×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۸ تیر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 28 June , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
مشکلات پیش آمده برای شرکت تعاونی مصرف کارکنان بانک صادرات استان‌های خراسان

به گزارش توس اکو؛ محمدرضا نیکو، رئیس هیات مدیره شرکت تعاونی مصرف کارکنان بانک صادرات استان‌های خراسان، در جمع خبرنگاران گفت: در سال ۷۶؛ ۱۰۵ هکتار زمین در پیچ ساغروان بنام شرکت تعاونی خریداری شد. تا سال ۹۶ این اراضی توسط خود هیات مدیره اداره می شد.

وی با بیان عضویت پنج هزار نفر از کارمندان بانک صادرات در شرکت تعاونی، افزود: در سال ۹۶ توسط عده‌ای از همکاران بازنشسته تربت حیدریه و گناباد که در مشهد ساکن بودند، با تشکیل هیات امنای زمین‌های بوستان سپهر بانک صادرات ایران اقدام به تصرف غیر قانونی این اراضی می نمایند در سال ۹۸ که هیات مدیره جدید شرکت انتخاب می شوند با این افراد جلسه برگزار می‌کند تا موارد قانونی را به آنان یادآوری نماییند که شرکت تعاونی، هیات مدیره و مدیرعامل دارد وهمچنین توانایی اداره دارایی شرکت را نیز دارد.

رئیس هیات مدیره شرکت تعاونی مصرف کارکنان بانک صادرات خراسان با اشاره به اینکه این اراضی از سرفصل دارایی‌های شرکت حذف شده بود، تا اثری از این دارای در حسابداری شرکت نباشد اظهار کرد: اداره تعاون کارشناسی را جهت بررسی موضوع به شرکت می فرستد تا موضوع بررسی و گزارش شود. در بند سه این گزارش که دارایی شرکت است، اعلام شده که این اراضی در دارایی های شرکت ثبت نشده که باید مجدداً ثبت گردد.

نیکو عنوان کرد: در سال ۹۸ در ۱۵ مورد از این افراد شکایت کردیم که در بازپرسی ۲۱۶ است و هنوز به دادگاه نرفته است. در تاریخ ۱۴۰۰/۲/۲۹ مجمع برگزار کردیم و به علل بحث‌های مالی، موازی کاری، معاملات غیرقانونی و فروش سهام همکارانی که فوت کرده‌اند،۱۱ نفر  از اعضای شرکت را اخراج کردیم. بعد از پایان زمان مسئولیت هیات مدیره که مقارن با ایام کرونا بود، چندین بار تقاضای برگزاری مجمع عمومی و انتخاب هیات مدیره داشتیم که ستاد کرونا اجازه این کار را نداد و عنوان داشتند که برگزاری هرگونه تجمع در حال حاضر وتا زمان فروکش کردن ویروس کرونا ممنوع است.

وی ادامه داد: اداره تعاون با همکاری اعضای اخراج شده در مجمع ۱۴۰۰تعاونی بانک صادرات اقدام به برگزاری مجمع در سال ۱۴۰۱ وبر خلاف پروتکل ستاد کرونا می نمایید وبا انتخاب همین اعضا اخراج شده به عنوان اعضای هیات مدیره وبازرسان اصلی وعلی بدل  می کنند
این در حالی است که این افراد از شرکت اخراج شده بودند و برای عضویت مجدد باید مجمع فوق العاده و موافقت اعضا گرفته می‌شد.

رئیس هیات مدیره شرکت تعاونی مصرف کارکنان بانک صادرات استان‌های خراسان با عنوان نمودن اینکه در اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، حدود ۵۰ نفر از اعضا شکایتی را به دادگاه تقدیم کرده‌اند ودر خواست ابطال مجمع برگزار شده از سوی اداره تعاون را کردهاند افزود: درابتدا شعبه رای به عدم ثبت هرگونه تغیرات صادر کرد اما متاسفانه بعدا با لغو دستور خود موجبات گرفتاری های فراوانی را برای شرکت وپرسنل آن واعضا به وجود آورد
وی افزود    ما علاقه‌ای به ماندن در هیات مدیره نداریم، اما شرکت را به نا‌اهلان تحویل نمی‌دهیم. باید این انتخابات ابطال شود و در یک مجمع عمومی دیگر با حضور اکثریت اعضای شرکت ونمایندگان سازمان متولی انتخابات مجدداً برگزار گردد.

