×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۲۰ مهر , ۱۴۰۴  .::.   برابر با : Sunday, 12 October , 2025  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
سامانه مطالبه‌گری «سو» در مشهد عملیاتی شد؛ حلقه اتصال شفاف مردم و مدیران

به گزارش توس اکو، مهدی رضایی، روز شنبه در نشست خبری آغاز اکران شهری تبلیغات نرم‌افزار مطالبه مردمی «سو» در مشهد، در جمع خبرنگاران گفت: این سامانه پس از اجرای موفقیت‌آمیز آزمایشی در استان خراسان رضوی و گذراندن مراحل تست، امروز به طور رسمی عملیاتی شد و اجرای آن در سطح کشوری نیز آغاز شده است.

وی با اشاره به ماهیت این نرم‌افزار، افزود: سامانه «سو» به عنوان بستر مطالبه‌گری مردمی، حلقه اتصال مستقیم مردم و مدیران دستگاه‌های اجرایی است که شفافیت، ویژگی اصلی آن محسوب می‌شود. این نرم‌افزار کاربردی در راستای ارتقاء نظام پاسخگویی ادارات و سازمان‌ها به مردم طراحی شده و به‌صورت گسترده در سطح شهر مشهد و تمامی ادارات در حال اجرا است.

قائم‌مقام دبیر ستاد‌ امربه‌معروف و نهی‌از‌منکر کشور با بیان نقش حیاتی «سو» در تسهیل مطالبه‌گری و افزایش سرعت رسیدگی، تصریح کرد: تمام گزارش‌های مردمی از طریق این بستر به ستاد ارسال و پس از بررسی به دستگاه ذی‌ربط ارجاع می‌شود.

شفافیت کامل و حق اعتراض کاربر

رضایی، شفافیت را مزیت برجسته این سامانه دانست و گفت: کاربران می‌توانند تمامی مراحل و پاسخ‌های مدیران را به‌صورت برخط و لحظه‌ای مشاهده کنند. این قابلیت، یکی از امتیازات ویژه نرم‌افزار «سو» نسبت به دیگر پلتفرم‌ها است.

وی ادامه داد: در صورتی که پاسخ ارائه‌شده توسط دستگاه اجرایی رضایت‌بخش و قانع‌کننده نباشد، کاربر می‌تواند با ثبت اعتراض در همان نرم‌افزار، پرونده را باردیگر به جریان اند

دبیر ستاد‌ امربه‌معروف و نهی‌از‌منکر ستاد خراسان رضوی افزود: تمام اقدامات انجام شده توسط دستگاه‌های دولتی در یک فضای شیشه‌ای در پایگاه فضای مجازی این نرم‌افزار به نشانی https://www.sooapp.ir/ برای همه مردم قابل رویت است و باید گزارش‌ها و مطالبات خود را برای پیگیری ثبت کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.