: در سال ۱۴۰۲ در اهدای گوشت قربان کمک بی نظیری شد و امسال نیز برای روز عید قربان به صورت کشور برنامه ریزی شده است.

وی با اشاره به ارتباط با خیرین و حامیان جهت اهدای گوشت قربانی، افزود: با برنامه ریزی انجام شده، دام های اهدا شده، در روز عید قربان در محل کشتارگاه شهر مشهد و شهرستان ها به صورت متمرکز قربانی و بعد از ۴۸ ساعت با رعایت مسائل بهداشتی، بصورت بسته بندی گوشت بین خانواده های با اولویت بیماران خاص که توسط مددکاران مشخص شده اند، توزیع می شود.

سلم آبادی، با بیان اینکه خانواده های دارای بیمار صعب العلاج، دارای فرزند، مادران شیرده و باردار در اولویت اهدای گوشت قربانی هستند، گفت: بسته های گوشت بر اساس بعد نفرات توزیع خواهد شد.

وی بیان کرد: در سال گذشته بالغ بر ۶۳ میلیارد تومان گوسفند، گاو، شتر و مرغ به صورت زنده و ذبح شده ، اهدا و بین نیازمندان توزیع شد، همچنین ۵۰۱۰ راس گوسفند،۱۲ راس گاو، سه نفر شتر و ۶۳ هزار کیلو گوشت و حدود ۵۰۰۰ کیلو مرغ به غیر از دام زنده اهدا شده است.

سلم آبادی با پیش بینی افزایش حجمی گوشت قربانی در عید قربان سال جاری، به روش های مشارکت مردم در این پویش نذر قربانی اشاره و افزود: ۶۲۰ مرکز نیکوکاری در استان جمع آوری گوشت قربانی را عهده دار خواهند شد، همچنین دفاتر کمیته امداد امام خمینی(ره)در کلیه شهرستانها وادارات مشهد بابت پایگاه جمع آوری کمک نذر وقربانی در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: مردم و خیرین با شماره کارت ۷۴۱۳-۵۰۲۳-۹۹۷۹-۶۰۳۷ ، شماره گیری کد *۸۸۷۷*۰۵۱# و ارسال عدد یک‌به سرشماره ۳۰۰۰۸۰۳۳ می توانند در این امر خیر یاری گر کمیته امداد در پویش نذر قربانی باشند.

وی با اشاره به دیگر برنامه های کمیته امداد در دهه ولایت و امامت، بیان کرد: تکریم خانواده های سادات به صورت دیدار مسئولین و خیرین و بررسی و رفع مشکلات آنها، توزیع بسته های معیشتی با هم افزایی خیرین، توزیع غذای گرم به ویژه روز عید غدیر با اولویت خانواده های سادات نیازمند، برگزاری جشن در منازل مددجویان تحت حمایت با حمایت خیرین و … از دیگر برنامه های امداد در این دهه می باشد.

مدیرکل کمیته امداد استان بیان کرد: کمیته امداد خراسان رضوی در اکثر طرح ها اول کشور است،،رتبه اول در توزیع غذای گرم در ماه رمضان و بسته معیشتی، در جذب حامی رتبه اول کشور را دارا هستیم.

وی افزود: این نشان میدهد مردم جلوتر از تصور و پیش بینی ها کار می کنند تا نیاز خانواده های تحت حمایت را برطرف کنند.

سلام آبادی بیان کرد: برنامه عید سعید قربان امسال بصورت نمادین در محل کشتارگاه مشهد در روز عید قربان برگزار می گردد؛ همچنین پویش نذر قربانی از ۲۰لغایت ۲۸ خرداد برگزار می شود.

وی در ادامه به توزیع جهیزیه در این دهه اشاره کرد و گفت: در دو هفته قبل با مشارکت خیرین ۱۶۰ سری جهیزیه در حاشیه مشهد توزیع شد.

سلم آبادی در ادامه به برنامه های اردویی این نهاد برای مددجویان اشاره کرد و گفت: اولین دوره اردویی در کشور مربوط به دختران ترک تحصیل در مشهد برگزار شده، در این اردو با بهره گیری از مشاوران متخصص، تلاش شده تا دختران به تحصیل بازگردند

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.