×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 16 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
افزایش ارزش کالای صادراتی در بهار۱۴۰۳

ارزش تجارت خارجی کشور در اولین فصل سال‌جاری برابر با ۸/۲۷‌میلیارد بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشدی حدود ۱۹‌درصدی داشته است. با توجه به داده‌های اعلام شده از سوی گمرک می‌توان گفت در بهار سال‌جاری ارزش صادرات «پلی استایرن قابل انبساط و مقاوم در برابر آتش» برابر با ۱۴‌میلیون و ۱۰۰‌هزار دلار، از سوی دیگر ارزش صادرات «پلی‌استیرن غیر‌قابل انبساط معمولی» برابر با ۱۰میلیون و ۸۰۰‌هزار و ارزش صادرات «مغز پسته تازه یا خشک» نیز ۱۰‌میلیون و ۵۰۰‌هزار برآورد شده و با این شرایط این سه قلم در صدر کالاهای صادراتی در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۳ قرار گرفتند.
روند صادرات کالا به کشور نشان می‌دهد در مدت زمان مورد بررسی ارزش صادرات «سایر آنتی سرم‌ها و مشتقات خونی غیر‌مذکور در جای دیگر» برابر با ۹‌میلیارد و ۸۰۰‌میلیون دلار دلار ارزیابی و ثبت شده است. براساس داده‌های اعلام شده صادرات «روده، بادکنک و شکمبه حیوانات کامل یا قطعه قطعه شده» نیز در این مدت برابر با ۷‌میلیون و ۴۰۰‌هزار‌دلار بوده است.
ششمین کالای صادراتی در این مدت به «سایر پلی‌استیرن به اشکال ابتدایی قابل انبساط به‌جز مقاوم در برابر آتش» رسید، ارزش صادرات این کالای صادراتی برابر با ۵‌میلیون و ۳۰۰‌هزار‌دلار بوده است. در رده بعدی نیز «چربی‌ها و روغن‌های حیوانی یانباتی تغییر یافته شیمیایی غیر‌مذکور یا در جای دیگر» قرار گرفته و ارزش صادرات این کالای صادراتی برابر با ۴‌میلیون و ۸۰۰‌هزار‌دلار ذکر شده است. ارزش صادرات «پسته‌ها با پوست تازه یا خشک» نیز در این مدت به ۴‌میلیون و ۱۰۰‌هزار‌دلار رسید. بررسی روند صادرات نشان می‌دهد در بهار سال‌جاری «فروسیلیسیوم دارای بیش از ۵۵درصدولی مساوی یاکمتر از ۸۰درصد وزنی سیلیسیوم» برابر با ۳‌میلیون و ۶۰۰‌هزار‌دلار بوده است و ارزش صادرات «پلی‌استیرن غیر‌قابل انبساط مقاوم در برابر ضربه» نیز به ۲‌میلیون و ۳۰۰‌هزار‌دلار رسید.
طی سه‌ماهه نخست سال، ۱۴۰۳ بیشترین میزان صادرات کشور، به مقصد کشورهای «چین»، با رقمی بالغ بر ۳‌میلیارد و ۵۶۰‌میلیون دلار و سهم ۳۳/۲۶درصد از کل ارزش صادرات، «عراق» با ۳‌میلیارد‌ دلار و سهم ۴۱/۲۲‌درصد، «امارات متحده عربی» با یک‌میلیارد و ۸۵۷‌میلیون دلار و سهم ۷۴/۱۳ ‌درصد، «ترکیه» با یک‌میلیارد و ۳۴۴میلیون دلار و سهم ۹۴/۹‌درصد و کشور «افغانستان» با ۵۲۴‌میلیون دلار و سهم ۸۸/۳ درصد از کل ارزش صورت گرفته است.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.