وی با بیان اینکه ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم، ۱۵۰ نفر به صورت غیر مستقیم و دورکار و همچنین ۷۰ تا ۸۰ نفر به صورت فنی و برنامه نویس در این مجموعه مشغول به فعالیت هستند، تصریح کرد: بزرگترین چالش ما ورود شرکتهای سرمایهگذار است به طوری که برخی از این شرکتها در حوزه گردشگری رسماً با دامپینگ ورود میکنند و حتی با وعدههای دروغین نیروهای زبده و فنی شرکتهای دانش بنیان را غارت میکنند.
شریعتی با اشاره به اینکه مشهد در حوزه آی تی مظلوم واقع شده است، بیان داشت: اگرچه اولین و بهترین ایدههای در حوزه فناوری اطلاعات در مشهد پایه ریزی و طراحی شده است اما شاهد این هستیم که امکانات و بودجهها به سمت تهران و پایتخت سرازیر میشود و شهرهایی نظیر مشهد در این زمینه به فراموشی سپرده شدهاند.
وی در ادامه یکی از مهمترین چالش های شرکت را مسئله استقرار نیروها دانست و گفت: استقرار ٢٠٠ کارکنان در این فضایی که اکنون هستیم بسیار سخت است و نیاز به فضای بزرگترین داریم. هنوز تملک این موضوع محقق نشده است با مسئولان دولتی این موضوع را مطرح کردیم تا در این حوزه به ما و مجموعههای مانند ما کمک کنند.
شریعتی چالش دیگر این شرکت و سایر شرکت های دانش بنیان را مهاجرت همکاران متخصص دانست و در این زمینه نیز از مسئولان خواست تا چارهای بیندیشند.
رتبه اول حمایت از حقوق مصرف کنندگان
مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره هلدینگ اقامت ۲۴ با بیان اینکه این مجموعه به تازگی رتبه اول حمایت از حقوق مصرفکنندگان را کسب کرده است، تصریح کرد: این مجموعه دانش بنیان در حوزه گردشگری سالانه به طور میانگین به ۴.۵ میلیون نفر خدمات گردشگری ارائه میکند و سال گذشته به طور میانگین شبانهروز ۳ هزار نفر ثبت مسافر و گردشگر در سایت اقامت۲۴ به ثبت رسیده است.
رییس هئیت مدیره شرکت دانش بنیان اقامت ٢۴ ادامه داد: بیش از ٣۵٠ هتل در مشهد تحت پوشش ما هستند و تمام هتلهای شهرهای ایران جهت رزرو آنلاین قرارداد داریم. در حال حاضر ۵٠٠ هتل در خارج از کشور نیز تحت پوشش ما است و در حال توسعه آن هستیم.
وی با اشاره به اینکه اقامت۲۴ بزرگترین سامانه رزرو هتل در ایران است، افزود: با توجه به اینکه این مجموعه ارائه خدمات بیش از ۲ هزار مکان اقامتی در سطح کشور را در اختیار دارد از این رو، نزدیک به ۴۰ درصد رزرو هتل و اماکن اقامتی در ایران توسط مسافران و گردشگران از طریق این مجموعه صورت میگیرد و از سال قبل نیز قابلیت رزرو خدمات برای تورهای گردشگری را نیز به خدمات مجموعه اضافه کردیم.
شریعتی در مورد ارائه خدمات در سطح شهر مشهد نیز اظهار کرد: مجموعه اقامت۲۴ همه هتلها و اماکن اقامتی مشهد را تحت پوشش قرار دارد و حتی در بخشی از سایت نیز خدمات مربوط به خانه مسافرها با عنوان میزبون نیز طراحی شده است و به طور میانگین ۳۵ درصد تقاضای مسافران و گردشگران از اقامت۲۴ مربوط به شهر مشهد است.
پشتیبانی ۲۴ ساعته
مدیرعامل شرکت دانش بنیان نوید ارتباط پایدار ایرانیان نیز در بخش دیگری از این نشست بیان داشت: یکی از مواردی که در این مجموعه تأکید زیادی به آن صورت میگیرد رعایت حقوق مشتریان است از این رو سیستم پشتیبانی اقامت۲۴ به صورت شبانهروز فعال است و تاکنون ۳۰۰ هزار نظر و دیدگاه مشتری در این سایت ثبت شده است.
هادی ملک با بیان اینکه جزو ۳ پلتفرم اول کشور در حوزه گردشگری و اقامت هستیم، افزود: سیاست و مأموریت این مجموعه در حوزه رقابتی در مرحله اول جذب مشتری و سپس ارائه خدمات با ضریب آنلاین بالاتر است.
وی ادامه داد: ۴۰۰ هزار نفر در سایت اقامت۲۴ ثبتنام کردند که تاکنون ۸۰ درصد آنها از خدمات این سایت استفاده کردهاند.
ملک در مورد امنیت شبکه این مجموعه نیز گفت: به طور کلی امنیت شبکه یک مسئله نسبی است اما به طور یقین میتوانیم اعلام کنیم که پلتفرم ما ایمن است و علیرغم اینکه در بازههای زمانی مورد حمله گروههای هکری قرار گرفت اما به خوبی توانستیم این موارد را مدیریت کنیم.