×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Monday, 16 September , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
اجرای طرح تابستانه مهارت آموزی ۶۰۰ نفر از نوجوانان کمیته امداد خراسان رضوی

به گزارش توس اکو به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، سلمان دانشور معاون اشتغال و خودکفایی اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی بیان کرد: به منظور آشنایی نوجوانان با مشاغل و کسب مهارت آموزی طرحی در قالب مهارت آموزی ویژه دانش آموزان تحت حمایت با همکاری مراکز آموزشی دولتی و آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای در رشته های مهارتی در تابستان با حضور ۶۰۰ نفر برگزار شد.
دانشور در ادامه افزود: این طرح در قالب تفاهم نامه ای بین سازمان آموزش فنی حرفه ای ، وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی،صداوسیما،بسیج سازندگی،دانشگاه آزاد اسلامی و کمیته امداد اجرا می شود.
وی گفت: این طرح عمدتا در رده سنی ۱۲ تا ۱۴ سال در حوزه های مهارت های it و کارآفرینی و در رده سنی ۱۵ تا ۱۸ سال با هدف آشنایی حرف و مشاغل مختلف در حوزه مهارت های فنی و رشته ای «ایران مهارت» از جمله مکانیک کامپیوتر صنایع دستی برنامه ریزی شده است.
معاون اشتغال و خودکفایی اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی اصلی ترین اهداف و ماموریت های این نهاد در طرح مهارت آموزی ویژه تابستان را مهارت و ایجاد زمینه مناسب برای شناسایی استعدادهای مهارتی دانش آموزان و بازماندگان از تحصیل ، آشنایی با مشاغل مختلف و کمک به تعیین مسیر شغلی برای مددجویان تحت حمایت، کمک به هدایت تحصیلی و شغلی ، کمک به خلاقیت و نوآوری و رشد مهارت های کسب و کار، استعداسنجی ، رغبت سنجی و تعیین بهترین شغل مناسب عنوان کرد.
وی با بیان اینکه بر اساس تفاهم نامه با فنی و حرفه ای، آموزش ها برای مددجویان کاملا رایگان می باشد، خاطر نشان کرد: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۴۵۱۰ نفر از نوجوانان در دوره مهارت آموزی شرکت کردند.
وی گفت: طرح مهارت آموزی ویژه تابستان در بازه زمانی ۱۵ تیرماه لغایت ۱۵ شهریورماه در سراسر استان برگزار و خانواده های معزز امداد می توانند با مراجعه نسبت به ثبت نام فرزندان خود اقدام نمایند.
انتهای پیام/

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.