×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۱۰ تیر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 30 June , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بهاری سبزتر در نمایشگاه گل و گیاه مشهد

به گزارش توس اکو به نقل از ستاد خبری بیست و یکمین نمایشگاه گل و گیاه مشهد، اردیبهشتی رنگارنگ با بارش های گسترده بهاری در بیست و یکمین نمایشگاه گل و گیاه همراه شده است اما این روزها این نمایشگاه خانواده محور با استقبال گسترده مجاوران و زائران نیز مواجه شده و حال و هوای دیگری به خود گرفته است . نمایشگاه زیبا و دیدنی گل و گیاه که در واقع به لوکیشن  زیبای  سلفی بگیرهای طبیعت تبدیل شده است.

المان ها و فضاهای آتلیه ای که با گل های طبیعی گل آرایی شده است و سبب شده تعداد زیادی از خانواده ها ساعتی را در فضای مفرح و با نشاط و برنامه های جانبی این نمایشگاه بی نظیر بگذرانند.

در نمایشگاه گل و گیاه امسال مشهد ، می توان هزاران گل و گیاه را در فضای نمایشگاهی دید و تا حدودی با دنیای زیبای گل ها و گیاهان آشنا شد و در کنار آن نیز شرکت های مختلف دستاوردها ، ابزارآلات باغبانی ، کود ، سموم و همه لوازم مرتبط با پرورش گل و گیاه را در معرض دید  علاقمندان قرار داده اند .

شهر مشهد که یکی از سرسبز ترین و زیباترین شهرهای کشوراست و بیشترین  سرانه فضای سبز ایران را به خود اختصاص داده است . نمایشگاه گل و گیاه آن نیز همیشه مورد استقبال مردم قرار گرفته است . از این رو به سراغ بازدیدکنندگان  می رویم تا بیشتر از حال و هوای نمایشگاه مطلع شویم . آنچه پیش روی شماست ماحصل این گفت و گو هاست

بزرگترین فرصت بازدید و خرید

سینا رمضانیان ، فارغ التحصیل رشته زیست گیاهی یکی از بازدید کنندگان است ، اومی گوید: علاقه به گل و گیاه باعث شد که امروز برای دیدن و خریدن گل و گیاه به این نمایشگاه بیایم . به نظر من یکی از بزرگترین فستیوال‌های گل و گیاه در مشهد نمایشگاه بین المللی است .

وی می افزاید: از ویژگی های این نمایشگاه نرخ مناسب گل و گیاه است . قیمت ها به صورت نرخ های عمده فروشی است .بازدید از این نمایشگاه  تجربه خوبیست و اگر علاقمند به نگهداری گیاهان باشیم فرصت بسیار مغتنمی است .

 

دقایقی بدور از روز مرگی

سعیده فروغ، خانه‌دار که به همراه اقوام از طرقبه برای خرید گل و گیاه به نمایشگاه بین المللی آمده‌است، توضیح می دهد: اگرچه در طرقبه گل و گیاه فراوان است اما این نمایشگاه فرصت فوق العاده ای برای خرید گونه های جدید گیاهی است .

وی تاکید می کند: جذابیت‌های زیادی در این نمایشگاه دیده می شود و قیمت‌ها هم بسیار مناسب است .

این بانو که علاقمند به پرورش گل و گیاه در منزل است ، توضیح می دهد:  بطور قطع افراد بسیاری برای برگزاری و ایجاد چنین فضایی زیبا زحمت زیادی را متقبل شده اندو از زیباترین قسمت فضاها می توان به ایجاد امکان عکس گرفتن برای خانواده‌ها در فضا های زیبا اشاره کرد که حس و حال خوبی را فراهم کرده است و باعث شده برای لحظاتی نشاط و فضای سبز مفرح را بدور از دنیای ماشینی و روزمرگی تجربه کنیم.