غلامرضا ناصری، مدیرعامل شرکت تعاونی مصرف کارکنان بانک صادرات استان‌های خراسان نیز بیان داشت: من مسئول اجرایی بودم که خط مشی را که هیات مدیره تعیین می کرد. اجرا و پیگیری می کردم واین امر به استناد آیین نامه های وزارتخانه تعاون وقوانین آن بود.
وی افزود: ادامه فعالیت و عضویت در شرکت تعاونی نیز باید موافقت اعضای مجمع را داشته باشد که آره تعاون این مهم را نادیده گرفته وعلارغم نامه مکتوب خودشان مبنی بر اقدام قضایی از سوی اعضای اخراج شده وابطال این مصوبه مجمع در سال ۱۴۰۰خود دست به اقدامات غیر قانونی زده وی درادامه افزود از آنجایی که اداره تعاون هیچ دسترسی به اسامی واعضا شرکتهای تعاونی ندارد اسامی و لیست اعضای شرکت تعاونی بانک صادرات را از کجا وچگونه وتوسط چه کسانی تایید شده است تهیه کرده که این سوال تا کنون بی پاسخ مانده است،چون این فقط مدیران وبازرسان شرکت هستند که مجوز قانونی برای این کار را به استناد ماده ۱۶ آیین نامه بخش تعاون در اقتصاد را دارند که این مهم هیچگاه انجام نشده است

ناصری با بیان اینکه این اراضی قبلاً قیمتی نداشت و اکنون دارای ارزش شده است، موجبات این همه گرفتاری سود جوی سودجویان را برای شرکت واعضا ان فراهم کرده است.

وی با بیان این نکته که سرمایه ثبتی شرکت تعاونی مصرف کارکنان بانک صادرات خراسان ۱۲۰ میلیون تومان است که مبلغی بالای نیست، اما علت برخی نفوذها را از سوی عوامل متعدد متوجه نمی‌شویم. ما درخواست داریم، اداره تعاون با اسناد و مدارک اثبات کند انتخاباتی که برگزار نموده قانونی بوده است. همچنین بعد از ۵ سال پرونده از شعبه ۲۱۶ بازپرسی به دادگاه جهت تصمیم گیری نهای ارسال گردد . علیرغم انجام حسابرسی های متعددی سوی دادگستری توسط کارشناسان رسمی واعلام نتیجه آن که حاکی از صحت وسلامت عملکرد مدیران شرکت بوده .متاسفانه تنها راه برای ادامه فعالیت‌های غیر قانونی مدیران شرکت توسعه وتجهیز میثاق سپهر که هم زمان در حال حاضر به عنوان هیات مدیره تعاونی مصرف کارکنان بانک صادرات نیز انتخاب،شده اند.سعی برانحلال شرکت تعاونی مصرف کارکنان بانک صادرات با ۵۰سال قدمت توسط این افراد می باشد.

لازم به توضیح می باشد گزارش رسمی، کارشناس رسمی دادگستری درامور تعاون خود شاهد وگواهی براین اظهارت می باشد که متاسفانه این گزارش که حاکی از تضاد منافع وتخلفات انجام شده از سوی اداره تعاون می‌باشد علنی نشده است.

در پایان ایشان اعلام نموند باتوجه به انجام تخلفات بی شمار از سوی اداره تعاون خواستار ابطال مجمع از سوی دادگاه حقوقی شبعه ۱۷ مشهد وبرگزاری مجمع جدید توسط خود تعاونی باحضور نمایندگان اداره کل تعاون ونماینده محترم دادگستری کل استان هستیم تا اینشالله بتوانیم این تعاونی وسرمایه اعضا آن را صالحین تحویل نماییم .

بچه ها این خبر کامل و صحیح نشست دیروزه لطفا اگر خبر شما نیاز به اصلاح داره ویرایش کنید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.