×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۱۰ تیر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 30 June , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
برگزاری آئین میثاق خدمت به یاد شهید رئیسی در مشهد

استخدام ۱۹۲ هزار نفر در دولت سیزدهم

میثم لطیفی، رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور امروز در آیین میثاق خدمت که در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: در هفته پایانی دولت سیزدهم هستیم و آخرین روز کاری هفته و در چهلمین روز شهادت رئیس‌جمهور دور هم جمع شدیم. تلاش کردیم لحظه‌ای در کار دولت توقف ایجاد نشود. روزی که دولت سیزدهم کارش به پایان می‌رسد، شروع رسمی کار کارمندان جدید است. اولین درس این است که شما در این سال‌ها رفت‌وآمد‌های زیادی را تجربه خواهید کرد.

وی افزود: شهید جمهور خستگی‌ناپذیر بود و همه وجودش وقف خدمت به مردم بود. ایشان وقتی به دل مردم می‌رفتند، انرژی مضاعف می‌گرفتند. شما در ابتدای راه هستید و راه طولانی و پرافتخاری دارید. قرار بود آیین خدمت با حضور شهید آیت‌الله رئیسی برگزار شود، اما متاسفانه این اتفاق رخ نداد. ١٩۲ هزار نفر استخدام دولت شدند و به خانواده دولت پیوستند. در چهلمین روز شهادت ایشان در محل تولد و رشد و مدفن ایشان، مشهد مقدس، مراسم آیین خدمت برگزار شد.

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با بیان اینکه آخرین اقدام دولت سیزدهم امروز رخ داد، گفت: رئیس‌جمهور عدالت‌خواه و تحول‌خواه بودند و به عدالت اعتقاد داشتند. نگاه ایشان این‌گونه بود که دولت چابک و بهره‌ور داشته باشیم. تاکید بر جذب‌های مبتنی بر آزمون‌های استخدامی بود.

لطیفی ادامه داد: ایشان معتقد بود اگر بخواهیم بهره‌وری دولت را افزایش دهیم باید فرصت برابری و عدالت را برای همه جوانان ایجاد کنیم. شما از بین دوونیم میلیون نفر متقاضی استخدام شدید. در این دوره، ٢١ آزمون استخدامی برگزار شد و این یک رکورد بود.

وی تاکید کرد: در خراسان‌رضوی، نزدیک به ٢٠ هزار محور استخدام صادر شد که بخشی از آن مربوط به بانک‌ها بود. اگر توفیقی در دولت رخ دهد، در دست شماست.

وی ادامه داد: کارمندان باید نقطه اثر خود را شناسایی کنند. باید کار گروهی را بیشتر کنیم. منشأ تحول ادارات در دست کارمندان است.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: یکی از موضوعاتی که رئیس‌جمهور بر آن تاکید داشتند، کرامت بود. کارمندان ما خدوم‌ترین کارمندان هستند. شما در ابتدای راه و کمک‌دهنده هستید. همکاران در محیط کار تجربیات خود را با یکدیگر تبادل کنند. انرژی مثبت به یکدیگر بدهید. نیت‌ها در محیط کار باید خالص باشد. شغل و مسئولیت شما امانت است و امید داریم که آن را خوب نگه می‌دارید و به نسل بعدی تحویل می‌دهید.

لطیفی ادامه داد: شهید جمهور برای مردم احترام و ارزش خاصی قائل بودند. شما با انرژی فوق‌العاده‌ای که در بدو خدمت دارید، عرصه‌های جدید را باز خواهید کرد. توصیه می‌کنم خاطرات خود را در محیط کار به صورت روزانه بنویسید؛ چراکه به شما کمک خواهد کرد.

وی در نهایت گفت: شما کارمندان باید نقطه اثر خود را شناسایی کنید. ما کار گروهی کمتر انجام می‌دهیم و در این زمینه باید تلاش کنیم و کار گروهی را بیشتر کنیم. منشأ تحول ادارات در دست کارمندان است.

 استخدام در نظام جمهوری اسلامی با بقیه نظام‌ها متفاوت است

یعقوبعلی نظری نیز در این همایش اظهار کرد: استخدام در نظام جمهوری اسلامی با بقیه نظام‌ها متفاوت است. این نظام مقدس، نتیجه ریخته‌شدن خون‌های پاک و انجام مبارزات و تلاش مبارزان است و خدمت در این نظام عادی نیست.

