×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۸ تیر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 28 June , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آغاز برداشت گندم از مزارع شهرستان مشهد

به گزارش توس اکو، رئیس تولیدات گیاهی جهاد ڪشاورزی شهرستان مشهد با تأڪید بر اهمیت وجود امنیت غذایی و تامین سفره خانوار گفت : شیوه های مدیریتی در سطح مزارع بمنظور افزایش بهره وری وراندمان تولید در واحد سطح به منظور خودکفایی در تولید گندم در سالجاری از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.

علی ممیزی افزود : عملیات برداشت گندم در شهرستان مشهدشروع شده ڪلیه عوامل برداشت با همت مضاعف و تلاش زیاد مشغول برداشت و تحویل گندم مازاد برنیاز کشاورزان هستند.

علی ممیزی بیان ڪرد : برداشت محصول گندم آبی از ۱۴ هزار هڪتار اراضی ڪشاورزی مشهدبا میانگین ۵ تن درهر هڪتار آغاز شده است وپیش بینی می شود ڪه بالغ بر ۷۰ هزارتن گندم از سطح مزارع برداشت شود .

ممیزی گفت : خرید تضمینی یکی از نیازهای مهم در فصل برداشت است و تسهیل در امر خرید و تحویل محصولات کشاورزان توسط عوامل مربوطه بسیار حائز اهمیت است ‌.

علی ممیزی با اشاره به تخصیص سوخت به کمباین ها چند روز قبل از شروع کار در مزرعه ، خرید وتشویق کشاورزان جهت تحویل گندم به مراکز خرید ، معاینه فنی کمباین و لزوم دقت در ضد عفونی خاطر نشان کرد : کشاورزان جهت نظارت بهتر در امر برداشت و تعیین مناسب زمان برداشت و انتخاب کمباین مناسب از ریزش های احتمالی و وارد آمدن خسارت به محصولات کشاورزی تلاش ویژه نمایند و براین مهم نظارت داشته باشند .

ممیزی بر لزوم حضور مداوم کشاورزان و کارشناسان پهنه در مزرعه و نظارت به کار کمباین ها به جهت جلوگیری از ریزش و کاهش ضایعات برداشت تاکید نمود.

وی بیان ڪرد : ذخیره سازی گندم مهم و جزو اولویت‌ها محسوب می شود در این راستا خرید تضمینی و ذخیره سازی گندم در شهرستان مشهد توسط سیلوی شماره ۳ جاده فریمان ، سیلوی شماره ۱ طلاب ، ڪارخانه آسه آرد در بخش احمد آباد ، ڪارخانه آرد امام رضا در بخش مرڪزی انجام میگیرد و ڪشاورزان می توانند محصول تولیدی خود را تحویل مراکز خرید منتخب دهند .

وی اشاره کرد :ارقام کشت شده در سطح مزارع شهرستان مشهد عمدتا پیشگام ، میهن ، سیروان ، حیدری و … می باشد که بیش از ۵۳ دستگاه کمباین عملیات برداشت گندم را به عهده دارند و در این راستا شبکه مراقبت و کارشناسان جهاد کشاورزی کشاورزی با توجه به حساسیت موضوع تامین امنیت غذایی، نظارت مستمر ومطلوب را در امر برداشت محصول داشته و با تعیین مناسب زمان برداشت اهتمام ورزیده و از ریزش های احتمالی و وارد آمدن خسارت جلوگیری می نمایند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.