×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۸ تیر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 28 June , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آغاز عملیات اجرایی ۵ هزار کلاس درس و ۲ ساختمان اداره کل آموزش و پرورش و اداره‌ کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی در چارچوب «یادگار ابراهیم»

به گزارش توس اکو، جمعه ۱۸ خرداد طی مراسمی با حضور رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش و یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی عملیات اجرایی احداث ۵ هزار کلاس درس و ۲ ساختمان اداره کل آموزش و پرورش و اداره‌ کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی در چارچوب طرح یادگار ابراهیم آغاز شد.

افزایش چشمگیر فضاهای «آموزشی- ورزشی» در دولت سیزدهم
وزیر آموزش و پرورش نیز در این مراسم از دستاوردهای قابل توجه دولت در حوزه توسعه زیرساخت‌های آموزشی و ورزشی خبر داد و اعلام کرد: در این دولت نزدیک به ۸ هزار فضای آموزشی و ورزشی جدید تحویل دانش‌آموزان شده است.
به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، رضا مراد صحرایی جمعه ۱۸ خرداد در آیین افتتاح و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های آموزش و پرورش خراسان رضوی تحت عنوان یادگار ابراهیم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره رئیس جمهور شهید، به بیان دستاوردهای دولت در حوزه آموزش و پرورش پرداخت و اظهار کرد: در دوره فعلی قله‌های جدیدی در تمامی حوزه‌ها فتح شده و تاکنون، به ازای هر روز کاری این دولت، ۸ مدرسه تکمیل و تجهیز شده و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: تمرکز ویژه‌ای بر فضاهای ورزشی وجود داشته و در طرح شهید سلیمانی، ۲۶۴۵ زیرساخت آماده شده که منجر به افزایش ۳۳ درصدی فضاهای درون مدرسه‌ای شده است.

وی همچنین از افزایش قابل توجه منابع مالی این وزارتخانه خبر داد و اعلام کرد: سهم آموزش و پرورش از ۰/۲۷ یک درصد مالیات بر ارزش افزوده افزایش یافته و از ۱۲ درصد به حدود ۴۰ درصد رسیده است که این افزایش بودجه، امکان توسعه بیشتر فضاهای آموزشی و ورزشی را فراهم آورده است.

صحرایی همچنین به تلاش‌های دولت برای تقویت ورزش در مدارس اشاره و تصریح کرد: بیش از ۳۰۰ هزار دانش‌آموز پایه ششم در حال یادگیری شنا هستند و این طرح در سراسر کشور در حال اجرا است.

وزیر آموزش و پرورش افتخارات ورزشی دانش‌آموزان را نیز مورد تقدیر قرار داد و از قهرمانی دانش‌آموزان والیبالیست در مسابقات جهانی خبر داد که مورد تحسین رهبر معظم انقلاب نیز قرار گرفته است.

وی بر اهمیت سند تحول بنیادین و طرح‌های غربالگری سراسری دانش‌آموزان تأکید کرد و اعلام کرد: برای ساخت یک ایران قوی، باید به مدرسه برگردیم و در نظام تعلیم و تربیت، جامعه‌سازی و تمدن‌سازی را آغاز کنیم.

صحرایی همچنین از آغاز عملیات اجرایی ۵ هزار کلاس در خراسان رضوی خبر داد که به عنوان الگوی موفق در اجرای طرح مولدسازی به سایر استان‌ها معرفی خواهد شد.

رکورد تاریخی ساخت کلاس درس در خراسان رضوی
یعقوبعلی نیز در این مراسم اظهار کرد: هنوز فضای سوگ از دست رفتن شهدای خدمت و شهید جمهور آیت الله سید ابراهیم رئیسی در کشور حاکم است. علی رغم این غم و این خلا که در نبود این عزیزان و شهدای خدمت آن را احساس می‌کنیم اما بهترین کار رهرو بودن در مسیر این شهدای گرانقدر بوده که یک تکلیف برای ما است.
استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه یکی از مسائل عمده که در آموزش و پرورش استان داشتیم کمبود فضای آموزشی بود، افزود: بر اساس آنچه که به ما منتقل کرده‌اند اگر میانگین سرانه فضای آموزشی در کشور ۵/۴ دهم مترمربع است در خراسان رضوی این آمار ۱ متر کمتر می‌باشد. بر این اساس؛ مشکل دوم ما توزیع این فضای آموزشی بود و به عنوان مثال در حاشیه شهر مشهد، این سرانه به ۲ متر مربع می‌رسید.
وی با اشاره به اینکه از ظرفیت مولدسازی املاک مازاد دولت برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام استان استفاده کردیم، خاطرنشان کرد: ۴ هزار کلاس طی دولت سیزدهم شهید جمهور آیت الله سید ابراهیم رئیسی در خراسان رضوی احداث شد که یک رکورد تاریخی در استان به شمار می‌رود. بر این اساس؛ برنامه ریزی شده عملیات اجرایی احداث ۵ هزار کلاس دیگر از امروز تحت طرح یادگار ابراهیم آغاز شود.
نظری تاکید کرد: برای ساخت این کلاس‌ها، دو اداره کل نوسازی و آموزش و پرورش استان در برنامه مولد سازی قرار گرفت که مازاد اعتبار آنها در روند احداث کلاس‌های فوق لحاظ خواهد شد.

گفتنی است؛ پروژهای فوق با اعتباری بالغ بر ۹ هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری و یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد.

لازم به ذکر است؛ ۴ هزار کلاس درس طی دولت سیزدهم در خراسان رضوی تاکنون احداث شده است و مجموعا امروز با آغاز عملیات اجرایی احداث ۵ هزار کلاس درس، این آمار به ۹ هزار کلاس درس خواهد رسید.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.