×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۱۴ تیر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 4 July , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
برگزاری نوزدهمین دوره آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در مشهد

به گزارش توس اکو،  حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور که صبح امروز برای بازدید از مراحل برگزاری این آزمون در حوزه خواهران در دانشگاه امام رضا(ع) حضور  یافته بود در گفتگو با خبرنگاران درباره این آزمون گفت: نوزدهمین دوره آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در مشهد مقدس همزمان با سراسر کشور برگزار شد.

وی افزود: به دلیل اینکه قرار است مدرک تخصصی به شرکت کنندگان در این آزمون اعطا شود، آزمون در سطح بالا برگزار شده است.

حجت الاسلام والمسلمین قمی بیان کرد: امسال استقبال بسیار خوبی داشتیم به طوریکه حدود ۱۲ هزار نفر در این آزمون شرکت کردند.

وی با اشاره به اینکه تنها ۱۱ تا ۱۲ درصد از شرکت‌کنندگان در آزمون اعطای مدرک تخصصی حفظ موفق به کسب مدرک تخصصی خواهند شد، گفت: با این وجود شاهد استقبال خوب شرکت‌کنندگان هستیم و درصد افراد شرکت‌کننده نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد رشد داشته است

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بیان کرد: از تعداد ۱۲هزار و ۵۰۰ شرکت‌کننده در سراسر کشور دو سوم بانوان و یک سوم آقایان هستند و حضور شرکت‌کنندگان در این آزمون نشان دهنده دغدغه آن‌ها در موضوع حفظ است تا تراز خود را بشناسند.

وی ابراز کرد: حفظ ترتیبی با توجه به معنا و ترجمه کار مبارکی است ضمن اینکه بزرگان توصیه به حفظ موضوعی دارند؛ چراکه راه حل مسائل مهم زندگی انسان‌ها در قرآن و در دل آیات وجود دارد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی اضافه کرد: حفظ موضوعی، مقدمه حفظ کل است لذا حفظ آیات کاربردی مورد تأکید بزرگان دین است و با توجه به حضور ۱۲هزار و ۵۰۰ حافظ کل کشور در این آزمون نشان از شوق و اشتیاق آنان است.

 شرکت بیش از ۱۶۰۰ داوطلب

مهدی رمضانی رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در خصوص این دور از رقابت‌ها نیز اظهار کرد: در این دوره از آزمون ۱۶۱۸ داوطلب شامل ۴۸۸ نفر از برادران و ۱۱۳۰ نفر از خواهران در شهر‌های مشهد، تربت حیدریه، تربت جام، نیشابور، کاشمر، سبزوار و خواف، در رشته‌های حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء و حفظ کل قرآن در استان خراسان رضوی به رقابت پرداختند.

وی افزود: این آزمون از سال ۱۳۸۵ برگزار می‌شود و تعداد شرکت‌کنندگان در آزمون نیز هر سال در مقایسه با سال پیش از آن افزایش یافته است. برای نمونه، آزمون سال گذشته در استان خراسان رضوی با حضور ۱۱۶۷ نفر برگزار شد و تعداد شرکت‌کنندگان در سال جاری با حدود ۴۰ درصد افزایش به ۱۶۱۸ نفر رسیده است.
رمضانی خاطرنشان کرد: تعداد افرادی نیز که در ۲ بخش کتبی و شفاهی آزمون پذیرفته شده و موفق به دریافت مدرک حفظ قرآن شدند نیز هر سال افزایش داشته و از ۱۱ نفر در سال ۱۳۸۵ به ۱۳۳ نفر در سال ۱۴۰۲ رسیده است.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در ادامه گفت: داوطلبانی که ۸۰ درصد امتیاز آزمون در مرحله کتبی را کسب کنند، مجاز به شرکت در مرحله شفاهی آزمون خواهد بود که در این مرحله و به صورت حضوری، مواردی از قبیل حسن حفظ، صوت، لحن، تجوید و وقف و ابتدا، مورد سنجش اساتید قرار خواهد گرفت.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.