×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۳ تیر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 23 June , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
افتتاح چند طرح صنعتی و کارخانجات تولیدی در مشهد باحضور وزیر صمت

ریل‌گذاری دولت سیزدهم وضعیت صنعت کشور را بهبود بخشید

به گزارش توس اکو ، پنجشنبه ۱۰ خرداد عباس علی‌آبادی در مراسم افتتاح چند طرح صنعتی و کارخانجات تولیدی در مشهد که با حضور  استاندار خراسان رضوی در محل یکی از واحد‌های تولیدی صنعتی برگزار شد، با اشاره به ظرفیت‌های مختلف خراسان رضوی اظهار کرد: ۲۰ درصد یخچال و فریزر کشور در خراسان رضوی ساخته می‌شود و تلاش دولت، ریل گذاری مستمر برای رشد این صنعت در خراسان رضوی است.

وزیر صمت ضمن گرامیداشت یاد و خاطره رئیس جمهور شهید گفت: شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی از چند ویژگی خوب از جمله خوب حرف زدن، بیان بسیار فرمایشات معرفتی، برخورد انسانی با افراد و جویای کسب کمال و معرفت برخوردار بودند.

وی افزود: در این دوره تلاش کردیم ریل‌گذاری را بهبود داده و حرکتی را شکل بدهیم و شاه بیت آن این است که ایران را صنعتی کنیم و برای این مهم باید برای آن بازار درست نماییم.

علی‌آبادی بر ضرورت هوشمندسازی لوازم خانگی تاکید کرد و گفت: قیمت تمام شده نیز حائز اهمیت است؛ باید عدد تمام شده تولید پایین باشد تا امکان رقابت میسر شود.

علی آبادی گفت: امروز در استان خراسان رضوی برای بهره‌برداری از دو طرح توسعه‌ای لوازم خانگی حضور یافتیم که یکی از صدها طرح بزرگ و کوچک آماده بهره‌برداری است که تا پایان سال وارد عرصه تولید خواهند شد و در همه آنها از حداکثر ظرفیت بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری بهره گرفته شده است.

وزیر صمت در بخشی از سخنانش همچنین به مزیت‌ها و مشکلات اقتصادی خراسان رضوی پرداخت و افزود: وجود حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) در مشهد بزرگترین نعمت برای این استان است و ثروت عظیمی به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه وجود مرزها نیز یک نقطه قوت اقتصادی برای استان است، بیان کرد: اما در کنار آن کمبود زیرساخت‌هایی مانند آب معضل اقتصادی برای مناطق مرزی است که در این راستا طرح‌هایی در این زمینه در حال اجرا است.

 

۱۰۹ طرح “یادگار ابراهیم” در خراسان رضوی عملیاتی شد

یعقوبعلی نظری نیز در ادامه این مراسم اظهار کرد: معتقدیم در حین حرکت به سمت اهداف باید مشکلات را کاهش بدهیم و این با مشارکت و هم‌افزایی بخش حاکمیتی و بخش خصوصی در خراسان رضوی میسر است.

استاندار خراسان رضوی گفت: در استان ۱۰۹ پروژه به ارزش ۱۴۲ همت در روزهای آینده یا بهره‌برداری و یا عملیات اجرایی آن‌ها آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: در پروژه‌های موسوم به «یادگار ابراهیم» پروژه‌های بخش صمت بعد از وزارت نیرو بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است.

نظری تاکید کرد: در صنایع معدنی استان تکمیل زنجیره از اهمیت بالایی برخوردار است که باید مورد توجه وزارتخانه صمت قرار گیرد.

استاندار خراسان رضوی گفت: در دولت سیزدهم ۲۱۰ طرح با جذب سرمایه‌گذاری یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار در استان به تصویب رسیده است، همچنین شمار واحدهای صنعتی از چهار هزار و ۶۰۸ واحد با سرمایه‌گذاری هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ در استان به پنج هزار و ۶۸۰ واحد صنعتی با سرمایه گذاری ۲ هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال تا پایان سال ۱۴۰۲ رسیده است.

وی اظهار کرد: در ابتدای دولت سیزدهم شمار واحدهای تولیدی راکد در خراسان رضوی ۸۹۰ واحد بود که در ۲ سال و نیم گذشته ۳۰۸ واحد از این تعداد به چرخه تولید بازگشت و ۵۴ واحد دیگر با سرمایه گذاری ۹۷۰ هزار میلیارد ریال در حال احیا است که تا پایان دولت سیزدهم یعنی ۲ هفته آینده به چرخه تولید باز می گردند.

استاندار خراسان رضوی ضمن بیان اینکه صادرات استان ۲۰ درصد رشد داشته است، گفت: حدودا ۴۶۰۰ واحد صنعتی فعال را در ابتدای دولت تحویل گرفتیم و اکنون از مجموع ۸۹۰ واحد صنعتی راکد، ۳۰۸ واحد احیا و امیدواریم ۵۴ واحد تا پایان دولت احیا گردد.

وی گفت: از سرمایه‌گذاری در استان استقبال کرده و می‌کنیم اما بهرحال اولویت به ترتیب با سرمایه‌گذاران استان، کشور و سرمایه‌گذاری خارجی است.

چرخ تولید به سرعت در حال پیشرفت

در ادامه امیررضا رجبی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به افتتاح و بهره‌برداری پروژه‌های یادگار ابراهیم اظهار کرد: آنچه در آغاز دولت در حوزه صنعت، معدن و تجارت وجود داشته و فضای امنی که اکنون برای سرمایه‌گذاری وجود دارد، کاملا قابل مقایسه است و حاکی از رشدی قابل ملاحظه است، فضایی که در ارتباط مؤثر شخص رئیس جمهور شهید و دولت با کشورهای همسایه موجب ایجاد اطمینان در بین سرمایه‌گذاران شد.

وی با اشاره به رشد بیش از ۲۰ درصد ۹۵ درصد واحدهای تولیدی تصریح کرد: با وجود مشکلات این عرصه علاقه به تولید و حمایت‌های دولت از حوزه تولید داخل فضای اطمینان‌بخشی برای تولیدکنندگان ایجاد شده است، البته ما منکر مشکلات نیستیم و وظیفه داریم در رفع آن بکوشیم و این نوید امیدبخش را به مردم می‌دهیم که چرخ تولید کشور به سرعت در حال پیشرفت است و تولیدات داخل روز به روز از کیفیت بیشتری برخوردار می‌شود.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.