
به گزارش توس اکو به نقل از روابط عمومی سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی، پروژه مرکز رفاهی فرهنگیان در بلوار وکیلآباد مشهد که قرار است به همت سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی به بهرهبرداری برسد، بیش از چهار دهه بهصورت نیمهکاره رها شده بود. علاوه بر این، با امضای این تفاهمنامه، برش مشخصی از محل مولدسازی اموال دولتی در استان به عاملیت سازمان همیاریها برای ساخت و توسعه مدارس در نقاط مختلف خراسان رضوی هزینه خواهد شد.
مدرسهسازی، مقدمه ساختن آینده کشور
وزیر آموزش و پرورش در این مراسم اظهار کرد: در بسیاری از کشورهای توسعهیافته، تحول مقدمه ساختن کشور است و ما هم باید در این حوزه سرمایهگذاری کنیم. در این حوزه، باید اذعان کرد که خراسان رضوی در کشور پیشتاز است و تاکنون دستاوردهای شگفتانگیزی مانند «شبکهسازی مردمی» و «مدرسهسازی با مشارکت خیرین» در این استان حاصل شده که میتواند الگو برای همه استانها باشد.
وی افزود: همافزایی که اکنون در مسیر مدرسهسازی ایجاد شده، در ۴۶ سال اخیر بیسابقه بوده است. مشارکت سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی در این تفاهمنامه خود یکی از مصادیق این همافزایی تاریخی است.
کاظمی خاطرنشان کرد: امسال ۸۵ هزار ردیف استخدامی در آموزشوپرورش اخذ شده و همچنین ۲۰ هزار خدمتگزار نیز در مدارس بهکارگیری خواهند شد. علاوه بر این، بودجه دانشگاه فرهنگیان نیز بهعنوان قلب تپنده نظام آموزش و پرورش کشور در برخی از ردیفها بین هزار تا دوهزار درصد افزایش یافته و حدود دو هزار و ۵۰۰ عضو هیئتعلمی در این دانشگاه بهکارگیری شدهاند.
خون تازه در رگهای پروژه مرکز رفاهی فرهنگیان مشهد
مدیرعامل سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی هم در این مراسم بر ضرورت تسریع در روند نوسازی مدارس و تکمیل فضاهای آموزشی در استان تأکید کرد و گفت: با توجه به اینکه حدود چهاردهه از طراحی و عملیات اولیه مرکز رفاهی فرهنگیان میگذرد و هنوز به بهرهبرداری نرسیده است، ما در راستای طرحهای مولدسازی به میدان آمدهایم تا با استفاده از ظرفیتهای موجود، تکمیل این پروژه بهعنوان یکی از بزرگترین مراکز رفاهی آموزش و پرورش به سرانجام برسد.
ابوالفضل طیبی خاطرنشان کرد: مراسم امروز در حقیقت متمرکز بر دو هدف است؛ اولاً تفاهمنامهای برای تکمیل این مرکز به امضا رسید و دوماً تفاهمنامه جامعی که به سازمان همیاریها بهعنوان یکی از مجریان اصلی نهضت ملی مدرسهسازی در خراسان رضوی مأموریت میدهد تا از محل منابع حاصل از مولدسازی اموال دولتی، هم پروژههای نیمهتمام آموزشی را به سرانجام برساند و هم براساس چشمانداز موجود، مدارس جدید را تکمیل و تجهیز کرده و در اختیار دانشآموزان قرار دهد.