×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 22 October , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بیش از ۹۰ درصد مراکز بهداشتی مشهد فاقد تاییدیه ایمنی

به گزارش توس اکو،حمیدرضا کافی‌نیا روز یکشنبه امروز، ۲۹ مهرماه، در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن شهدای شهرداری مشهد برگزار شد، افزود: در این مدت نزدیک به ۱۳ هزار عملیات آتش نشانی در مشهد انجام شده است که ۷۰ درصد آن مربوط به امداد و نجات و ۳۰ درصد مربوط به عملیات حریق بوده است.

وی بیان کرد: آتش نشانی مشهد در نیمه نخست امسال در حوزه عملیات حریق ۱۱ درصد کاهش و در حوزه عملیات امداد و نجات چهار درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش عملیات داشته است.

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی مشهد در ادامه گفت: محبوس شدن افراد در آسانسور ناشی از قطع برق و یا عدم انجام سرویس تعمیر و نگهداری دوره ای در آسانسور بوده است.

وی با بیان اینکه ۶ درصد تماس های انجام شده با آتش نشانی منجر به عملیات می شود، تصریح کرد: به صورت میانگین روزانه هزار و ۷۰۰ تماس با مرکز فرماندهی آتش نشانی مشهد صورت می گیرد که شامل تماس‌های مشاوره‌ای، مزاحمی و بخشی هم تماسهای اشتباهی است و با توجه به حساسیت و اهمیت خدمت از مردم تقاضا داریم خطوط این مرکز را بی دلیل مشغول نکنند.

کافی‌نیا بیان کرد: سازمان آتش نشانی مشهد اکنون با هزار و ۸۰۰ نیرو و ۵۶ ایستگاه عملیاتی در حال ارائه خدمات به زائران و مجاوران است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ارائه آموزش‌های ایمنی به متولیان هتل‌ها و مراکز اسکان گفت: مشهد شهر زائرپذیری است، به همین‌ منظور اولویت این سازمان، تامین ایمنی مراکز اسکان رسمی و غیر رسمی و آموزش متولیان و کارکنان این مراکز است که در گام نخست ۲۰۰ نفر در این قالب آموزش‌های ایمنی را فرا گرفتند.

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد اظهار کرد: هزار و ۵۰۰ مسجد در مشهد داریم که ۲۰۰ مسجد در ایام خاص به مراکز اسکان تبدیل می‌شوند و با ارائه آموزش های لازم به متولیان آن و اهدای ۲ کپسول اطفای حریق به هر مسجد، در جهت تامین ایمنی این مراکز اقدام می شود.

وی با اشاره به کاهش زمان پاسخگویی به پرونده‌های ایمنی ساختمان‌ها در سال جاری گفت: در نیمه اول امسال بیش از هفت هزار و ٢٠٠ پرونده ایمنی بررسی و تلاش شد تا در حداقل زمان به آنها پاسخ داده شود.

کافی نیا گفت: میانگین زمان پاسخگویی پرونده در گروه‌های ساختمانی مختلف دو تا سه روز است، در حالی که در دو سال گذشته این بازه زمانی ۶٠ روز بوده که با تلاش همه همکاران به حداقل زمان ممکن رسید.

این مسوول تاکید کرد: ماشین آلات و تجهیزات ما در مشهد نسبت به شهرهای دیگر حتی تهران بسیار خوب است، با این حال برای ارتقا و افزایش ایمنی قراردادی منعقد شده که تا سال ١۴٠۵، ماشین‌آلات و تجهیزات به‌روز وارد آتش نشانی مشهد شود.

وی با اشاره به کمبود نیروی انسانی ادامه داد: طبق برنامه ریزی انجام شده، تعداد ایستگاه های عملیات آتش نشانی در مشهد به ۶۴ ایستگاه خواهد رسید که برای تامین نیرو مجوز جذب ۴۲۲ آتش نشان در این شهر صورت گرفته است.

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی مشهد گفت: ایمنی ساختمان‌های بزرگ و برج های مشهد را با سه درجه اهمیت خیلی زیاد، زیاد و متوسط تقسیم بندی کرده ایم که تاکنون ۲۳ برج در این شهر اخطار گرفتند.

وی با بیان اینکه مراکز بهداشتی و درمانی با درجه اهمیت «خیلی زیاد» شناخته می شوند، اظهار کرد: بیش از ۹۰ درصد مراکز بهداشتی و درمانی شهر مشهد تاییدیه ایمنی آتش نشانی ندارند.

کافی نیا تاکید کرد: این مورد به متولیان و ناظران این مراکز اعلام شده است.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت ایمنی در مدارس شهر مشهد نیز ادامه داد: پیرو استعلام گرفته شده از آموزش و پرورش، هم اکنون در این شهر تعداد ۹۸۲ مدرسه داریم که در سه مقطع فعال هستند و در بازدیدهای انجام شده تعداد ۸۰۲ مورد اخطار برای ۴۵۸ مدرسه صادر شده است.

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی مشهد گفت: از مجموع مدارس دریافت کننده اخطار، مدیر تعداد ۲۰۳ مدرسه در سازمان آتش نشانی حاضر و با تشکیل پرونده و انجام بازدیدهای تکمیلی ۱۲۹ مدرسه از سال ۱۴۰۰ تاکنون موفق به دریافت تاییدیه آتش نشانی شدند و در تلاش هستیم تا ایمنی اماکن عمومی به ویژه مدارس و مراکز اقامتی را ارتقا دهیم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.