×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 16 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
توسعه و جهش آموزش و پرورش با همراهی صنایع استان

به گزارش توس اکو به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان رضوی؛ سیدامیر شوشتری در آیین انعقاد تفاهم نامه، هنرستان های جوار صنعت در محل سالن مجتمع رفاهی فرهنگیان امام علی (ع) افزود: در حال حاضر بزرگترین نیاز ما برای کارخانجات نیروی کار ماهر و آماده بکار است و هدف اصلی سپردن دانش آموزان به ما در هنرستان‌ها همین نکته بوده است.

وی پیشنهاد کرد: شیوه های نوینی برای هدایت تحصیلی دانش آموزان به سوی این هدف و سوق دانش‌ آموزان به سمت رشته های فنی و حرفه ای باید تدوین شود و از ظرفیت های صدا و سیما، تبلیغات محیطی و تهیه تیزر ها و کلیپ های تبلیغاتی استفاده شود.

در ادامه از مدیران شرکت کننده صنایع مختلف و آموزش و پرورش با اهدای لوح سپاس تقدیر شد. همچنین در این مراسم آیین تفاهم نامه بین مدیران صنایع استان و مدیران آموزش و پرورش منعقد شد.

در ابتدای این مراسم رضایی معاون آموزش متوسطه طی سخنانی گفت: ذیل سند تحول آموزش و پرورش، ما نیازمند چرخ های تحول آفرین از مدرک گرایی به سوی مهارت آموزی هستیم و هنرستان های جوار صنعت این هدف والا را محقق می کند.

وی افزود: ۴۷/۷۲ درصد دانش آموزان در شاخه فنی و حرفه ای و کار ودانش و ۵۲ درصد در شاخه نظری مشغول تحصیل هستند و توسعه فنی و حرفه ای به عنوان ماموریت و رسالت ماست.

وی افزود: باید نرخ بیکاری و آسیب اجتماعی را کاهش و نرخ اشتغال را افزایش بدهیم و برای امر مهارت آموزی باید از دوره ابتدایی به دانش آموزان توجه کنیم.

وی بیان کرد: شرکای مهارتی که در کنار آموزش و پرورش هستند‌ نگاه توسعه کنار آموزش و پرورش فراتر از ماست و مجمع خیرین توسعه فنی و حرفه ای که در کنار ما هستند نگاه حمایتی در آموزش و پرورش دارند.

وی گفت: ما همچنین سند توسعه مهارتی استانی و شهرستانی را تهیه کردیم و سند تقویت و توسعه مهارت آموزشی دانش آموزان به تمام کشور ابلاغ شده است و با گنجاندن ۳۰۰ ساعت مهارت آموزش در دل برنامه درسی، توجه ویژه ای شده و بدین صورت، اعتماد به نفس در محیط کار برای دانش آموز بالا می رود. همچنین کاهش نرخ بیکاری و تلاش برای داشتن یک مهارت تکلیف شده است و ما ۲۱ هنرستان جواری که داریم با تلاش شما مدیران صنایع بوده است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.