خانواده‌ای که پدر مادر به اتفاق دو فرزندشان برای بازدید آمده ا ند و تعداد زیادی گل و گیاه را هم خریداری کرده اند ، توجه ام را جلب می کند:  مادر خانواده می‌گوید: نمایشگاه زیباییست، قیمت‌ها می‌تواند هنوز هم پایین‌تر باشد .

پسر خانواده که پزشک است ، می افزاید : تنوع و تعدد گیاهان کار را برای انتخاب ساده‌تر می‌کند.

نیازبه افزایش غرفه های جانبی

ندایی،  عضو هیئت علمی دانشگاه یکی از بازدید کنندگان با بیان آن که اگرچه نمایشگاه زیبایی است اما ای کاش غرفه های جانبی محصولات ، ابزارآلات باغبانی و …بیشتر

می بود ، توضیح می دهد: ابزارآلات باغبانی به خصوص سمپاش برقی دستی برای گروهی از افراد که برای استفاده شخصی این ابزار را لازم دارند، وجود نداشت و  می‌توانست بخش ابزارآلات  تکمیل تر باشد.

نرگس سلیمی، خانه دار یکی دیگر از بازدید کنندگان و علاقمندان به گل و گیاه است ، او بیان می دارد: قیمت ها مناسب و گونه های مختلف را می توان با توجه به نوع فضای در نظر گرفته برای گل و گیاهان انتخاب کرد.او که در منزل به پرورش گل و گیاه مشغول است ، می افزاید: قلمه های سانسولیا را دانه ای ۳۰ هزار تومان خریداری کردم که نصف قیمت بازار است.

مهسا مشکات که دارای  شرکت پیمانکاری است، علت حضورش را علاقه به گل و گیاه اعلام می کند و ادامه می دهد: به نمایشگاه گل و گیاه علاقمندم .نمایشگاه زیباست اگرچه گیاهی را که من خریداری کردم تفاوت قیمت زیادی با بازار ندارد اما تنوع و نوع گونه ها زیاد است و امکان انتخاب را راحت تر می کند.

فرصتی برای قدم زدن در فضای گل ها

صادق قوامی، ارشدبرنامه‌ریزی درسی به همراه یکی از دوستانش که علاقمند به گل و باغبانی است به این نمایشگاه آمده است ، او بیان می دارد: نمایشگاه بسیار زیباست  وتنوع گل و گیاه بالاست و قیمت‌ها مناسب است .

او با اشاره به آن که چون به صورت عمده گیاهان عرضه می‌شوند، توصیه می‌کند : شهروندان اگر علاقمند به نگهداری گل و گیاه هستند حتماً از این نمایشگاه دیدن کنند و حتی اگر علاقمند به نگهداری آن نیستند از فرصت مناسب برای ایجاد ساعتی قدم زدن در فضای بسیار زیبای گل و گیاه غافل نشوند.

محدثه دربان که از طریق بنرهای سطح شهر از برگزاری نمایشگاه مطلع شده است ، اظهار می دارد: هرسال برای بازدید نمایشگاه برنامه ریزی می کنم . به نظر من قیمت ها از سال گذشته با افزایش مواجه شده است .

وی می افزاید: برخی از فضاهای سبز شبیه سال گذشته است اما زیبایی گل ها همیشه خیره کننده است.او که تعدادی گیاه برای گلدان خریداری کرده است ، توضیح می دهد: از قیمت ها راضی هستم.

 

فرصتی که باید تکرار شود

ایمان شهری ، مهندس یکی دیگر از بازدید کنندگان که  به همراه خانواده  است که در نمایشگاه حضور دارد.او در خصوص ویژگی این نمایشگاه یادآور می شود: به نظر من نمایشگاه گل و گیاه یک فرصت است برای همه شهروندان که حتی اگر نیاز به خرید ندارند، می توانند با خانواده از فضای دل انگیز و باشکوه گل ها لذت ببرند.

وی تاکید می کند: امیدوارم بدلیل بضاعت این نمایشگاه شاهد برگزاری فصلی نمایشگاه گل و گیاه در شهرمان باشیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.