وی افزود: همچنین این نظام تعالی‌بخش است و نقطه تمایز این نظام با نظام‌های دیگر همین است؛ لذا ما مستخدم این نظام هستیم.

استاندار خراسان‌رضوی ادامه داد: در بدو استخدام در همه تشکیلات‌ها تلاش می‌شود که نیروهای خوب از نظر هوش، استعداد و سلامت استخدام و وارد مجموعه شوند. البته باید گفت که خصوصیات افراد در آزمون‌ها و مصاحبه‌ها قابل‌احصا نیست.

وی ادامه داد: بنده به عنوان خدمتکار این نظام که ۴٣ سال در سپاه خدمت کردم، می‌گوییم که شناخت میدانی مهم است. همچنین برای خدمت تعالی‌بخش باید در مسیر آن قرار بگیریم تا اثرپذیری بیشتری داشته باشیم. لذا باید رابطه دستگاه‌های اداری با کارمندان رابطه‌ای تعالی‌بخش باشد. نواقص من را تشکیلاتی به نام سپاه، تکمیل کرد و این نهادهای مقدس را می‌توان به عنوان الگو قرار دهیم.

استخدام بیش از ٢٠ هزار نفر طی دو سال اخیر در دستگاه‌های مختلف دولتی در خراسان‌رضوی

سیدجمال‌الدین حسینی امروز ٧ تیر ۱۴۰۳ در همایش میثاق خدمت، ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهید جمهور و هیئت همراهشان، اظهار کرد: شهادت یک سعادت بوده و بزرگ‌ترین آرزوی مسلمان رسیدن به شهادت است. درحقیقت، شهید مسیری را که انتخاب کرده است، با خون خود آبیاری می‌کند. شهدای خدمت جان خود را در راه خدمت به مردم میهن و دین اهدا کردند. امیدوارم ما نیز مسیر ایشان را ادامه دهیم.

وی افزود: همچنین جا دارد از شهید رحمتی، استاندار جوان آذربایجان‌شرقی یاد کنم، با این خادم‌الرضا خاطره داریم و همیشه رفتار صمیمی و مردمی ایشان را دیده بودیم. او در برخورد با مردم روی گشاده داشت و صدای مردم و زیردستان را می‌شنید.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان‌رضوی ادامه داد: دولت سیزدهم دستاورد‌های زیادی داشت و نمونه آن استخدام نیرو‌های جوان در شکل وسیع با توجه به کمبودی که دولت داشت از طریق برگزاری آزمون‌های استخدامی سراسری و عادلانه بود. بیش از ٢٠ هزار نفر در طی دو سال در دستگاه‌های مختلف استخدام شدند. امروز مشهد مفتخر است که به عنوان اولین استان در کشور، میزبان این عزیزان در یک محفل با عنوان میثاق خدمت باشد.

وی با اشاره به این موضوع که در لابه‌لای پیچ‌وخم‌های اداری، گاهی‌وقت‌ها آیین‌ها و فرهنگ‌ها گم می‌شود، ادامه داد: خراسان به عنوان خطه‌ای بافرهنگ و کهن، این پیش‌گامی را داشته است که بتوانیم ایمنی برای معنابخشی بیشتر به سوگند‌ها و میثاق‌ها داشته باشیم. امروز گرد هم آمدیم تا خوانش آیین خدمت را داشته باشیم.

حسینی گفت: آنچه فضا‌های نشدن‌ها و نکردن‌ها و نمی‌توانیم‌ها را به حرکت‌های ایجابی و فعالانه و رفع گشایش از کار مردم تبدیل می‌کند، مسئولیت‌پذیری است. اگر مسئولیت‌پذیری را تقویت کنیم، میزان خدمت‌رسانی افزایش پیدا خواهد کرد و پاداش خدمت صادقانه را خواهیم دید.

وی ادامه داد: این مسئولیت‌پذیری باید همراه با اخلاص باشد و کار‌ها برای کشور و نظام جمهوری اسلامی انجام دهیم و با این نیت الهی، کارها پیش برود.

گفتنی است در ادامه این همایش، کارمندان استخدام‌شده از طریق آزمون‌های سراسری سوگند خدمت قرائت کردند.

همچنین در این مراسم، از کارمندان تقدیر شد و نخستین آیین میثاق خدمت با رونمایی از تمبر آن در این مراسم، برگزار شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.